Inlägg från: Cia o krabaten |Visa alla inlägg
  • Cia o krabaten

Efter upprepade mf-forts

Bettan: Usch, jobbigt med förkylningar på de små, men vilken raketfart på växten!

MEd oss är det bra, lite struligt för mig med jobb, men bra med barnen.
    Stora växer så det knakar och tappar fler och fler tänder
    Lilla är ju 2år och 9mån och pratar och pratar och pratar så öronen trillar av

Jag ska efter 10år på samma arbetsplats "lånas ut" på ett mammavik på ett annat ställe och det är inte så många positiva känslor för det tyvärr Men jag hade liksom inget val, antingen det eller sluta. Så jag har funderat på att skola om mig och det skrämmer mig lite också att sätta mig i skolbänken igen

Vad jobbar ni andra med och är det "bra"??
    Vill ha hyfsat bra betalt, Gärna kontorstider, ,möjlighet att utvecklas och klättra inom företaget s.a.s.
    Ge mig era bästa tips! 

• Cia o krabaten

Tack för era svar.
    Jag är optiker i dagsläget, dvs inget jag kan bygga vidare på osv
    Jag vill ha en bredare utbildning där jag kan byta arbetsplats och arbetsuppgifter men med samma utbildning.
    Har varit inne på ekonomi, men tycker inte det är så himla kul att hålla ordning på siffror

Någon som har koll på högskoleingenjör?

LillaD: Haha, lite komiskt såhär i efterhand
    Bettan: Grädde är sällan fel

Kul med fler som försöker på fler barn. Är dock innerligt glad att jag slipper den jobbiga resan...
    Hoppas på gräddfil åt er alla  

• Cia o krabaten

Krus: Jo, men bara en master och det är ffa till för om man vill forska och det lockar inte mig, inte nu iaf!

Nu händer det massor med nytt på jobbet. Ny chef, jag r tillbaka till vanliga jobbet igen, ombyggnad, nya rutiner och grejer så nu känns det lite spännande igen så nu funderar jag på att pausa pluggplanerna ett år och ge den nya chefen en chans först så får vi se vad det ger. Ett år mer eller mindre innan man skolar om sig borde väl kvitta, eller? 

Krus: Är ni redo mentalt så kör på! 

• Cia o krabaten

a80: Passa på att handla lite hästmediciner när du ändå är i USA så slipper du frågorna på Apoteket

• Cia o krabaten

*Hejar på alla som står i startgroparna*

Lycka: Hur går det med din mage? 

• Cia o krabaten

Bettan: Skönt att ni är hemma och att allt gått bra hittills iaf!

• Cia o krabaten

Grattis!
    Välkommen hit Irma  

• Cia o krabaten

LillaD : Härligt!
    Då är det bara att köra på sen ju!
    Annars kasnke du ska vända dig till Carolinamottagningen här i stan, då får du T+Prog (samt varannan veckas vUL, men så mycket TLC pysslar inte han med ), men det kanske inte är intressant? 

• Cia o krabaten

LillaD: *Vinkar när du nu är i stan *
    Vi åker ner till Skåne imorgon!
    Men jag ses gärna nån gång när och om det passar!

Jag tror också en hel del på TLC vilket ju den pensionerade doktorn (Glömde namnet nu! ) eller iaf hans fru pysslade en hel del med! Bara det att de trodde på en och var beredda att göra vad de kunde för att hjälpa en!
    Medan Sjukhuset fnös åt en och mest ville att man skulle gå  

• Cia o krabaten

Lillas: jag älskar dina utlägg till inlägg Har inte följt den gamla tråden, kikar in sen. Då, för 4år sen så snackade ju ingen om NÅGRA. Bivekningsr av P. Det har jag ju förstått efter att det kan ge hypospadi tex. Grabben mår bra. Op var lätt eller vad man ska kalla det ur vår synvinkel. Snoppen funkar som den ska och han har precis blivit blöjfri den senaste veckan Vi ska tillbaka till urologen nu i höst för en efterkontroll så att det inte är något som läkt ihopntokigt, svårt att avgöra i höstas men lättare när de kissar på toa. Snoppen ser helt ok ut, lite smått krokig där de sydde ihop förhuden, men det kan ju ändra sig när han växer. Jag hade nog valt att ta P igen om jag vetat detta innan.

Svar på tråden Efter upprepade mf-forts