Inlägg från: Cia o krabaten |Visa alla inlägg
  • Cia o krabaten

Efter upprepade mf-forts

Nu har jag läst tillbaka några sidor men hittade inte så mycket om Program, mer om Prednisolon... Men visst är det bra att varna för själmedicinering över lag, man fastnar lätt i desperationen att bara få barn!!!

• Cia o krabaten
    Krusbär skrev 2011-07-17 13:50:42 följande:
    Hej, vad kul med lite liv i tråden såhär mitt i sommaren! Cool

Lycka: Skönt att du mår ok! När är bf nu igen...?

LillaD: Förstår att det är mycket tankar nu... Progesteronets biverkningar har ju diskuterats. Det verkar (som alltid) svårt att få några direkta svar. De flesta som använder prog under graviditeten får ju inte problem. Men du tog väl inte prog förra grav? Funderar du på det nu?

a80: Läskigt men spännande att ni snart är igång? Kör du enbart Albyl?

Själv går jag redan händelserna i förväg och oroar mig för fölossningen! Hade ju en jobbig förlossning (dock inte värre en endel av er andra) men jag mådde så dåligt långt efteråt. Fick diagnostiserat tramatisk stress och senare även förlossningsdepression. Jag känner att jag måste få bra hjälp under graviditeten, tex auroramottagning och vara säker på att partnern får stanna över natten. Någon av er som har erfarenheter från Aurora (det heter väl lite olika beroende på var man bor)?

LillaD: Du som också fick en stor bebis sist, har du några tankar kring det? Jag är livrädd för att få en stor bebis igen, med tanke på förlossningen...
    Jag var en gång hso Aurora innan förlossningen med sonen och det var en trevlig BM som hjälpte mig tänka igenom vad jag ville och hur jag skulle kunna få hjälp.
    Första slutade i snitt pga värksvaghet och jag ville ändå försöka med andra vaginalt.
    Sen gick andra ännu sämre så det blev snitt det med Men om jag hade så mycket hjälp av aurora vet jag inte. Hon kom iaf in då och då när hon såg att jag var på fl på hennes skift, även om inte hon var MIN bm där. 
  • Cia o krabaten

Idun: Det där tycker jag kommer då och då, inte så allvarligt som du beskriver det, men ändå.
    Betydligt mer efter alla mf än med första vbarnet innan mf.
    Känns som om man är mer medveten om hur bräckligt livet är osv! 

• Cia o krabaten

BP: Å nej, beklagar

Hoppas du får andra med nästa gång!

A80: Bäst att planera för annat så kanske det hoppar upp ett + iaf?

• Cia o krabaten

A80: Wiiiiiiiiiiiiii! Grattis!

Lycka: Aj då .-(
    Ta hand om er. Kanske hinner vi ses ngt?

själv har jag just tackat ja till att börja plugga igen!
    Sista dagen som optiker imorgon, sedan blir det byggingenjör för mig.
    läskigt och spännande. Sitter och pluggar lite matte nu för att damma av mig lite... 

• Cia o krabaten

Tack, känns lite läskigt och smått overkligt att det är jag som gör detta!!

Det är 3år och sedan är man tex projektledare på byggen eller håller på med bygglov eller så. Finns tydligen massa olika områden. 

• Cia o krabaten

Halloj

tycker vi håller oss till en tråd, annars försvinner alla ni som försöker igen från oss som inte gör det
    Ni får gärna älta saker här inne som ni inte vill göra i utredningstråden.

A80: Försök ringa och boka om tiden till en annan läkare säger jag bara, om det finns ngn du har förtroende för.
    Ingen vits att "stå ut" om det finns bättre att få! Det är tillräckligt jobbigt iaf. Lycka till! 

• Cia o krabaten

Krus: Aj aj, sängläge och vila är vad som gäller. *Håller tummar och tår*

• Cia o krabaten

Håller tummarna för er som väntar otåligt!

Kan rapportera att Lycka nu är inlagd för risk för HF, hon fick ju sån där hemsk HELLP sist så nu vill de ha koll på henne.
    Tror att dte är 2-3v till BF nu.
    De verkar iaf må relativt bra båda två. 

• Cia o krabaten

Idag kom Lyckas bebis med akutsnitt, de verkar må bra båda två, men hon får berätta mer själv  NalleBaby

Svar på tråden Efter upprepade mf-forts