Efter upprepade mf-forts
Krus: Det går bra. Operationen var lyckad och vi kom hem redan på torsdagen (op förra måndagen). Han har ett stort fult ärr på hjässan, men annars är det bra. Ruskigt jobbiga dagar på sjukhuset bara. ![]()
Krus: Det går bra. Operationen var lyckad och vi kom hem redan på torsdagen (op förra måndagen). Han har ett stort fult ärr på hjässan, men annars är det bra. Ruskigt jobbiga dagar på sjukhuset bara. ![]()
MiniD: Jo, nu är det värsta över. Ny operation om 6 månader för att ta ut fjädrarna ur skallen och sen kollar man väl upp det i några år.
Ang Leif så har jag hört ryktas att man inte kan få hjälp där fn eftersom de startar en studie till hösten och lägger allt krut där (vet flera som var lovade hjälp, men nu inte kan få någon om de inte deltar i studien=osäkert om man får innohep eller placebo). Fråga honom kan man ju alltid göra och du tillhör ju rätt landsting iaf. ![]()
VÄLKOMMEN in, Irma!!
Så himla kul att se dig här. ![]()
LillaD: skulle tro att bara förstföderskor är aktuella, så jag tror inte ens det blir en fråga tyvärr. Redan faktumet att du har fött ett barn kan ju medföra att det går bättre nu (tror dr Beer var inne på det också), så det skulle ju störa studien en del.
Jag kommer absolut att vilja ha innohep nästa gång men i mitt fall var det ju annorlunda; min lille killes tillväxtkurva avtog ju rejält och jag hade ordentliga infarkter i moderkakan som man kunde se efteråt. TROTS innohepen. Så jag är absolut en av dem som blev hjälpt sprutorna... Min hypotes är att de som fick stora barn (och "noll" komplikationer) redan med låg dos innohep egentligen kanske inte behövde sprutorna lika mycket som TLC. men jag vet inte... *funderar*
LillaD: Attans att det skall ta sån tid innan de får ta emot patienter igen.
Känner tyvärr inte till någon annan; vare sig i Skåne eller någon annanstans.
Och har lite ångest över det jag med. En läkare på antenatalen lovade hjälpa mig med innohep nästa gång (och det var pga av att moderkakan såg ut som den gjorde), men täta besök lär jag ju inte kunna få.
Kommer sakna Leif och hans omtanke något enormt.... Fast det gör jag ju nästan ändå; gravid eller ej. ![]()
LillaD: Hurra, vad skönt.
Men ändå lite konstigt, svårare att tolka resultaten i så fall. Men han får kanske ihop flera grupper? I så fall är det VERKLIGEN toppen. ![]()
lillaD: Läs längst ner på sidan; gillade den beräkningen bättre.
![]()
irma: Hoppas han inte blir som vår lillkille bara; för vi har det fortfarande så efter 5 mån. I natt var det verkligen hemskt. *pustar* fast ibland klämmer han in en natt med ok sömn...