Inlägg från: Denebola |Visa alla inlägg
  • Denebola

För oss pladdriga.

Fru U skrev 2010-04-23 20:45:24 följande:
    Korv e gott och det finns så mycket man kan göra med falukorv. Men det ska vara korv med högt köttinnehåll, ingen billig variant (usch) Jag hade gärna ätit vegetariskt om jag bara tålt det (fast det är kanske en sanning med modifikation, jag älskar kött imellanåt ju )
    För min del hjälper det inte att det är "fin" korv :P Eller, står valet mellan finkorv och riktig fulkorv (typ Denniskorv), så väljer jag hellre den finare.

Är det bönor du inte tål?
  • Denebola
    Fru U skrev 2010-04-23 22:11:00 följande:
    Jag ska undvika gasiga grönsaker, trådiga grönsaker, paprika, bönor (ingår iofs i gasiga grönsakskategorin), svamp, majs och en himla massa annat Jag har bara ett halv tarmsystem så jag kan inte smälta ner sånt Ostbågar är inte mat, majskrokar är dock
    Oj, det låter inte jätteroligt.

Jag skulle i och för sig också ta en extra runda kring gasiga grönsaker
  • Denebola
    t0va skrev 2010-05-06 15:41:11 följande:
    Falskt alarm, när vi gick utanför så såg vi att det var ett gäng ungdomar som hade någon dansträning i lokalen under våran lägenhet. Så då är det lungt, för även om det dunkade på ordentlgit så känns det ok när vi vet att det tar slut efter en stund och vi vet vad det är. Vet ni vad, idag är jag jätteglad. Gjorde ett fynd på babyproffsen. Såg att de hade en filt för 199kr, en som enligt dem kostar 799kr fast i leksaksaffären låg runt 600kr. Jg har tittat på den sen jag plussade men 600kr är lite väl mycket. Tog bilen till babyproffsen och de hade filtar kvar så jag köpte en. Den är så underbar och söt :D Hemma väntade sambon på msn, han har fått besked om jobb... han blir kvar där efter praktiken som går ut om en månad :D Så allt talar för att han får tillräckligt i lön för att vi ska klara oss själva och slipper soc, men vad han får det vet vi efter mötet med AF, för han kan få lönebidrag också. Det skulle vara en av de bästa saker som hänt oss förutom Kiwi om han får ut så vi klarar oss, bara att han får sysselsättning betyder otroligt mycket. Att det är något han trivs med, för han mår så mycket bättre nu när han har aktivitet. Så vi har kämpat för att han ska få hjälp och komma vidare. :D Tror jag ska åka och köpa lite tårta till ikväll.
    Vad härligt =) {#lang_emotions_flower} Goffa tårta ni
  • Denebola
    t0va skrev 2010-05-06 21:33:50 följande:
    Blev varken tårta, middag eller glass. Hanen somnade i soffan, han var uppe hela natten. Så det får bli i helgen istället, för på onsdag ska vi fira 4år som förlovade så det får bli massa firande i helgen. :D
    Oh, vad kul =) Grattis! Hur länge har ni varit tillsammans totalt?
  • Denebola
    CuteElliz skrev 2010-05-10 14:26:18 följande:
    dött det var här då... =/
    Jupp. Jättedött. {#lang_emotions_death}
  • Denebola

Tittar in och säger hej =)

Känns inte som att jag har så mycket att bidra med just nu, men jag ville bara säga att jag inte har lämnat er

Skickar en kollektiv kram (gruppkram?) till er och en liten extra till t0va, kämpa på

• Denebola
    t0va skrev 2010-08-11 00:01:39 följande:
    en hoppgunga skulle jag vilja ha, till mig själv alltså. Får bli en tur och kolla in babysitter. 

Var hos läkaren idag och det blir snitt på tisdag, 17:e, så om en vecka har vi bebis...  Läkaren var så vettig och förstående även om han började prata om att han rekomenderar igångsättning men efter att han kollade att tappen är stenhård så berättade han om riskerna och var ärlig med vad han tror. Att det finns stor risk att igångsättningen inte fungerar och blir långvarig så jag kommer bli så dålig av det och vi ändå måste ta snitt tillslut.

Så jag fick säga hur jag känner och läkaren höll med om att det nog är en onödig risk att testa igångsättning, så nu hoppas jag att kiwi håller sig lugn och det inte startar innan. Blir ändå en vecka innan BF nu.

Idag har jag haft så ont, tror ungen snott ett revben och vässat och ligger och trycker mot nödutgången med den. Förklarar både revbensontet och den huggande smärtan i mysområdet ;)

Läkaren sa han med att vi inte ska ha bråttom hem utan räkna med att det blir ett tag på sjukhuset, b000000ring! Fast vi har skaffat mobilt bredband nu så jag kan surfa :D

Jag vill ha minut-för-minut-uppdaterig från operationsbordet!
  • Denebola
    Denebola skrev 2010-08-11 16:02:17 följande:
    uppdaterinnnnnnnnng.
    Huh? Skulle ju vara versal-N.
  • Denebola
    t0va skrev 2010-08-11 16:32:46 följande:
    akta dig för vad du önskar, min nörd skulle nog gärna göra det om han fick. Har en känsla av att han kommer snurra runt och glo på alla saker som säger "ping" istället för mig. Men datorn får han nog lämna utanför ;) 

Om han nu blir insläppt.. en hyper och nervös ADHD-gubbe... hur ska de få honom att sitta still en timme.  
    Haha
Svar på tråden För oss pladdriga.