Marie1978:
Hit skickar man sitt intyg för resan och boende i stockholm län.
För resekostnader : Färdtjänsten, Sjukreseenheten, BOX 30130, 10425 Stockholm
För boende: HNS Förvaltningen, Redovisningen Riksavtal, BOX 6912, 10239 Stockholm
BellisB: Skönt att det ska bli av
Jag hade samma känsla som dig innan och genom operationen tills en sköterska frågade hur det var och sa till mig att jag kanske skulle gå och ta en dusch och koppla av lite. (när sonen var ledsen och grät huvudet av sig för att en sköterska på avd.37 propt skulle ge honom dropp... de på vuxen avd. är inte vana vid barn tyvärr)
Vi bodde på Aston Villa som ligger 3min med bil eller 10-15min gång från sjukhuset. Gunilla som har det skickar fakturan direkt till ert landsting utan att ni behöver ha något intyg med er alls.
Be om dubbelsäng och säg att det är barn så ni får ett där barnen kan sova mellan er om ni vill. DEe har bara frukost så vill ni äta där på kvällen borde ni ta med er eller beställa dit mat. Jag har en liten bild på ett av rummen i mitt album (rum nr.3)
Johannesvillan får ni säkert plats på... föräldrar till kraniobarn har ju förtur. Men en förälder sover ju på avdelningen. På intensiven (där de ligger första natten) får man be om en extrasäng. Det fick jag men jag sov inget tyvärr. Stort lycka till!