Inlägg från: Denebola |Visa alla inlägg
  • Denebola

För oss pladdriga.

t0va skrev 2010-03-30 17:57:24 följande:
    Ezabel menar du väl?
    Jag har inte klen benstomme, det är bara det att jag är smal.
  • Denebola

Usch, jag blir så lessen när jag ser folk tycka att det är okej att könsstympa barn i religionens namn. Överhuvudtaget också, förstås. Låt varje människa få behålla rätten till sin egen kropp! {#lang_emotions_cry}

• Denebola
    t0va skrev 2010-03-31 06:52:11 följande:
    På dem bara. Är tidigt uppe idag, lite väl tidigt. Men jag har knappt fått sova inatt, sura uppstötningar som inte ville ge med sig trots gavicon. När jag väl somnade runt 4 så började sambons klocka ringa 5... mår illa nu igen så det var lika bra att gå upp och försöka få i sig frukost. Jag längtar så tills vi flyttar och hanen eller jag kan lägga oss i ett annat rum och sova. Han snarkade så grymt hela natten. Funderade ett tag på att ta min extramadrass och lägga mig brevid kaninburen. En helt annan sak, firar ni påsk på något särskillt sätt eller är det bara lite "ledighet"? Vi har knappt några traditioner alls med sånt, jul har vi firat hos mina släktingar de senaste 2 åren så då har det varit hela kalaset. Men påsk, midsommar och sånt gör vi inget speciellt på. Kanske är så när man är ungt par utan barn... Jag hittade 2 mjukisdjurskycklingar, eller den ena är nog en anka, i en låda i källaren så dem får sitta på tvn. Det är vårat påskpynt
    Jag hade traditioner tills jag flyttade hemifrån :P Min familj brukar/-de alltid fira nyår och påsk med två andra familjer. Men nu blir det lite som det blir. Har nog stannat i Lule de flesta gångerna, i år är jag hos min pojkvän, så vi ska till hans föräldrar på påsk.

Det enda påskpyntet här är nog ett påskägg med godis i, haha :P
  • Denebola
    t0va skrev 2010-03-31 14:25:42 följande:
    mmm... det är nog så. Jag försökte lära kaninerna att leta efter påskägg förra året men det gick inte så bra. Fast det är ganska skönt ändå, en jul firade vi själva och så lungt och mysigt det blev. Sen att sambon bestämde sig för att det var intressant att få ett epilepsianfall vid 12 så han däckade efteråt det kanske också kan kallas tradition. Så jag åkte och handlade lite mer godis och väckte honom lagom tills Kalle då vi började med efterrätt. Det var inte helt fel Vaknade precis igen, tog mig en 3 timmars middagslur. Sjukgymnasten behövde inte trycka mycket innan hon konstaterade att det är foglossning jag har och inte "bara" min sjukdom. Fast hon fick leka lyftkran för jag kom inte runt på sidan efter att ha legat på rygg... tur att man vet att det är fler som har så käns ju inte direkt jättesmidigt.
    Du har ju ett gyllene tillfälle att klä ut pälsbollarna till påskharar

Jobbigt med foglossning dock...
  • Denebola
    t0va skrev 2010-03-31 14:50:03 följande:
    jo, men om de ska gömma godiset så kommer det inte finnas något kvar när vi ska leta.
    Hmm du får uppfostra dem bättre tror jag. Bäst att du börjar träna innan du har en Kiwi som ska uppfostras också.
  • Denebola
    t0va skrev 2010-03-31 15:23:07 följande:
    Sambon försöker uppfostra oss alla3... men han säger att jag inte är konsekvent. Fy villken man som försöker blanda sig i mitt sätt att uppfostra, klart att pälsboll ska få ett kex när den står och tigger. Jag testar en helt fri uppfostran, inget är förbjudet allt är tillåtet och vi ska alla kramas och bo i kollektiv Men mina gener så är det hopplöst att ens tänka på att försöka uppfostra
    Och du har mage ({#lang_emotions_gravid}) att skaffa barn?! Nä nu bussar jag soc på dig! {#lang_emotions_djavulsk}
  • Denebola
    t0va skrev 2010-03-31 15:26:38 följande:
    lol, den var rolig. Jag är helt oskyldig när det gäller barnskaffandet, jag förnekar allt precis som Maria och skyller på Gud. Kan bli intressant när vi ska till komunen och skriva på faderskapsintyg bara...
    Hahaha
  • Denebola
    CuteElliz skrev 2010-04-01 11:15:58 följande:
    god morgon...
    Morrn morrn Fått sova något i natt?
  • Denebola
    t0va skrev 2010-04-01 11:23:29 följande:
    morr´n... jadå jag har fått sova. Min jättebebis tog soffan inatt. Fast vi la ut extramadrassen i vardagsrummet om han skulle sova i sovrummet och snarka och så. Men den däckade på soffan. Så skönt :) Jag har fotfarande ont från igår och sjukgymnasten, fast jag kom upp ur sängen själv. Alltid något. Idag ska jag fajtas med alla kärringar som ska handla påskmat, vi orkade inte igår så jag får den stora äran att göra det idag. Men humöret kanske är aningen bättre. Körde nästan på en gubbe igår som stod och viftade med sin korg och gick mitt i vägen. Fast jag tacklade bara till korgen lite lätt. Får väl skaffa den där tutan.
    Jag lyckades roffa åt mig hela täcket (dubbelsängs) i sömnen Fast jag vaknade precis efter för att det var någon som blev missnöjd {#lang_emotions_dreamer} Grejen var att jag egentligen var för varm för täcket, men i stället för att ta bort den korta änden från mig (alltså den delen jag hade), så drog jag bort hela täcket från båda oss
  • Denebola
    t0va skrev 2010-04-01 11:30:10 följande:
    Av den orsaken har vi egna täcken och egna kuddar... inte för att det hindrar mig att sno hans täcke men ändå.
    CuteElliz skrev 2010-04-01 11:31:02 följande:
    haha... därför hr vi varsitt täcke...!!!
    Haha, egna kuddar har faktiskt vi med :P

Fast det är mycket mysigare med samma täcke. Hos mig har vi varsin 90-säng och varsitt täcke, det är trist att inte sova i samma säng ju, och ännu tristare med varsitt täcke :P

Och jag har faktiskt bättrat mig ganska mycket vad gäller att sno hela täcket och rulla in mig i det
Svar på tråden För oss pladdriga.