t0va skrev 2010-08-11 00:01:39 följande:
en hoppgunga skulle jag vilja ha, till mig själv alltså. Får bli en tur och kolla in babysitter.
Var hos läkaren idag och det blir snitt på tisdag, 17:e, så om en vecka har vi bebis... Läkaren var så vettig och förstående även om han började prata om att han rekomenderar igångsättning men efter att han kollade att tappen är stenhård så berättade han om riskerna och var ärlig med vad han tror. Att det finns stor risk att igångsättningen inte fungerar och blir långvarig så jag kommer bli så dålig av det och vi ändå måste ta snitt tillslut.
Så jag fick säga hur jag känner och läkaren höll med om att det nog är en onödig risk att testa igångsättning, så nu hoppas jag att kiwi håller sig lugn och det inte startar innan. Blir ändå en vecka innan BF nu.
Idag har jag haft så ont, tror ungen snott ett revben och vässat och ligger och trycker mot nödutgången med den. Förklarar både revbensontet och den huggande smärtan i mysområdet ;)
Läkaren sa han med att vi inte ska ha bråttom hem utan räkna med att det blir ett tag på sjukhuset, b000000ring! Fast vi har skaffat mobilt bredband nu så jag kan surfa :D
Jag vill ha minut-för-minut-uppdaterig från operationsbordet!