Kraniosynostos #10
En dum fråga... Jag är så glad åt lillkillens fina fjuniga hår nu.... Kommer det att rakas bort vid op?
En dum fråga... Jag är så glad åt lillkillens fina fjuniga hår nu.... Kommer det att rakas bort vid op?
Lina W: Du får gärna inboxa mig bilder! När du säger att ärret inte syns så blir jag så glad!!!!
Hej! Efterlyser fler exempelbilder EFTER operationen, gärna när barnet är 1 år eller mer... Jag skulle vilja se för att lugna mig själv om att ärret inte blir så hemstk i alla fall. Har aldrig sett ett barn som varit op i verkligheten, vad jag vet. Någon mer som vill dela med sig?
Annars så känner jag mig lugnare inför op mkt tack vare er här inne samt besöket på sahlgrenska.
Bettan B, håller alla mina tummar för er nu när det börjar närma sig op. Hoppas det blir av och att allt går bra så att ni kan gå vidare sedan.
29Oktober: Vilken underbart söt son du har! (Ärr är det sista man tänker på o de syns ju knappt ändå!) TACK för att du delade med dig!!
lina w jag har tyvärr ingen e-post att ge dig , har ingen privat...synd
Uppdrag mamma: du har en jättefin blogg och två jättefina pojkar Tack för att du delar med dig! Dessutom måste jag säga att jag gillar deras namn, det ska vara långa fina "rediga" namn på pojkar enligt mig.... ( men Självklart är smaken som baken!)
Liten undran dock. Man såg verkligen inte skymten av några ärr på er minsting, hanär jättefin! Har ni längre hår på honom "med flit" för att täcka ärren eller har han det bara för att han är gullig i det, för det är han.
Jag vet att jag kanske ställer löjliga frågor, men detta undrar jag verkligen. Operationen maler i mitt huvud och jag både fasar för och vill detta...
Bettan B: Vad glad jag är för er skull att allt gått bra. Och att du redan ser ett bra resultat! Hur ser ärret ut?, får jag fråga hur du reagerade när du såg det första gången? Har liten ont eller är det som vanligt?
Återigen, jag är så glad att allt gick bra.
Själv väntar vi på opdatum, stundtals är jag döorolig och stundtals känner jag mig oerhört tacksam att det ska ske... Har du genom dina erfarenheter nu något konkret tips eller så vad man ska tänka på när det är dags?
Nu har vi fått datum för operation. Önskar nu att lilleman håller sig frisk o att allt går bra. Nu kan vi bara vänta. För ögonblicket känner jag mig iaf lugn.
Njut av sommarvärmen alla!
LIna W: Stort tack!
Bettan B: Hur är det med dig och er lille? Funkar det? Läker det? Hur mås det och hur ser det ut? Hur känns det för dig nu när det gått en tid? Har ni fått reaktioner från omgiviningen?
Jag håller alla tummar o tår för att ni mår bra! Snart är det vår tur...
Bettan B: Skönt att höra. Vi opererar i aug och han är då 5 mån, hoppas nu att det blir av. Hur gammal är er lille kille? Jag vill bara ha det gjort nu känns det som. Har ni syskon? I så fall hur har de reagerat (före o efter)? Vi har inte berättat om op för för dem ännu, vi vill inte göra någon stor sak av detta.
Någon annan som har erfarenhet av hur man förmedlar detta till syskon på ett bra sätt?
Bettan B: Förlåt, nu har jag läst på din sida om din "räkmacka" och ser att syskon inte finns. Jag tror även att du skrivit om detta o jag läst det men har glömt. Ber om ursäkt och håller tummarna på att det finns en stor stor räkmacka väntandes på dig och din familj runt hörnet. Du förstår vad jag menar hoppas jag