Efter upprepade mf-forts
Hej på er!
Nu kommer ett riktigt EGO-inlägg som bara handlar om MIG MIG MIG!
Nu har jag mailat LM i Helsingborg om ev ny graviditet (även om det ännu inte tagit sig för oss). Som du sa Bettan, så ska han inleda en studie 1 okt där den berömda hypotesen äntligen ska testas. De testar även tender-love-care, som också tydligen har varit lika effektivt på graviditetsutfallet. Fasiken om inte jag nästan tror mer på det i mitt fall
Nä, jag vet inte. Hur som helst. Innan den 1/10 har läkemedelsverket bestämt att de inte får ta emot fler patienter, som han sa. Så där får jag ingen hjälp, åtminstone inte innan oktober.
Jag undrar hur många patienter LM har? Problem i tidigare forskning har väl just varit populationen, även om jag antar att Blomberg i Borås (som testar Trombyl), börjar få ihop ett ordentligt antal. Jag förstår inte hur Blomberg fått forskningsmedel för en så omfattande studie? Nåväl
Han erbjöd inte oss att vara med i studien, men jag antar (mot bakgrund av stora-n problematiken) att vi får vara det? Jag får fråga annars! Det kanske är ngt med att de bara vill ha förstföderskor, vad vet jag!
Jag vet inte vad jag ska göra, det är ju såklart en randomiserad studie, varav min tvekan. Kanske ska jag försöka hitta ngn annan som ordinerar innohep? Samtidigt tror jag mkt på TLC och det får man ju oavsett om man får placebo eller innohep! Får jag innohep av en random gyn i Malmö, så får jag kanske inte lika täta kontroller. Fasiken! Hur hade ni andra tänkt?