Så trist att läsa att ni fick så dålig erfarenhet av BG, jag gissar att jag vet vem denna X är.
Vi fick dock ett bra bemötande från honom. Han kom till oss redan på BB och berättade om vad synostos var etc. Han kom till två förtvivlade nyblivna föräldrar och med sitt lugn förklarade han vad detta var och att det gick att göra något åt, att det inte var farligt osv....Och han berättade att man kunde göra op på Astrid Lindgren eller i Göteborg, Inga problem. Valet var vårt och inga kostnader oavsett sa han. Han kritiserade inte Göteborg men berättade skillnaderna med metoderna. Och det finns faktiskt fördelar med den op som görs i Sthlm också.
Vi fick ett stort förtroende för honom och han har utbildats och jobbat många år i Canada där de är framstående inom kraniosynostos.
Tänk så olika erfarenhet man kan ha av samma människa. Vi är idag givetvis oerhört tacksamma till honom som gjorde vår dotter så fin och jag beundrar alla neurokirurger som är så duktiga.
Ville bara berätta om vår erfarenhet av Astrid Lindgren, har förstått att det är många som har upplevt så mkt negativt.