Inlägg från: t0va |Visa alla inlägg
  • t0va

För oss pladdriga.

Jaha, då har jag också varit på BB... fast jag fick gå hem med bebisen kvar i magen som tur var. Skulle bara ringa mvc i morses och kolla om det var ok att jag tar med ett urinprov på måndag när jag ändå ska dit. Men det var det inte, istället fick jag börja jaga folk på BB för att få komma dit akut. MVC tyckte inte det var läge att vänta tills på måndag.

Så efter att en bm kollade blodtrycket och temp och såg att allt sånt var ok så fick vi sitta och vänta och titta på alla som gick runt och rastade sina bebisar. Efter 1.5timme ungefär så kom jourläkaren. Mitt urinprov var ok, men hon klämde på magen och jag är öm över urinblåsan så hon tror som jag att det är urinvägsinfektion. Så jag fick gå hem med lite piller.

Tror bebis väcktes när bm klämde på magen för efteråt så var det något som buffade runt i magen.

• t0va
    Denebola skrev 2010-03-26 15:09:29 följande:
    Bra att de sa åt dig att komma in med en gång, och inte bara skjöt på det. Man vet ju aldrig hur det kan utveckla sig liksom. Hoppas det blir bra "rastade sina bebisar" i koppel då eller?
    Ja, det var jätteskönt att det togs på allvar, jag tror det magiska ordet var sammandragningar... har har endel sånna nu de senaste dagarna och är jätteöm i nedre delen av magen, gör lixom ont när jag böjer mig fram och det är ju inte helt normalt.

Ja klart de hade koppel annars kanske de små rymmer... nej de rastade bebisarna i små plastlådor med hjul på. Fram och tillbaka och ut i korridoren och sen in igen och runt på avdelningen. :D

Jag lyckades göra sambon lite chockad, när jag ringde i morses och sa att han måste följa med akut in till BB för koll. För han svarade "jo jag tror jag kan, måste kolla vad jag har att göra idag" fast sen skrev han på msn och frågade när det var och sa att självklart följer han med. Lite elakt att ringa med sådana besked... fast det är väl bäst att han vänjer sig ;)
  • t0va
    Denebola skrev 2010-03-26 15:38:41 följande:
    Hur tänkte jag när jag stavade sköt skjöt? Hmm undrar vad bebisarna får ut av att rulla omkringi sina plastlådor Fast det kanske var föräldrarna som var trötta på att sitta inne på sina rum... Fast borde man vara trött på det när man har en liten nyföding att titta på? Kanske bäst att dela ut broschyrer om soc till dem direkt. Haha, japp, han får minsann ta och vänja sig vid det där =) Fast det är klart att man kanske förväntar sig såna samtal lite senare i graviditeten
    Jadu, jag reagerade inte ens på det... du kanske tyckte det var läge att skjuta mig direkt ;)

Hmm... bebisarna kanske gillar att åka runt och se ut som guldfiskar i små skålar, jag vet inte vad sånna där små saker gillar vi får väl fråga elliz sen.

Jo, han var inte alls beredd, jag sa visserligen att jag skulle ringa mvc men jag trodde det var lungt lixom att vänta tills måndag. Men jag är inte så hispig så det är nog tur att andra kan vara det åt mig och se till att sånt blir kollat direkt.

Jag gick ju i nästan ett år med en halvt avsluten sena i tummen för att jag inte tyckte det var så akut... ortopeden undrade varför jag inte åkt in direkt till akuten. {#lang_emotions_undecided}
  • t0va
    Denebola skrev 2010-03-26 15:48:00 följande:
    Antagligen Haha ja Elliz går säkert själv och rastar sin lilla flodhäst i sin plastbunke bäst hon kan nu Kommer vara expert på det där när hon kommer tillbaka. Hmm får hoppas att du ändrar syn på det där när kiwin kommer, fast det kan förstås slå över också så att du blir helt jättehispig över ett litet skrubbsår
    tror du det? vem vet... jag kommer nog göra som med kaninerna, på med tratt och sen lite plåster och antibakteriell kräm så blir allt bra. Fick massa skit av fjortisar när kaninerna rök ihop och den ena blev biten och fick lite sår. Men med kräm, kompress och sen linda över det så läkte det ihop jättefint. Vetrinären blev glad när jag ringde och frågade om det var ok att göra så, hon var lite trött på folk som inte kunde behandla småsår själva.

