Inlägg från: CuteElliz |Visa alla inlägg
  • CuteElliz

För oss pladdriga.

t0va skrev 2010-03-22 12:33:47 följande:
    gör tvärt om då, säg till ungen att den inte får komma ut. Planera att gå på bio ikväll och bjud in massa vänner på middag. Då ska du se att den kommer ploppa ut. Men herregud, vad är det som pågår? Nu ringde hemtjänst på och skulle hjälpa till med mat. Lixom jag ringde ju i fredags och avbokade allt sånt, och mailade enhetschefen också. Är det så svårt att stryka sånt från schemat? Får hoppas att någon kommer och hjälper till med städ som det ska vara så de inte har gjort tvärt om. Pratar de inte med varandra alls?
    haha... nej... förväntar du dej verkligen att såna enheter ska prata med varandra...?? {#lang_emotions_surprised}  vad har du för förväntningar på kommunen egentligen...?? {#lang_emotions_surprised}{#lang_emotions_wink}
  • CuteElliz
    t0va skrev 2010-03-22 12:41:48 följande:
    Inte höga... men ändå. Jag funderar på att låna en luftballong och skicka upp med samma meddelande får se om de fattar då. Hemtjänst är i klass med radiotjänst, helt omöjliga att bli av med. Ska bli väldigt intressant att se hur det blir när vi flyttar hela 500m bort. Om de kommer ringa och fråga varför vi inte är hemma... Kanske ska sätta upp snitslar till nya lägenheten så de hittar. Ok att chefen inte meddelat men jag ringde deras kontor i fredags, tänkte att om jag går direkt till fotfolket så kanske jag stryks från listan men inte ens det. Blir spännande att se om någon kommer imorgon, kanske ska bjuda på kladdkaka då vi har ju ändå 10min på oss ;)
    haha... ja, gör det...
  • CuteElliz

jadu t0va... skönt iaf att du fick ngt mer till er fördel...
    o jo... hundarna... haha... o sen var vi hos en kompis ett tag... o sen åkte vi hem igen o gjorde mat... skulle bli potatis o fläsk o löksås... men det blev potatismos istället eftersom potatisen råkade koka lite väl länge... {#lang_emotions_embarassed}

men nu har jag dessutom varit duktig o påmint våran hyresvärd om att vattentrycket måste fixas... jag förklarade för honom att det knappt går att duscha vissa dagar... då förstod han hur illa det var o sa att han skulle ordna det i veckan... så han skulle komma o knacka på o säga till om att han skulle fixa det... han måste stänga av vattnet ett par timmar då...

• CuteElliz
    My Girls skrev 2010-03-23 00:01:48 följande:
    Jag tappade tråden fullkomligt men har läst ikapp nu   Undrar vart Fru U har tagit vägen? Får dock återkomma imorgon. Nu måste jag förbereda morgondagen... ska på 1-årskontroll (sprutor) *brr*
    haha... trodde du var äldre än ett år...

jaja... jag börjar fundera på att gå o lägga mej jag också... börjar bli ganska seg... undrar om jag kan få min kära sambo att bära upp sista rena tvätten också...?? har inte vikt tvätten som jag skulle gjort visserligen, men vi har en badbalja till bebis som får tjäna som tvättinsamling över natten... =p
  • CuteElliz

god morgon gott folk...

fru u: jag såg att du fastnat i bejeweled... haha... akta så det inte tar en massa tid från fl...

t0va: men gumman då... det funkar ju inte att ha det sådär i längden med tele2... säg åt sambon att hota med att byta operatör om det inte blir bättre snart...   de allra flesta brukar faktiskt skärpa till sig...   o gråt du om besiktningsgubbarna klagar... de kanske tycker synd om dej då o låter det vara...

• CuteElliz

jisses... jag sitter o ska äta frukost... när brödrosten nyss hoppade upp mackan höll jag på att få hjärtattack eller nåt... jag börjar undra om jag gett mej på att försöka skrämma ut ungen sj... haha...

men måste ju bara berätta... haha... ett framsteg mot målet bebis...   slemproppen har börjat släppa nu... jippie...!!!! det innebär ju alltså att det äntligen börjar komma nånvart...

• CuteElliz
    t0va skrev 2010-03-23 12:14:50 följande:
    Whiee! Vi klarade besiktningen, inte en enda sak måste åtgärdas. Men vi hade gristur. Var flera saker som vi inte gjort som inte heller stod på listan, så hade han varit på taskigt humör kunde vi fått betala en massa saker, men nu ansåg han att lägenheten är så sliten att vi inte ens behöver ta tapeterna :D Sa jag att han var lite snygg också ;) Så det är så skönt. Har precis fikat med svärmor, bakade kladdkaka när besiktningskillen kom hoppas han inte trodde det var en muta. Sen råkade jag köpa ett babyskydd också, ska åka och hämta imorgon. Tele2 får sambon skälla på... tror det lutar åt att vi byter bolag för nu har bindningstiden gått ut. Men vi har tyckt det varit ok eftersom vi fått ringa gratis till mobilerna som är comviq men nu när sambon är borta dagtid så är inte det så viktigt längre. Dagens dåliga nyhet... vi byter från canal digital till comhem på tvn idag... så nu blir vi av med disneychannel... fast det blir billigare... får väl skaffa digitaltv sen. Fast blir det bättre bild än vi har nu så kanske det är värt det.
    härligt t0va...   skönt att ni klarade besiktningen... men ja, byt bolag om det varit en massa strul... det är bara jobbigt att bråka med ett bolag som inte verkar bry sig särskilt mycket... o vad det gäller mobilerna... skaffa parlino... {#lang_emotions_wink}  då kan ni ringa billigt/gratis till många... {#lang_emotions_wink}
  • CuteElliz
    t0va skrev 2010-03-23 12:15:10 följande:
    Nice, fortsätt så nu :D
    haha... ja, det är tanken... =p
Svar på tråden För oss pladdriga.