Hej alla :)
Tack för alla styrkekramar och hållna tummar :)
Jag trycker i mig vitpepparkorn vara o varannan timme + pinar i mig vitlöksolja så jag hoppas jag klarar mig!
Elsa är fortfarande dålig i magen men nu kommer det i blöjan... Men hon är pigg o glad och jag försöker få i henne så mycket vätska som möjligt, vill inte att hon ska vara svag på måndag så nu är det vila, frisk luft, massa mys o försöka få i henne så mycket näring som möjligt som gäller!
Anniss: Min dotter är 8 månader och det är sagittal sömmen som har slutit sig. Hur gammal är din son?
Elsa röntgades när hon var nästan 7 månader och jag såg till att få en tid då hon normalt sover så lät jag henne vara hungrig o trött, tio minuter innan röntgen så fick hon mat o somnade som en stock! Hon märkte inte ens att vi lyfte upp henne på britsen :)
Det kommer gå jättebra för er med, de är jätteduktiga och för oss så gick det supersnabbt :)
Line: nä vi träffade inte hela teamet, vi träffade en sköterska på avd hon frågade om vikt om amning osv, dvs praktiska frågor.
Sen träffade jag en narkosläkare för narkosbedömning, du kommer få ett formulär hemskickat till dig som du får fylla i och lämna till NK läkaren.
Det mötet gick ganska fort.
Sen fick jag träffa en neurokirurg som kommer vara med Bengt på Elsas op. Hon förklarade hur de kommer göra på Elsa, hon tittade även på hennes huvud och mätte osv.
Förmodligen kommer de "bara" öppna skallbenet på sidorna då hennes bakhuvud är normalt, men det kommer Bengt att besluta om.
Pannan som är den som är framstående gör de inget med för när de vidgar sidorna kommer pannan växa normalt.
Hon sa att hon är övertygad om att Elsa kommer bli jättefin :)
Riparbella: Jag försöker förbereda mig så mycket som möjligt och jag ska försöka stålsätta mig o vara stark för Elsa. Men det kommer bli tufft...
De sa igår på sjukhuset att vi ska förbereda oss för en riktig skitvecka, så det är det vi gör!
Jag har sån tur att min syster är zonterapeut och akupunktör så hon ska sätta en nål i örat på mig som jag kommer ha hela veckan. Den kommer göra så att jag känner mig lugn :)
Kram till er alla