Kraniosynostos #10
Har också hittat den här tråden då jag letade information angående sonen förestående operation. Vi har haft det småkämpigt hela vägen, så vi är rejält uttröttade redan innan det här (4,5 års barnlöshet, upprepade missfall, besvärlig graviditet med problem med tillväxten pga proppar i moderkakan etc etc). Hade nog önskat mig lite räkmacka när vi nu väl fick vår så hett efterlängtade bebis, men då visade det sig så klart att han har sagittal synostos (som turligen upptäcktes tidigt på BVC).
Vi har nu tid för operation i juni och jag är så rädd och nervös att jag klättrar på väggarna. Hakar på Lojjos frågor och lägger till en fundering inför operationen: Har fått informationsfolder för vuxna och där står att han inte får äta/dricka efter midnatt innan operation, men hur funkar det för en så liten (3,5 månad nu)?
Vi har samsovit fram tills nu, men nu försöker jag vänja honom att sova i egen säng, för det har jag blivit tillsagd att han måste göra efter operationen. Något mer att tänka på som kan "förberedas"?
Har börjat läsa tråden (den här; nr10) från start för att se om jag kan hitta svar på några av mina frågor.
Underbart att det finns en sån här tråd!