Inlägg från: BettanB |Visa alla inlägg
  • BettanB

Efter upprepade mf-forts

BP; Beklagar verkligen. Extra tufft blir det ju när man fått se det lilla hjärtat också. *kram*

Grattis, Krus o a80. Hoppas innerligt att det håller i sig!

Lycka: Läskigt. Oron är ju en ständig gäst för de flesta av oss under graviditet. Hoppas verkligen att din är ogrundad.

I BettanMansion är sorgen randig.
  • BettanB

Cia: Hejja hejja! Låter kul med omskolning.

a80: Hoppas verkligen att allt går bra imorgon!

bp: Ja, de gånger jag sett hjärtat först, har missfallen känts mycket tuffare mentalt. Usch och fy. Men på något vis studsar man ju upp igen och orkar försöka ytterligare en gång; fattar inte hur egentligen.

• BettanB

Tycker nog det räcker med den här och utredningstråden. Eller? För min del känns det ok att återvända till dem som ännu inte lyckats när det är dags för ev syskon. Fast det kanske inte de tycker? Å andra sidan samlar man ju kunskapen bättre på det viset.

• BettanB

Vilken dramatik, Lycka. Stort grattis till bebis! Ser framemot att höra mer.

• BettanB

Lycka: Oj, vilken dramatik. Vad bra att du åkte in!!

• BettanB

LillaD: haha... du är för skön. Men låter som om det finns skäl att bli vansinnig på dem. Och jag ÄR ju psykolog.
    Btw, mindfulness är skitbra, så ge det en chans till. Och det säger jag TROTS att jag är psykodynamiker i grunden (eklektiker numera).

• BettanB

Krus: det är oerhört ovanligt med listeria och jag tror inte parmaskinka är det värsta att äta ur den synpunkten (om den behandlats någorlunda vettigt innan). Och även OM det skulle finnas listeria i skinkan (vilket alltså är högst osannolikt) så innebär det inte per automatik att man får det. Jag tycker inte att du behöver oroa dig för den biten alls.

• BettanB

Irma: Har det också kämpigt med att hålla humöret uppe, men det är mer svajigt i största allmänhet och inte bara tårar så där. Funderar på att kolla om man får äta SSRI när man ammar; har inte orkat ta tag i det ännu bara....
    Kan lägga till att min kille var jätteledsen vid första badet (från start nästan den gången) och har varit lite svårflörtad även fortsättningsvis, men igår gick det bättre. I vårt fall tror jag han protesterar mot att vattnet är svalare än i badet hemma. Var också helt knäckt efteråt; jag som ville göra något kul med lilleman och trodde att han skulle bli glad och så grät han och var ledsen istället.

När jag pumpar ur ett fullt bröst så får jag ur runt 120-180 ml och eftersom A lätt äter ett bröst (gärna 1½-2) så antar jag att man nog får klämma i med runt 160-200 för att få dem mätta. Beroende på size på barnet, kvalitet på mjölken (morgon/kvällsmjölk) etc.

Svar på tråden Efter upprepade mf-forts