• velicious

Ni som är utlandsmammor, vad jobbar ni med eller är ni hemmamammor?

Nu är jag ingen mamma. Men de planeras en liten här =) sa hoppas pa pluss snart.
    Jag är 22 och sambon är 21 ar. Vi bor i tyskland, ganska sa stor stad..
    Han började jobba när han var 17 och här i tyskland kallas de *tur* =) för de andra som inte far börja jobba sa tidigt far helt enkelt plugga vidare och hoppas pa tur nästa gang.
    Han gick alltsa lärling utbild. 3 ar och tjänade mykt för hans alder vill säga 500 euro..sen är de en massa andra utbild. vid sidan av som han ännu inte är färdig med (han far iofs välja vilken sorts utbild. + när o.sv) och tjänar nu mer än 16000 efter skatt.
    SA da var vell egentligen fragan till oss kvinnor? =D jag har bade varit hemma och jobbat en hel del..just nu söks jobb pa ikea inom logistik..far en liten peng där men de klarar jag mig pa. De gäller att prioritera sedan när man har barn och sparat undan har vi redan ;)

här i tyskland är de väldgt vanligt med barnflicka/aupair...i münchen t.ex är de manga invanare som är svenskor =D har själv varit aupair där innan och tyckte de var hemskt att vara aupair..just eftersom pappan och mamma hade ingen tid över till barnet och de var hemma väldigt ofta men barnet fick ingen kontakt med päronen alls =/

♥ ᴴeNᴰrik «--ஐ♥
Svar på tråden Ni som är utlandsmammor, vad jobbar ni med eller är ni hemmamammor?