Line: Nej, det har vi ju kanske inte, men av det jag läst så är de flesta med kompetens att bedöma det överens om att man på SU är bäst på den här typen av operationer (mest maa av att de gör fjäderoperationerna). Googlade och kollade runt en hel del innan sonens op och blev faktiskt väldigt positivt överraskad över kompetensen i Göteborg. Hade ingen aning om att de var så väl sedda och det kändes skönt. DOCK; har man barn som opereras som lite äldre (inte fjäder oavsett var operationen sker) så kanske skillnaderna är mindre. Barnintensiv är absolut ett stort plus dock, men å andra sidan ligger de ju bara på intensiven i början (iaf i Gbg) och då spelar det ju mindre roll. Vi blev oerhört väl omhändertagna på intensiven (de kom med kaffe och smörgåsar till oss vakande föräldrar och jag fick en sjukt bekväm fåtölj att sitt/ligga i på natten).
TROR jag hade valt SU även om jag inte bott i Göteborg (med anledning av allt det jag läste förut), men helt säker kan man ju inte vara. Förstår definitivt de som väljer ALB om man bor i trakterna.
Uppsala har jag däremot noll koll på. Kommer de också göra fjäderoperationerna?
Nej, "bråk" är väl helt onödigt. Varför skulle vi bråka om det här? Åsikter måste man väl ändå få ha?