Inlägg från: Cia o krabaten |Visa alla inlägg
  • Cia o krabaten

Efter upprepade mf-forts

Lycka77 skrev 2011-03-15 21:51:57 följande:
    Bettan - jobbigt jobbigt. Och att vänta och inte veta är ju så jobbigt, Hoppas att det löser sig snart och att ni får svar. 

Cia - Lättja? Ska det vara jag eller??? Kanske det, kanske.....

Hur som, vi ska tillbaka på torsdag, och om allt ser bra ut så ska jag outa mig nästa vecka. Jag tycker kollegorna börjar titta skumt på min svällande mage  
    Haha, sorry tjejen, såklart dig jag menade
    Spännande på torsdag och sedan på jobbet!
    Vad har du för BF nu då? Blir det 2,5 år emellan ungefär eller? 
    Och hur är det med S? 
  • Cia o krabaten
    Lycka77 skrev 2011-03-17 16:16:34 följande:
    mb - härligt att höra att du trivs hemma. Jag tyckte också om att vara hemma på heltid, sen tyckte jag iof att det var ganska skönt att komma tillbaka och jobba halvtid också. Då fick man lagom dos av båda världarna. 

Det gick bra för oss idag. Smal och fin spalt, bra näsben och fin fotvinkel  Närmare undersökning blir nu inte fören om 5 veckor (!), hur jag nu ska klara mig dit?
    Vi fick även en liten plan på hur vi ska följa graviditeten efter det, för att försöka hitta en ev. Hellp eller havandeskapsförgiftning så tidigt som möjligt. 

Cia - Bf blir runt 17 sept, så det blir ganska precis 2 år och 4 månader mellan barnen. 
    Allt bra med S, lite småsnuvig som alla andra bara, annars en glad och hoppig snart 2 åring!

Å vad härligt! Grattis!

Syrran min ska in imorgon för bedömning om igångsättning, 1v till BF idag!
    Lite högt BT så kanske sätter de igång henne? 
    Spännande och ruskigt glad att det inte är jag som har en förlossning framför mig...
  • Cia o krabaten
    Lycka77 skrev 2011-03-18 19:46:45 följande:
    Tack cia. Tyvärr har lugnet grusats lite idag då jag började blöda lite igår.... Inte mycket, kom endast lite när jag var på toa, men såklart blev jag helt panikslagen. 
    Idag har jag spenderat dagen liggandes i soffan, för säkerhets skull, och det har inte kommit mera blod, men jag kan ändå inte känna mig lugn. Vi gjorde vaginalt ul  igår så troligtvis kommer blödningen bara från slemhinnan, jag har även pratat med spec.mvc och de lät inte särskilt oroade, så nu är det bara att vänta och hoppas. 

Hur gick det för syrran idag? Spännande! 
    Ooooo, skräckis
    Har du inte kvar din angel sound?
    Eller vill du inte försöka?....

Syrran hade bättre vörden idag, men ska vara under kortare kontroller närmaste tiden.
    Om det blir värre sätter de igång. 
  • Cia o krabaten
    Lycka77 skrev 2011-03-20 10:25:44 följande:
    cia - jo, jag har AS kvar, och vi lyssnade i går morse och det tickade på så fint där inne *phu*

Håller tummarna för att syrran får fortsätta må bra tills det är dags! 
    *Gillar massor!!!!*
    Har tänkt på dig. Skönt att dte tickade på!
  • Cia o krabaten

LillaD: Ang min syrra så åker hon in ch ut med täta kontroller på bedömningsmott men ännu ingen bebis
    BF imorgon, men i måndags var tapper inte något mogen alls så hon fick BT med istället...

Ang syskonförsök så förstår jag absolut känslan, även om det var mellan barnen vi fick problem.
    Min husläkare sa det så bra när jag bölade om att jag inte vågar försöka igen efter 4e mf'et: "Om min inte vågar chansa har man INGEN chans att vinna" och det är ju helt sant!
    Men man ska ju orka också...
    Men vi har ju en solskenshistoria i Lycka tex som ju hade svårt att få till S och nu blev gravid utan hjälp. 

• Cia o krabaten
    Lycka77 skrev 2011-03-24 10:14:28 följande:
    Ja, jag tror det. Inga mera blödningar iaf. 
    Jag berättade för alla på jobbet igår, men det var ingen som blev överraskad Blir väl så när man väntar med att berätta. Jag kunde ju inte ha mina vanliga kläder från v.10 så jag antar att det syns mer än jag tror. 

Skönt att ha det ute iaf!  
  • Cia o krabaten

BettaN: USch vad jobbigt att han är så ledsen Hoppas akupunktur hjälper!
    Annars har jag hört att en del naprapater kan göra ngt, men det är inte riktigt accepterat i Sverige, men de gör det i Norge tror jag? Det där med evidensbaserat är ju vi proffs på vid det här laget

Och op redan i sommar Stor kram! 

• Cia o krabaten

Bettan: Nej fy!
    Usch vad otäckt! Sluta andas är också min skräck!
    Jag kollar ungarna varje kväll och om vi inte blir väckta av lillebror under natten så har jag mer eller mindre ont i magen på morgonen och kan inte sova innan jag vet om han andas...
    Han hade inte feber då och fick feberkramp? En del barn blir knasiga av feber... 

• Cia o krabaten

LillaD: Albyl minor är det.
    Får du panik så messa, jag har några enstaka, typ 10 Trombyl hemma  

Svar på tråden Efter upprepade mf-forts