Efter upprepade mf-forts
a80, skönt att blödningen upphört! jag håller tummarna för dig imorgon söt!
a80, skönt att blödningen upphört! jag håller tummarna för dig imorgon söt!
härligt a80, stort grattis! YEY!
Ja, verkligen! Det var så skönt att slippa tjata eller överdriva för att få den hjälp man vill ha och behöver. Att jag inte kunde hålla tårarna tillbaka när vi pratade om förlossningen tror jag faktiskt inte var avgörande, jag kände direkt att hon var en person som tog en på allvar!
Jag ville gå på denhär mvc redan förra graviditeten, men då ringde jag för sent. Nu ringde jag redan i v 4 (fast det tog emot att ringa så tidigt) bara för att få en tid, och det verkar det ju ha varit värt!
a80: Jag är i v. 9+4 idag. KUB blir om ca tre veckor och UL i slutet av november. Är du ungefär en vecka före mig? Vilka datum har du inplanerade? Har du varit på inskrivning?
hurra, grattis a80!
Grattis Krusbär! Tjohoo!
Hej Finessan, grattis i efterskott!
Jag håller tummarna för dig vännen! Hur är allt med lilla V?
ff bra med lillskatten irma?
Vad roligt MB, grattis!!
Härligt Krusbär, grattis vännen!
Grattis a80!
Och MB - jag håller tummarna för dig!
Grattis Finesssan! Håller alla tummar och tår för dig vännen!
God fortsättning på er allihopa!
Hej igen, ja nu har jag också plussat, äntligen - det tog nästan ett år. Men det är lite jobbigt just nu, eftersom jag haft blödningar till och från sen plusset (på julafton). Jag trodde därför att det var ett mf, och kontaktade inte LM.
Men så i veckan var jag på KK-akut eftersom jag börjat få väldigt ont på ena sidan (misstänkte själv X), och där var visst en liten krabat (v. 6+6), med ett tickande hjärta där det skulle. Nu har jag sett hjärtan förr och sedan fått missfall (2 ggr tidigare har det hänt), så jag känner mig ff rätt så krass. Men, så kontaktade jag ändå Leif i veckan.
Jag har emellertid inte fått ngt svar från Leif än, och han kan ju vara på semester (han brukar ju annars svara snabbt på mail) och nu känner jag mig lite orolig. Ni har inte koll på ngn annan i Skåneregionen som skriver ut innohep?
Förlåt att detta blev ett ego-inlägg, jag känner mig inte helt på topp om jag ska vara ärlig. Känner mig dum som inte kontaktat Leif tidigare, och det känns som att det "mitt fel" om det blir mf nu. Usch usch.
Tack för grattis alla fina!
Hahaha jag smyger inte!
Jag trodde ju inte att det var ngt i och med alla jäkla blödningar och elände! Men men, vi får se hur det artar sig: jag har ff småblödningar och i nuläget så känns det som att allt kan hända.
Vi har fått tag på LM iaf, och det är ju en studie han har som innebär att det antingen blir innohep el. placebo. Jag antar att det är oetiskt att ta ASA under studien också? Jag får fråga honom om det, jag vill ju inte förstöra deras underlag. Förhoppningsvis kunde vi få tid i slutet av veckan (vi ska ringa och boka i morgon, telefontiden är slut för idag), och då får jag också se om de fortfarande finns ett litet embryo med tickande hjärta. Jag har ju som sagt fått mf efter konstaterad graviditet två ggr, så jag är ff orolig.
Någon gräddfil känns det inte som att det blir för mig, jag tycker att ni andra verkar rätt så avslappnade med era graviditer, och själv känner jag inte riktigt så. Kanske för att det tog så lång tid för mig att bli gravid, kanske är det skillnad om det går på första försöket, jag vet inte?
Finesssan, hur mår du som är i samma vecka?
Ang. Hb så har jag inte haft högt Hb under mina graviditeter, och då har jag faktiskt också kollat upp det tidigt, eftersom vi pratade om det i en tidigare vända.
kram kram
Ja, jag är nog inte så altruistisk... Jag har funderat mkt på den där studien, såklart - och jag har kommit fram till att jag, för egen del, tror mkt på det här med TLC, och för mig stod valet mellan å ena sidan studien+TLC+Leif/föda i Hbg under hans övervakning osv, och å andra sidan Innohep utan täta kontroller och en nära relation med en läkare.
Och då valde jag det förstnämnda, mycket för att det var otroligt skönt att träffa Leif så ofta (han testar ju för TLC nu, så det blir återigen täta kontroller), och för att jag visste att jag skulle få föda i Helsingborg där han är överläkare på förlossningen. Detta känns särskilt skönt eftersom det var så mkt problem med min förra förlossning (akutsnitt), och att jag kände mig väldigt trygg och "bevakad" där sist.
Men det är klart att det också är lite oroligt att inte veta!
Bettan och Cia, jag förstår att det måste ha varit tufft för er! Cia, vad händer nu, kommer de att fortsätta följa upp med kontroller?
Åh, nu får ni sluta säga att ni inte hade vågat vara med i studien!
Kanske är det fel val av mig, det får väl tiden utvisa antar jag.
Vi fick inte tid hos Leif förrän på onsdag om en vecka, om jag ff är gravid då, så kommer jag vara i 8+3... Kanske är det redan för sent, vi får se.
Cia: det låter väl klokt! Tänk att han redan är 3.5 år, stora killen! Vad tiden går fort, jag minns den tiden otroligt väl faktiskt, med clementinkastande och en liten - men väldigt livlig - A!
a80:
Finesssan: ja, jag lite symptom nu, det var precis som med lilleE, ingenting de första veckorna, men nu i vecka 8 kickade det konstanta illamåendet in... Jag kan inte vara i köket alls (pga av lukterna), och jag måste äta nästan oavbrutet för att inte kräkas - det var ju det upplägget som gjorde att jag gick upp 35 kilo sist... jag mådde ju såhär fram till v. 20+ då. Men nu försöker jag äta knäckebröd istället för typ McFeast som jag åt i förra vändan. Vi får se hur det blir nu, om jag får behålla graviditeten. Hur mår du själv? Har kontaktat en bm? Jag tänkte vänta med det.