Inlägg från: Krusbär A |Visa alla inlägg
  • Krusbär A

Efter upprepade mf-forts

Grattis Bubblan och Bling!

Finess: Ska hålla alla tummar för att det går galant på torsdag. Är det inget ul eller liknande som görs utan bara sticket? Ni borde kunna få svar efter måndag, det är vanliga arbetsdagar för sjukvården. Det blir en lång väntan, men sen kanske du kan känna dig lite lugnare?

LillaD: Yes, härligt att ha klarat av RUL. Mår du bättre? Har du börjat känna rörelser?

Jag är i v 37 nu så det är inte långt kvar. Vi har precis flyttat så det har varit mycket annat att tänka på, men nu måste jag börja tänka "bebis" för den kan ju komma när som helst?! Särskilt med tanke på hur mycket jag stökar med flyttlådor osv. Är inte alls beredd! Förvånad Men nu skolar vi in lilleman på nya förskolan så om det går bra får jag kanske lite tid till förberedelse. Förutom skitjobbig foglossning mår jag ganska bra och det är sällan lugnt därinne så jag kan inte klaga. Nu ska jag tvätta lite bebiskläder som jag rotat fram ur flyttkartongerna.

Hej till Cia också!  

• Krusbär A

LillaD: Vi har flyttat till hus i en grannkommun utanför stan, tidigare bodde vi i lägenhet i innerstan. Så det är inte direkt långväga men lilleman har bytt förskola. Huset är toppenfräscht (byggt 2007) så vi slipper åtminstone renovera, vilket var en förutsättning för oss om vi skulle köpa hus...

Finess: Hoppas ni får fina ul-bilder att ha i minnet när ni väntar på provsvaren. Kram!

Appropå andra barnet så har jag verkligen tagit ut svängarna mer den här graviditeten. Funderade nästan på att färga håret ett tag, men där gick gränsen. Sen har jag burit, stressat osv. fast man inte ska. För att inte tala om flytten... 

Glad påsk på er! 

• Krusbär A

Finessan: Skönt att det gick bra och att du känner dig lugn. Fick du veta när resultaten kan bli klara?

EMND: Kul att se dig! Klart att man kan hoppas på tur! Jag kastade mig in i försök med barn nr 2 utan en färdig plan B, mer än att det som hände fick avgöra nästa steg. Men hade det inte gått vägen hade jag nog bestämt mig ganska snart för hur mycket jag var beredd att satsa. Vad säger din läkare?

Appropå min flytt så så var det faktiskt två veckor sen själva flyttlasset gick och då var jag i v. 35. Hade nog inte vågat flytta så mycket senare...     

• Krusbär A

Oj, här händer det saker! Grattis Lilleskuttan och Finessan!

Jag trodde nästan att bebben var på gå för ett par dagar sen. Hade täta och onda sammandragningar och ett väldigt tryck nedåt. Men nu har det varit ganska lugnt så det var falskt alarm. Enligt bm har den börjat sjunka ner och är i princip fixerad, så det skulle kunna bli snart. Bf 25 april. 

När jag väntade sonen hoppades jag på en kille. Tyckte att det verkade mindre komplicerat att vara pojkmamma. Dessutom ville jag gärna ha en liten kille som påminde om min sambo... Men nu hoppas/tror jag på en tjej.   

• Krusbär A

Fru Zzz: Ja, men vet ju aldrig när den behagar titta ut! Sonen kom på BF och min egen BF den här gången är några dagar tidigare än den jag fick på UL. Har också mycket sammandragningar hela tiden. Magen är så lättretlig och samtidigt i vägen hela tiden. Har du bokat någon mer tid hos bm eller annan kontroll? Jag har en tid på bf.

• Krusbär A

Lilleskuttan: Samma som förra gången, dvs Trombyl till v. 37 och Crinone till v. 14. Förra gången tog jag dubbel dos av båda medicinerna i början (på eget initiativ) vilket jag inte gjort nu. Skippade även akupunkturen den här gången.

• Krusbär A

Härligt Finessan! Och grattis till graviditeten.

mellanD: Hur mår du?

FruZz: Långt ifrån BB här också. Tror nästan att jag förnekar att det snart är dags?! Känner mig inte alls påläst eller beredd. Igår blev jag orolig för att bebben var så lugn. Har hittills inte oroat mig speciellt mycket för det eftersom den varit så livlig. Men när jag var hos bm sa hon att man skulle vara uppmärksam på förändringar i rörelsemönstret och åka in till BB för kontroll om det förändrades. Efter det började jag tänka extra mycket (såklart) att det kanske har varit lugnare på sistone och borde jag åka in? Men nu ikväll verkar den vara ganska alert igen, så det är nog ingen fara.

Appropå missfall vid syskonförsök så har jag funderat mycket på det. Hade det funkat utan medicinerna eller funkade det endast tack vare dem? Är det immunologiskt och man har lyckats komma runt det en gång kanske kroppen är mindre känslig sen? Svårt att veta.

Men rent statistiskt har vi redan drabbats av tillräckligt många missfall ändå, eller hur?          

• Krusbär A

FruZ: Ge inte upp hoppet! Det kan ju komma mycket mer plötsligt andra gången. Och det verkar ju minst sagt vara på gång!

Här händer det inte mycket, mer än att jag får en tid för igångsättning 10 maj om bebben vägrar komma ut. 

• Krusbär A

FruZ: Sonen föddes i princip på BF efter att slemproppen gått följt av två dygn med värkar, så jag hade väl räknat med något liknande nu... Känner inte mycket förutom mycket sammandragningar/förvärkar som ibland gör lite ont. Men det kan ju som sagt gå snabbare denna gång.

Vad tror du är bäst när man väntar - att ta det så lugnt som möjligt eller att hålla igång? Jag är rädd att jag håller igång för mycket, det är fotfarande så mycket jag vill hinna fixa här hemma.Men inte kan väl det skjuta upp förlossningen? 

Svar på tråden Efter upprepade mf-forts