Inlägg från: Krusbär |Visa alla inlägg
  • Krusbär

Efter upprepade mf-forts

Har ni kloka gummor några tips på bra preventivmedel? Är lite inne på pessar då kroppen nu verkar fungera normalt och jag inte vågar ta hormoner igen...

• Krusbär
    Cia och Sparken: Inte så mycket action här direkt, men nu börjar vi komma ikapp med sömnen så då kanske prioriteterna kan ändras.

Kondom funkar inte och avbrutet känns inte helt bra om det är äl. Kopparspiral vågar jag inte pga redan kraftiga blödningar och hormonspiral påverkar väl äl? Vill helst inte ta hormoner då jag behövde pergotime för att få äl efter p-piller.

Vi vill nog ha fler ganska snart men lite action vill man ju hinna med innan nästa graviditet då vi inte vågade alls under hela tiden sist...

Är lite sugen på (kanske inte hellt rätt ordval...) att testa pessar ändå. Finns ju såna man kan ha i ett par dygn.
  • Krusbär
    Lycka: Ja, just det er dotter fick ni ju tack vare IVF. Hoppas på (ännu ett) mirakel nu då!
  • Krusbär

Massor av grattis till Mikes bride och Aline! Härligt att höra. Hoppas att du fortsätter att titta in här och berättar hur ni har det. Kram!

• Krusbär

lillaD: Sömnbrist är riktigt tufft! Blir det möjlighet för dig att sova ut lite i sommar, om mannen har semester? Får han fortfrarande mat på natten? För oss blev det bättre när han slutade med nattmat.

• Krusbär
    Lycka: Härligt med ettårskalas!

babblar: För oss blev det som sagt mycket bättre när jag slutade amma på natten. Jag ammar fortfarande morgon och kväll men på natten blir det alltså ingen mat alls. Hur gammal är din tjej nu? Hon borde väl också fylla år snart?

Hoppas att ni alla får sova snart. Det är så tärande att inte få sova. Här funkar det (peppar, peppar...) hyfsat bra vilket vi är så tacksamma för. Ibland 2-3 uppvak och ibland hela nätter. Så jag har börjat återhämta mig. Men jag märker direkt hur skör man är fortfarande - det räcker med några taskiga nätter i rad så är man helt slut.

Men nu är det äntligen sommar, hörni! {#lang_emotions_sunny}
  • Krusbär

Finns det någon i Stockholm (eller med möjlighet att ta sig het) som är sugen på trådträff snart? Det skulle vara jättekul att se alla nya (och halvgamla) knattar!

• Krusbär

Kul att det är fler än jag som tycker att det vore kul att ses!

Det är kanske lite i senaste laget nu innan folk försvinner på semester, men det kan ändå vara värt ett försök.

Flera av er jobbar ju nu så det får väl bli en helg isåfall? Jag kan iallafall de närmaste söndagarna, om det kan vara nåt..?

Är också jättenyfiken på hur det är med MB och Idun... Drömmer

Lycka: Låter helhärligt med en helg sådär... Hoppas att det blir ett roligt bröllop och att ni kan slappna av och ha det mysigt!

• Krusbär
    Mikes: Kul att höra av dig! Vilken sötnos du har! Jag känner så väl igen det där med att inte kunna lägga ned bebisen... Här var det bara bära eller rullande vagn som funkade ett tag. Sele funkade också, men Baby björnen (den vanliga sorten) ska du inte använda till en sån liten. Det ska vara en ergonomisk sele som ger mer stöd. Vi hade en Manduca som var kanon. Tyvärr har jag inget annat jättebra tips. Vi lät honom hållas - gav så mycket närhet han behövde - tills drygt fem månader då vi lärde honom att sova själv i spjälsängen. Det låter som en evighet när man är där ni är nu, jag vet, men det går fortare än vad man tror... Selen kan dock vara bra att ha om du är ensam hemma och behöver gå på toa, äta mat osv.

Cia: Jag är ju hemma så jag kan även vardagar om ni kan...?
  • Krusbär

MB: Vi testade sjal på BB och det funkade jättebra men sen när vi köpte en ville lilleman inte vara i den alls. Han stretade emot och jag tror att han kände sig klämd, den sitter ju ganska tight. Då bytte vi till selen som han älskade. Mitt råd är därför att köpa sjal eller sele där ni kan byta om det inte passar. Förresten är det ganska bra att knalla omkring om man vill gå ner i vikt eller bara jobba lite på kondisen. Sol får du ju ändå.

Idun: Vad skönt det låter att graviditeten rullar på! Och att Idude2 redan sparkar. Spännande med rul så snart! Grattis till nya huset förresten - får man fråga var ni bor? *nyfiken*

Bra Cia att du styr upp träffen!

Fre 18/6  Cia, Lycka77, Krusbär
    Lö 19/6 Lycka77
    Sö 20/6 Cia, Lycka77, Krusbär

Svar på tråden Efter upprepade mf-forts