Kraniosynostos #10

Ok, vi åker bil så för oss är det bättre att inte bo centralt utan nära sjukhuset så det går snabbt att ta sig dit på morgonen.
Toppen att du tog tag i saken. Låt folk/familj/m.fl. tycka att du är lite hysterisk Det tyckte de om mig också... men nu håller de med om att han såg lite annorlunda ut före operationen och att det var fantastiskt bra att jag kom på det i tid och såg till att han fick op
Better safe then sorry säger jag...
Du kanske inte har delat ut bilderna så vi andra kan se dem... jag hade det problemet förut. Jag ser dem fortfarande inte Man måste välja "visa i galleriet" eller nåt.
Lina W: Min son hade några stygn som var lite envisa så du kan nog vänta lite till. Sen hade han en hårtofs som satt fast i ärret tills 2 veckor sedan (alltså 2mån efter op) Sen drog jag lite i den så den lossnade (en del hade lossnat redan och hängde lös). Det satt ändå så hårt att det var lite rött under (blödde inte eller så men nu är det sårskorpa)
LinaW: Hur skulle de skarpa kanterna jämna ut sig efter 2:a op.... skulle de fila på dem eller skulle det bli så p.g.a. att man tar ut fjädern på något sätt?
De sa inget om sovläget till oss... men min son hade iofs metopica. Allt de sa var att det kan vara bra att ha honom på en mjuk kudde... det har jag haft både under amning och när han leker eller sover. Ja...iaf får man ju försöka... min son är nu 6,5mån så han rör sig ju en del
Öppningen de skapar i huvudet växer ju igen på 1-2mån enligt överläkaren här på Su i Göteborg... så efter det är inte huvudet känsligare än ett barn som inte opererats... Så jag tror inte det kan göra så stor skillnad... men jag vet ju inte. Skicka ett mail till Anette Malm på SU (adress tidigare i tråden). Hon och läkarna ger ofta bra och snabba svar.