Inlägg från: My Girls |Visa alla inlägg
  • My Girls

För oss pladdriga.

Pizza med tjock deg och rejäla kanter. Det är grejer. Gjorde en pizza i mitten av veckan. Råkade hackade på för mycket pepperoni men det var helt ok

If you want things to be different, perhaps the answer is to become different yourself.
  • My Girls

Jag gör förresten pajer på samma sätt. En hel massa kaka och liite bär i mitten

Sååå gott med kaka och vaniljsås. 
    Men då är jag lite knäpp sen också vad gäller mat. Det får inte vara för blöt mat. Flingorna i filen ska inte bli för fuktiga. Riset ska vara nästan helt torrt. En macka som legat i plast där brödet blivit fuktigt går bort.....
    Vill man ha blött så ska det vara soppa eller sås som jag väljer till...
    Någon som vill ge diagnos
    If you want things to be different, perhaps the answer is to become different yourself.
  • My Girls
    Fru U skrev 2010-03-20 22:04:35 följande:
    Mythea, är du min man i kvinnlig form? Han kan inte äta något som blivit mushy i konsistensen (och så har han so cker på kokt ris)
    Kanske det  
    Oj, socker på ris...nja, då är han värre i matväg. Jag gillar inte så mycket söt mat. Däremot har jag oftast alltid en lucka för efterrätt. 
  • My Girls
    t0va skrev 2010-03-20 22:04:43 följande:
    ADHD! Jag är exakt likadan, hatar när man blir serverad mat och såsen kleggar ner allt annat :D
    Ska be läkaren kolla upp det närmare...tidigare har jag misstänkt en släng av ocd och ja... vem vet? 
    Det kan finnas en möjlighet än...
  • My Girls
    NoMatter skrev 2010-03-20 22:18:19 följande:
    Fuktskadad!
    Jag kanske har något minne som ligger och skvalpar i det undermedvetna {#lang_emotions_undecided}.
    Får ringa mor imorgon och be henne minnas tillbaka till mina guldår. Vad hände?
    Vet att hon hatar mjölk för hon var tvungen att dricka ljummen mjölk på skolan. Försökte få henne att prova då jag älskar mjölk men nej. 
    Apropå muschy konsistens, så gillar jag champinjoner men helst färska. Vi brukar ändå köpa hem färska och ha i grytor (självvald blöt mat) och svampen kan jag svälja hel då utan att tugga på den för jag gör minibitar. Kanske borde bespara mig lite bekymmer och köpa en fond?
  • My Girls

Min karl har samma dilemma och jag försöker haka på.... fast jag har ett godisberoende som dyker på mig i perioder. Får gömma godiset. 
    Svärmor brukar köpa hem och gömma undan i olika lådor och skåpar för hon inbillar sig att ingen förstår hur mycket hon äter

Men hon går ut och promenerar mycket (tjuvröker) så det går jämt upp säger hon...
    Ok, snart har jag outat varenda galenskap i denna familj. Inte undra på att jag blev som jag blev Fuktskadad OCH miljöskadad.
  • My Girls

