Inlägg från: Idun 78 |Visa alla inlägg
  • Idun 78

Efter upprepade mf-forts

Hej allihopa!

Har hållit mig väldigt låååångt borta ifrån familjeliv i många många månader. Har varit ett väldigt skönt break får jag säga.   Nils växer så det knakar, snart ett år gammal och kryper och pratar dagarna i ända. Väldigt intensiv liten grabb, men underbart härlig.

Jag jobbar sedan flera månader tillbaks och pappa är hemma. Det är en sorg att gå varje morgon men en fröjd att komma hem.

Såg att ni just nu diskuterar hur ni skulle göra om ni blev gravida igen. Jag är gravid igen. Helt galet, och vi har inte riktigt fattat det ännu. Vi levde efter devisen "händer det så händer det", och det hände tydligen... Hade knappt fått tillbaks mensen så jag visste inte om något förrän i v.8 när illamåendet var så starkt att jag inte riktigt kunde ignorera det längre. Då jag hade haft en del blödningar tänkte jag att det trots allt kunde vara ett mf så jag bad om ett VUL. Men det var inget mf, som tur var utan ett litet knytt med pickande hjärta. Läkaren där tyckte dock gott att jag kunde börja med trombyl som jag gjorde sist. Hon sa att det "skadar inte" så bättre ta det säkra före det osäkra. 

Har inte hunnit läsa ikapp tråden ännu, men ska bli väldigt spännande att läsa vad som hänt sen sist vi "hördes".

Stor kram till er alla!

• Idun 78

Tack! Jag är i v.12. Har haft och har en hel del blödningar så jag känner väl mig inte riktigt säker på att det här går vägen men jag hoppas så klart. Är å andra sidan extremt glad att blödningarna kom den här gången och inte när jag väntade Nils för då hade jag varit ett rent nervvrak. Nu känner jag mig ändå ganska lugn.

• Idun 78

Vad jobbigt Finesssan, jag förstår ditt huvudbry. Personligen har jag hela tiden vetat att jag vill ha många barn så för oss fanns aldrig ens alternativet att börja skydda oss. En spontan tanke är att om alla blodproven helt plötsligt var bra så kanske kroppen denna gång är mer "redo" för en graviditet, så att du slipper alla krämpor med blödningar, klådor från helvetet....

Och sen, det här vet du ju redan, men ändå, varken alla graviditeter är likadana ELLER alla barn. Bara för att Vida har svårt med sömnen så behöver ju inte nästa barn ha det också. Nästan troligare att det barnet inte kommer ha det problemet, däremot kanske andra problem dyker upp, men det gör det ju alltid.

Det går ju aldrig att veta hur det blir nästa gång, det enda man vet (som det gamla ordspråket säger) är att det aldrig blir som man tänkt sig. Jag tror att det du ska fundera över är inte om du kommer att klara av/orka med alla problem som uppkommer, för det kommer du att göra om du kommer fram till att du vill ha ett barn till. Knäckfrågan är ju om du vill ha ett barn till eller om du känner att du är jättenöjd som det är med Vida.

Stor kram!

• Idun 78

MB-säger som de andra - Bärsjal!! Vi hade inte överlevt utan den de första månaderna med Nils. Den ger en enorm frihet genom att du har båda händerna fria och iaf Nils älskade den. Där var det varmt och gosigt! Glad

Åh ja, trådträff! Vad roligt! Jag är borta denna helg som kommer, men helgen innan midsommar kan jag.

Lycka, jag mår bra tack! Den här graviditeten är så annorlunda den förra. I början var jag visserligen lite orolig eftersom blödningarna ville aldrig ge med sig, men runt v. 14 släppte de tror jag och efter det hinner jag knappt ens tänka på att jag är gravid. Jag har så fullt upp med jobbet, Nils och nya huset som vi flyttade in i för en månad sedan. Dagarna bara går och det är bara när bebisen sparkar till i magen som fokus flyttas till den för ett litet tag. Flört Men nästa vecka ska vi på RUL och då kanske det vaknar lite att vi faktiskt ska ha barn igen. 

• Idun 78

Vi har köpt ett radhus i Norra Ängby ute i Bromma. Helt fantastiskt fint, vi är helt saliga av lycka, och vovven är väldigt glad över att äntligen ha en liten tomt. Vi höll på och letade hus i ett och ett halvt år, mycket slit, men det var värt mödan helt klart.

Jag jobbar i veckorna men kan hela nästa helg.

Fre 18/6  Cia, Lycka77, Krusbär
    Lö 19/6 Lycka77, Idun
    Sö 20/6 Cia, Lycka77, Krusbär, Idun

• Idun 78

Ja det är helt sant, hade helt glömt bort bröllopet. Lördagen lär nog vara hopplös att försöka vara i stan på. Men söndagen kanske? Då borde det vara lugnare.

• Idun 78

Jag tar det gärna nu i helgen för sen blir det nog svårt med alla semestrar och allt, då blir det nog först i augusti. Så vill någon träffas nu på söndag så gör jag det gärna med.

• Idun 78

Det verkar som att vi ska sikta på en träff i augusti istället.   Då kommer jag att vara ledig två dagar i veckan med Nils fram till att nästa bebis ses så då är jag lite mer flexibel också.

• Idun 78

Hej tjejer!

Hoppas att ni alla mår bra! Ville bara berätta att Nils fick en lillasyster, Signe, för en vecka sedan. Skrattande

Vet inte om ni kommer ihåg, men Nils förlossning var ju lite av en mardröm. Därför blev det extra skoj att den här förlossningen gick så bra. Nu var det kul att föda barn! 

Massa kramar till er alla!

• Idun 78
    Lycka77 skrev 2010-11-17 22:09:58 följande:
    Åh Grattis Idun!!!    Vilken ovanligt vackert namn
    Kors vad snabbt tiden gått, och så härligt att förlossningen gick bra.

Kram från oss med! 
    Ja eller hur!
Svar på tråden Efter upprepade mf-forts