Inlägg från: Cia o krabaten |Visa alla inlägg
  • Cia o krabaten

Efter upprepade mf-forts

Haha, nej här får det banne mig räcka!
    Den graviditeten kombinerat med det vilddjur som tittade ut är mer än nog för oss Vi vill ju orka med stora syrran också, och oss själva!  

• Cia o krabaten

BP: Jag hade inte velat chansa.
    Nu är det ju inte aktuellt för mig Men jag hade nog parkerat utanför min läkares mottagning tills jag fått amma behandling...
    Eller för mig var det ju T ffa så jag hade tagit barnalbyl. 

• Cia o krabaten

Bettan: Välommen hit! Det var sannerligen på tiden på mer än ett sätt
    Och grattis till mini  

• Cia o krabaten

Bettan: Härda ut är mitt tips!
    Nu är min grabb 2,5 och nätterna är inte hemska längre
    Men han vaknar fortfarande!
    OM han mot förmodan sover bra så vaknar han vid 5 och ska upp då, men om han vaknar ett par ggr under natten så kan han sova till 6.30

• Cia o krabaten
    StoraD skrev 2011-03-07 16:46:21 följande:
    ja just det, det var ju jag som inte kunde fatta mig kort utan alltid skrev låååånga inlägg!
    *fnissar åt MCC*
  • Cia o krabaten
    BettanB skrev 2011-03-07 17:27:57 följande:
    Hahaha... Jo, fast det är ju ett bra tips... om det bara hade funkat. Och jag tycker ändå att det är rätt skönt att få ligga i sängen och sträcka ut lite (utan bebis i sängen -samsover annars). Tänkte försöka pumpa ur och ge Mini till sambon en hel natt, någon helg framöver. Problemet är att hinna pumpa ur, för lillgrisen äter typ hela tiden..
    Å andra sidan så är det ju himla fint att han går upp bra i vikt (runt 500gr/v. ).
    Här kommer en som sänker det hoppet direkt
    Inget fel i att pumpa ur och låta pappan ta, tyvärr är det som en droppe i havet i form av att låta dig sova ut...
    Vi har försökt ge varandra sovmorgon och hjälpa till osv, men man är så "sleep deprived" att det kan kvitta i det långa loppet.
    Jag har iaf upptäckt att jag lika bra kan gå upp på morgonen, iaf inte sova längre än till 7-8, för annars somnar jag inte på kvällen (läs före 22 ) och då blir det ännu värre nästa dag efter en natt med uppvak som ju då är kortare n vanligt för mig.
    Bäst funkar dte med sömnen om jag sover samma tider som lilleman, dvs typ 20-05/06
    Men då finns det ju ingen egentid eller vuxentid alls

Lycka: Jaså ska ni göra Kub-nupp?
    Gjorde ni det sist?
    Vad gör ni med resultatet?

Jag vågade ju inte för M skulle aldrig klara av ett sjukt barn och jag skulle aldrig kunna ta bort ett, så då ville jag hellre inte veta.
    Förresten vad fort det går för dig!!! 
  • Cia o krabaten

Lycka: Ah, det var ett bra alternativ!

• Cia o krabaten

Tjejer, visst var man orolig under grav, men jösses vad de kan trassla till det UTANFÖR magen!

Detta hände mig igår, kopierar in från en annan tråd.

Idag hann jag vara på jobbet 1h innan de ringde och sa att A ramlat in i en bänk och slagit ansiktet och behövde gå till VC.  (Han hade fått hörnet på en Lack hylla/bänk rakt på kindbenet.)
    Tusen miljoner tankar i skallen innan man lyckas krångla sig ur pågående undersökning och rusa till stationen innan man inser att tåget inte går på 50 minuter'!  Bussen går efter 5 men tar en halvtimme *suck*
    Skallen  funkade inte helt bra, kanske skulle jag tagit en taxi helt enkelt  
    Till VC som tyckte att det var gränsfall om det skulle sys eller ej. De hade ont om tider och ville inte stressa det utan det var bättre att vi fik åka in till akuten där de var duktigare på sånt här.
    Sagt och gjort så in till stan igen då, ett stopp på McD eftersom jag hämtade preciiis före maten, men vid det laget hade jag ju inte ont i magen längre för jag visste hur allvarligt och inte det var och nu var han ju med mig och vid gott mod.
    Iaf så fick vi sitta i ett proppfullt väntrum med små barn som satt och hulkade i spypåsar till höger och vänster Kräks så blir vi inte sjuka efter detta blir vi det inte alls denna vinter  
    Iaf så tog det bara drygt en timme, det var mindre tryck på kirurgen än medicin i dessa tider   Sen bestämdes det ganska snabbt att vi kunde välja att sy, men då behövde han väl bedövas och sitta helt stilla medan de sydde, vad tror ni om det??  Så vi valde att limma ihop det och sätta tejp på för att få ihop det så bra sommöjligt och A var verkligen tapper hela tiden och det gick att göra så bra man behövde, sen fick han en glass som jag inte vågade öppna innan vi satt i bilen och hade spritat händerna för 12e gången ungefär!
    Lagom klara i tid för att hämta E. Slutet gptt allting gott, ännu ett ärr i ansiktet att matcha de andra!  Puh!  Inatt somnar vi nog ovaggade    

• Cia o krabaten

Bettan: Jag svarade samma dag du skrev, men det har försvunnit

Iaf så tycker jag att det var helt "ok" att operera A, det var ju inte kul och att söva honom just var ju lite tufft, men sen hade jag fult förtroende för läkarna och han mådde ju bra så fort han slog upp de blå igen.
    Sprang runt som en galning på uppvaket ¨

Lättja: Heja!
    Har ni varit tillbaka redan kanske? 

• Cia o krabaten
    BettanB skrev 2011-03-15 19:35:34 följande:
    Krus: Ingen aning, det är också himla jobbigt. Vet ju inte vad som händer härnäst och när. Usch och fy vad stressad jag blir.

Cia: Jo,de ÄR ju hemskt duktiga; försöker nöta in det i huvudet, men ändå.. Ska försöka tänka positivt.
    Det värsta är ju att inte veta.
    När jag väl läst in mig på ämnet och pratat med läkare så var det er ok. 
Svar på tråden Efter upprepade mf-forts