Fast risken finns nog att det slår över totalt och jag kommer handla massa madrasser och kantskydd och klä in hela lägenheten i madrass och unge i en plastboll. :)
  • t0va
    Marinero skrev 2010-03-26 16:46:02 följande:
    Tova: skönt att allt va som det ska Jag har vart på hälsosamtal hos bm idag. Är i v8 och mår ju för sjutton illa Fats inte så jag vill spy men jag har ngt som hänger över mig hela tiden. Mådde inte alls såhär med dottern.
    urk, så kände jag med i början när den extrema hungern gått över. Kräktes bara några få gånger men mådde allmänt illa och skit. Postafen och sen en annan tablett hjälpte... minns inte vad den heter. Men postafen tog jag till natten så jag kunde få sova lite bättre. Var så jobbigt att sova när man bara mådde tjockt lixom.

Hoppas det släpper för dig fort nu då.
  • t0va
    Marinero skrev 2010-03-28 11:54:44 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-4-252/m51617569.html Måste va lika korkat som att: "jag fick sperma på mig, är jag gravid?"
    lol... jag gick in på systemet när jag var i v.5 har oroat mig sen dess att bebis ska ta skada av det. Så numera går jag en lång omväg så jag inte ens ser systemet när vi är och handlar i köpcentrumen för att vara på den säkra sidan.

Ja jösses... oavsett om detta är en riktig sandlådetråd eller inte så finns det ju folk som tror att det är så...

Såg ni denna igår? http://img.skitch.com/20100328-duih3gd1m1tf638qrkameyx8y9.jpg
    Visst är det underbart att leva i ett flyttkaos? Det ser aningen bättre ut nu när jag lekt tetris med kartongerna och sorterat bort påsarna med kläder som vi aldrig kommer använda igen :)

Lagom tills allt var uppe så smet ena kaninen och kröp bakom kartongerna mot väggen och kunde inte vända så hon fick backa ut och fastnade då i en antennkabel halvvägs... så det blev till att försöka gräva fram kaninen igen... jo, det är samma kanin som jag har grävt fram från under soffan för ett tag sedan. Att den aldrig lär sig lixom.

Den andra kaninen är för tjock för att komma in på de ställena som tur är ;)
  • t0va
    Marinero skrev 2010-03-28 12:11:23 följande:
    Ja då riskerar bebben att bli alkis ju Hihi ja att dom aldrig lär sig Då kan den andre skatta sig som en lyclig tjock kanin då Oj ja det är underbart med flyttkaos tills man får ordning på allt.
    jo, och jag kan skratta mig lycklig att den pälsbollen är lite för stor... för när hon blir för stressad så biter hon, den andra fattar nog att när jag försöker dra ut henne från dumma ställen så hjälper jag till inte ska äta upp henne... Iq fiskpinne är ett hån mot fiskpinnen när man pratar om våran tjockispälsboll... hon går emot allt vad det natruliga urvalet och den starke överlever heter ;)

Hon har bråkat med 4 utekatter och jagat dem hos mina föräldrar och ville bråka med en vuxen dalmatiner... japp... darwin skulle gråta ;)

Jag hoppas att vi kan börja få över sakerna snart och inte vänta tills i slutet av nästa månad. För vi ska ställa in allt i kontorsrummet och stänga dörren så kan vi plocka lite allteftersom sen. Här finns inga extrarum så det får bli vardagsrummet, i sovrummet står baren och 2 tvaparater osv. Inte alla som har en bar i sovrummet. (utan sprit så ingen tror att jag sover i samma rum som alkohol) ;)
  • t0va

Urk... sitter och försöker få ihop svaret till tingsrätten, ja, jag vet jag är ute i sista sekunden som vanligt ;) Tittar på en massa män som springer, är tydligen VM i terränglöpning idag. Det ser lite ut som kossor som vallas runt i en inhägnad... fast de tycker väl sånt är kul. Själv springer jag inte alls nu och förut bara om jag blev jagad eller fick en boll att jaga, vi är alla olika och jag lite mer än de flesta {#lang_emotions_tongue_out}

• t0va

Den var om en tjej som hällt vin över sig och undrade om alkoholen kunde tas upp genom huden och skada bebis... som vanligt när det är sådana trådar så tyckte endel att det var en ovanligt korkad fråga... villket jag håller med om medans några andra "förstod" och stöttade den stackaren som verkar ha levt i en bubbla och sovit på biologilektionerna. ;)

• t0va
    Denebola skrev 2010-03-28 16:40:34 följande:
    Ahaha hoho hihi hahaha *skrattar som hyenan Ed/Flin i lejonkungen*
    lol :D Lite så faktiskt...
Svar på tråden För oss pladdriga.