Efter upprepade mf-forts
Tack för alla grattis! Signe är snart en månad, helt otroligt!
Vad häftigt att få höra om era små som har börjat förskolan! Tänk vad tiden går snabbt. Vi var länge i valet och kvalet om hur vi skulle göra med Nils, om han skulle börja till hösten (läs nu i höstas) eller till våren. Men sen när vi fick veta att Signe var på väg så beslutade vi att han skulle få vara hemma ett tag till eftersom jag ändå är hemma med Signe. Så nu ska han inte börja förrän till nästa höst (2011). Ibland funderar jag på om det är för sent, han kanske behöver mer stimulans tidigare, å andra sidan ville jag inte att han skulle komma hem med massa förkylningar o dyl och smitta sin lilla lillasyster. Nåväl, nu blev det som det blev och än så länge funkar det bra att ha två små hemma på heltid. Nils verkar dessutom inte så svartsjuk på signe vilket är jätteskönt, däremot har han börjat sova väldigt oroligt så det är väl i sömnen det kommer, alla känslorna.
Vad härligt att höra AHöst att allt verkar flyta på någorlunda. Kan inte ge några tips om Fragmin för det tog jag aldrig. Jag fick dock tipset av min läkare att ta trombyl även denna grav eftersom det funkade så bra sist, och det finns ju inga direkta biverkningar av det. Vet dock inte hur det är med Fragmin.
Men kan tillägga att det finns ingenting förskönande i en dubbelbarnvagn (utom möjligen glädjen att det finns två små fina barn i den). Att dra runt den där tunga hemska vagnen i 6 månaders jäkla snökaos var bland det tyngsta jag gjort. Jag svor varenda gång jag var tvungen att gå ut och gå med den (och eftersom vi har hund blev det ju minst tre gånger om dagen...). Nu till hösten ska N börja på en förskola som ligger så nära oss att han kan gå dit "själv", dvs behöver inte åka vagn, och det ´kommer att bli himmelskt! No more dubbelbarnvagn!!! Så var glad istället att barnen inte kommer så tätt att de båda behöver åka vagn.
). Försök hitta tillbaks till känslan du hade för några veckor sedan när du bara kunde njuta av din grav, utan oro och dumma tankegångar. Försök tänka att det ju gick bra sist och att ni har lilla S, och att det kommer gå precis lika bra den här gången också. KRAM