Ja se dessa mödrar  

Min mor äter som en liten mus så jag har helt klart fått godisberoendet från pappa.
    t0va skrev 2010-03-20 22:40:56 följande:
    Jag kommer nog inte köra barnmat på burk utan göra egen, har så svårt att ge sånt när jag själv verkligen avskyr en sån kombination.
    En del är helt ok. Brukar använda en del som reseburkar. Gjorde dock misstaget att köpa en Nestleburk. Stod så fint på den att det var pasta med ostsås och brocolli. Ut kom en gråaktig, illaluktande sörja {#lang_emotions_throwup}
    Sen finns det en del burkar där det står så fint "gryta" med bitar osv men allt rinner ut på tallriken *brrr*
  • My Girls
    t0va skrev 2010-03-20 22:41:46 följande:
    varför be läkaren kolla upp det när du enkelt kan fråga på FL? ;)
    Ja just ja. Det är ju gratis
  • My Girls
    t0va skrev 2010-03-20 22:45:08 följande:
    urk säg inte godis... jag är så deppig över påsk. Blir första påsken då jag kommer känna mig så utanför. Har fått avsmak för godis, det enda som funkar är gelebjörnar men då bara några stycken. Kanske kan få bebissaker i ägget istället.
    Är det en flicka månne? Fick jag höra det från många då jag åt en massa frukt. Mandariner och vindruvor var ett måste hemma. 
    Å andra sidan var det spridda skurar. En period ville jag ha mest salta saker, lakrits och sånt. Så det kan nog gå hur som helst. 
  • My Girls
    t0va skrev 2010-03-20 22:49:33 följande:
    Urk, jo vi lär nog köra på burk för resemat, vem vet vi kanske hittar något som inte ser ut som något pingvinen kräkts ut igen... ;)
    Ha ha nu när du säger det så är det nog lika bra att tugga maten själv och ge bebisen, istället för en del burkar
  • My Girls
    t0va skrev 2010-03-20 22:57:44 följande:
    ja för det måste ju vara det mest naturliga och jag vill ju komma så nära det naturliga arvet som möjligt :D
    Precis, så naturligt som möjligt  
    Ja jisses. Ingen sa åt mig förr att försöka få en matvägrande bebis vad som helst att äta, är som att försöka brotta ner en katt och ge den en tablett, dvs det går, efter lite blod, svett och tårar Eller en hel förpackning smörgåsrån. Vem ringer soc?
  • My Girls
    My Girls skrev 2010-03-20 23:26:18 följande:
    och hur sjutton skrev jag där Ja ja, försöka ge h*n vad som helst att äta eller nåt
  • My Girls

Åååh goa tjejer det finns på fl Hoppet har fått en nytändning. 

Stirrar på Elliz mage Hur känns det? Tänk om h*n kommer 30:e ? Nja, det kanske är lite för lång tid dit.... då ska vi ha kalas. Längtar så. Snacka knäpp jag har gått och blivit. Första påsken snart, sa jag igår...helt plötsligt satt och och smågrät
    När jag funderade på kalas blev jag fuktig i ögonen.... å så fortsätter det. 
    Julen...hi hi, inte ett öga torrt ett tag.
  • My Girls
    CuteElliz skrev 2010-03-21 13:40:47 följande:
    haha... vad har hänt då...?? ja, den 30 är lite väl sent... den 28 blir jag igångsatt om inte bebis kommit än... säker på att du inte är gravid...??   haha... ungefär så där kan jag känna mej ibland också... fast inte riktigt med första påsken o så alltså... snarare att om man kollar på ngt tv-program så kan tårarna komma... men ibland räcker det med att sambon låter irriterad för att jag ska börja gråta...   o då brukar han bara sucka lite (han försöker att inte låta mej märka det, men det gör jag ju ändå) o sen kommer det oftast ett: är du extra känslig idag...?? o ibland är det ju helt hopplöst... då kanske han försöker trösta mej o då blir det bara ännu värre... haha... o ibland vill jag bli tröstad men då gör han inget o då tjuter jag en stund till...   gillar inte det där med att tappa kontrollen så snabbt... =/
    Upptäckte bara att det är sällsynt, men det går att få stöd kring snittfrågor bla istället för att mötas med "DU SKA FÖRSÖKA!!" Inte så revolutionerande men men, det räckte för att göra min dag då jag brukar diskutera lite kring den frågan och fascineras av fientligheten.... men jag tror det säger mer om de själv...
    Nja, då ska det vara olycksfall i arbetet och första var mer än väl planerad. Man ska aldrig säga aldrig, men det är inget vi gått in aktivt för. Tänkte, men jag fick kalla fötter så nu är jag "normal" igen. 
    Bara lite fascinerad kring hur mycket känslor som väcks då och då
  • My Girls

Jag tappade tråden fullkomligt men har läst ikapp nu  

Undrar vart Fru U har tagit vägen?

Får dock återkomma imorgon. Nu måste jag förbereda morgondagen... ska på 1-årskontroll (sprutor) *brr*

• My Girls

Shit shit shit Fru U så jag hoppas för er ! ! ! Tar fram pom-pomsen men jag får nog skippa den tajta dräkten för jag spräcker den i ryggen....

Svar på tråden För oss pladdriga.