Inlägg från: Lilleskuttan |Visa alla inlägg
  • Lilleskuttan

Efter upprepade mf-forts

tack krusbär och a80 för era svar. vi har pratat en del om det och han är ju inte helt ovillig vissa gånger men jag förstår hur han tänker och jag vill ju absolut inte tvinga honom till något han inte vill. 
    Men den här gången har vi ju mediciner att ta så vi kan slippa mf som beror på mina "fel" men dock inte de "vanliga" mf.

• Lilleskuttan

finessan: Grattis!!  Tråkigt att drB inte svarat men skönt att du fick hjälp på annat håll.
    Jag har en läkare som skriver ut medicinerna åt mig när det är dags, men jag kommer inte ihåg hur länge jag tog dom. vet att det var till v 12 men jag ville ha mer exakt dag att sluta på..Hade ju skrivit upp det på ett "säkert" ställe,, men inte hittar jag det nu heller

• Lilleskuttan

Finessan:  Jag ska ta trombyl,progesteron och prednisolon.
    Trombylen ska jag, enligt  drB , ta 2 st till + och sedan 1 st fram till v? Minns ej. Prednisolonet till v 12 någongång, och progesteronet också till v 12 nånting.
    Men när det gick vägen sist så tog jag 2 trombyl tom v 12, och det var ok enligt drB. Så jag gör nog det igen när det blir dags.

cia: visst tog du också 2 trombyl till v 12,? eller minns jag fel..

• Lilleskuttan

En fråga till er som är gravida igen, Har ni tagit nya prover innan ni blev gravida igen eller har ni kört på samma behandling som förra gången?

• Lilleskuttan

Hej tjejer!
    Kul att se att det går bra för flera med en andra graviditet.
    Jag får bekänna att jag oxå är gravid  :0
    8+4..
    Var på ett tidigt vul i v 6+3 och då var allt bra.
    Idag så hade jag fått tid igen men när jag kommer dit är det något pucko som bokat ett vanligt ul, och när dom kolla så ser dom inget, Bm trodde att hon såg en hinnsäck men var inte säker. Har fått en ny tid i morgon för ett vul men det känns ju som en evighet.. Känns lite som att ramla tillbaka i gamla banor igen:(

• Lilleskuttan

tack: Ja jag hoppas verkligen att de är så.
    Med M så kollade de med ul i v 13-14 nån gång och då såg bm inget alls,. Jag har tydligen djupt bäcken och då kunde det vara svårt att se. 

• Lilleskuttan

Tack. Jag det tycker jag med.
    Försökte få en tid men då skulle jag få sitta på gyn,akuten och jag skulle på läkarbesök med min son så det funkade inte..

Svar på tråden Efter upprepade mf-forts