• Sandie12

Hemma med 3 till 4-åring i Sthlm?

Hej!

Jag tänkte kolla om det finns fler som har sina 3-4 åringar hemma, antingen alla dagar eller några i veckan i Stockholmsområdet.
    Vi kanske kan tipsa varandra om roliga saker man kan hitta på o var man kan träffa andra barn i 3-4-årsåldern.
    Jag kan bara komma på Kulturhuset i stan, men det lär ju finnas fler skojiga ställen!
    Så det vore skoj om Ni vill hänga på tråden!

Fashion baby 2007- baby got style!
  • Svar på tråden Hemma med 3 till 4-åring i Sthlm?
  • Kultis

Här är en till som vill gärna få lite förslag om aktiviteter och som gärna vill träffas nån gång. Har en son som fyller 3år nu i april och lillebror som är beräknad till 17.6. Stannar hemma med HP from 1.5. så då har jag och sonen möjlighet att hänga med er.

• Markatta

Hej!
    Vi har varit på barnadiset en gång, det är ju kul att det finns nåt att göra inne också när det är kallt eller regnigt. Men nu vill vi helst vara ute tror jag. Parklekar är ju super eftersom man kan gå in och värma och äta mat, och gå på toaletten när det behövs. Min femåring har mycket spring i benen och vill gärna klättra och gräva och så, samtidigt är hon otroligt social och känner sig lite missnöjd när bara vi är i parken :(

Det vore kul att ordna nån träff nu i veckan som kommer för de som vill och kan!
    Måndag och fredag är vi upptagna, men vi är jätteglada om nån vill ses tisdag, onsdag eller torsdag!

• peikko

Markatta

Jag hade gärna hängt med på träff i veckan men tyvärr är inte min dotter hos mig då, så vi får nog hänga med på en annan vecka.

• Sandie12

Forsythia; Skoj! Då har du ju massa bra förslag på vad man kan hitta på! Var bor ni? Det verkar som att de flesta i tråden bor lite söder om stan än så länge! :)

Kultis; Välkommen! Klart du ska hänga på här, det blir lite trist både för barnen och en själv att bara vara ensamma varje dag.

Markatta; Ja det är ju roligare om man är ett par stycken tillsammans i parken samtidigt. :) Jag ska kolla om vi kan på torsdag, återkommer! :) Vilken parklek föredrar ni?

• Markatta

Hej!

Sarice: Vi går gärna till nån parklek där man kan gå in och värma på lunchlådan. Men vi är flexibla! Det finns så många fina parklekar, det är kul att upptäcka nya ställen också!
    Torsdag kanske då?{#lang_emotions_sunny}

• Sandie12

Markatta; Hm, vet du någon parklek som har uppvärmning så att säga? =) Jag vet bara Fyren, men den är ju bra finns både cyklar och gungor o kanor osv.
    Jag har ev. ett möte på torsdag får veta i e.m, men annars hänger vi gärna på.
    :)

• Forsythia

Sarice: Vi bor centralt, så vi kan ta oss vart som helt.
    Denna vecka är fullbokad, men kanske att vi kan måndag 26:e eller tisdag 27:e.

Markatta: massor av parklekar har microvågsugnar och vanliga spisar. Detta gäller t ex Bandängen mellan T-Bandhagen och T-Högdalen. Men jag har för mig att man kan värma mat även på Aspuddens parklek. Kolla med Stockholms hemsida, där finn sinformation (och telefonnummer) till parklekarna så kan ni kolla innan ni åker.

• Markatta

Hej!
    Vi var i Blecktornsparken idag, en gammal favorit!
    Där finns både djur, cyklar, natur och ÖF.
    Det kan bli lite för mycket barn där efter tre-snåret, men mitt på dan är det "lagom" med barn där, dvs. man behöver inte känna sig ensam i parken, men heller inte påcyklad...
    Dit kommer vi nog gå mer framöver!
    Annars gillar jag Gubbängens parklek också, men det brukar tyvärr vara lite tomt där.
    Aspuddens parklek är mysig också, med djuren och så...
    Fyren, vilken är det? Låter spännande {#lang_emotions_smile}
    Ja det finns helt klart mycket att välja på, vi är öppna för förslag!

• Juli1

Hej där!

Jag är hemmamamma till söner födda nov 06 och okt 08. Vi hittar gärna på något. Tyvärr bor vi kanske på fel sida stan, västerort, då ni flesta verkar på på söder (mina gamla hemtrakter). Vi har dock tillgång till bil  
    Härligt att vara hemma med båda barnen, speciellt nu när de börja leka riktigt bra tillsammans.
  • Sandie12

Juli1; Vad skoj! Det kvittar eg. var man bor för det går så bra att åka genom stan tycker jag! :) Vi kommer nog variera oss och ses lite varstans så det är bara bra med olika ställen man kan tipsa om! :)

Vi funderar på att ses i någon parklek i morgon faktiskt, måste bara få svar om mitt himla möte. (Så jag kan spika in träffen säkert.)

Fyren ligger i Kärrtorp, de har lite allt möjligt där faktiskt, öppenförskola m.m

Svar på tråden Hemma med 3 till 4-åring i Sthlm?