Inlägg från: smurf52 |Visa alla inlägg
  • smurf52

För oss pladdriga.

CuteElliz skrev 2010-03-24 20:45:17 följande:
    vad ska jag ta då när huvudet känns som det ska sprängas...?? =/  mestadels därför jag tog panodilen... o för att lindra lite av ryggvärken... men panodil biter inte på mitt ryggont... =(
    1. Du ska äta ordentlig mat varje dag. Ofta.
    2. Du ska dricka ordentligt.
    3. Ta en extra järntablett om dagen. Skadar verkligen inte såhär nära förlossningen.
  • smurf52
    Fru U skrev 2010-03-24 23:35:56 följande:
    Men tror du inte det kan vara värkar du känner i ryggen?
    Det är värkar.. Hon sitter och halvgråter i telefon till och från....
  • smurf52
    CuteElliz skrev 2010-03-24 23:46:36 följande:
    haha... vadå 34 mil...?? 75 mil fram o tillbaka linköping-helsingborg
    Ja, jo sant...
  • smurf52

Fick sms kl 2 inatt om att dom var påväg in... Så nu sitter jag och är nervös..... 

• smurf52
    Jag har blivit moster kl 07.31 imorse!
    51cm lång och 3960gram. Hon är jättelik sin mor!!

{#lang_emotions_laughing}
  • smurf52
    CuteElliz skrev 2010-03-30 16:49:35 följande:
    jag var i linköping... när jag väl ansåg att det var dags att åka in så ringde jag linköping... haha... efter förlossningen sen hamnade jag på förlossnings-bb fram till sista natten...
    Du skulle tatt Norrköping.. Massa bättre!
  • smurf52
    CuteElliz skrev 2010-03-30 17:07:26 följande:
    orkade inte härda ut så pass länge... =p  det gick ju snabbt sen dessutom...
    Sant.. Värre med mig då som låg i värkar över ett dygn.
  • smurf52
    CuteElliz skrev 2010-04-17 19:49:01 följande:
    jag har kommit på ngt jag vill ha tag på... en skiva med diverse vaggvisor... o andra mysiga barnsånger...
    Dom här "vaggvisorna" spelar jag för Muffin. Hon somnar jämt då, hur länge hon än vart skrikig innan...

• smurf52

t0va: Så kul för er. Grattis.
    Dom har tårta på city gross idag för 39:-   ;)

• smurf52

Det var någon med jordgubbsmousse (eller hur det stavas)... Verkligen gott. City Gross här firar tre år och allt var sjukt billigt. Men det var också hemskt mycket folk.....

• smurf52
    CuteElliz skrev 2010-08-08 00:36:57 följande:
    hon var 63 cm lång sist o vägde 7730 gram... 

Knubbisen då. Min vägde 7.4 nånting vid 7 månader...
  • smurf52
    t0va skrev 2010-08-08 23:21:50 följande:
    Du som har bebis, babygym och babysitter är det något som de kan ha glädje av i början eller är det senare? Vi pratade om det i en annan tråd men ingen hade koll. Minns att mina föräldrar berättat att jag bodde i babysittern när jag var liten, men vet inte när de började använda den. 
    Med båda mina har jag haft enormt behov av babysittern från dag 1 fram tills de börjat röra sig, krypa.
    Babygymmet har varit intressant från ca 2 månader och Vera gillar det fortfarande (7 månader)
  • smurf52
    t0va skrev 2010-08-09 00:55:20 följande:
    ok, jag funderar på att fixa en babysitter men någon sa att man inte skulle ha det förrens barnet kan sitta själv, men det är väl som vanligt en massa tyckande på FL ;) 

Känns som om det kan vara mysigt om det är ett barn som gillar att skutta lite, och brås den på mig så får vi nog skaffa studsmatta snart också :D 
    På dom flesta babysitters nuförtiden så finns det ju faktiskt liggläge så varför man inte skulle ha det förrän barnet kunde sitta förstår jag inte riktigt. Obestämd Det är ju lika dumt som att säga att man inte kan ha en vagn som går att fälla upp i sittläge heller då?

Hoppgunga då? Användbart från den dag dom kan hålla upp huvudet stadigt. Mycket uppskattat.
  • smurf52
    t0va skrev 2010-08-23 01:01:11 följande:
    I tisdags 11:06 föddes våran prins, 49cm lång och 3140 gram, om jag inte minns fel. Han gallskrek direkt och fick 10 på alla apgar ovanligt för att vara KS tydligen. Hanen höll honom medans de sydde ihop mig. 

Jag har mått jättedåligt sen dess, massa ont och har fått hur många sprutor med medicin som helst, fick komma hem i fredags efter att jag fått 2 påsar blod. Mådde ok ändå och hemma började jag gå med hjälp av vagnen.

I lördags blev jag sämre, vi var på BB för att väga pyret han tappade i vikt för amningen inte fungerade så vi skiter i det och kör flaska rakt av nu. Fick feber och ont i magen, var värre på söndagen så jag var inne på BB  igen i eftermiddags. Konstaterades att jag har en blödning i magen ett hematom. Är ett jätteblåmärke, läkaren testade att tappa med spruta men det gick inte. Så imorgon ska vi tillbaka och väga pyret och sen ska jag opereras, blir sövd så skär de upp och tappar.

Går inte att avvakta för det kan ta många veckor och jag har så ont, kan inte lyfta bebis alls måste ha stöd från bordet för att kunna hålla honom osv. Känns så jobbigt att inte kunna gosa. Han ligger mest i vagnen och jag hänger på den för att ta mig runt. När jag ger mat får han ligga i vagnen, känns inte kul alls.

Så det går nog bra imorgon är inte så orolig över operationen direkt även om jag aldrig sövts innan utan gör bra mycket för att slippa smärtan så jag kan börja gosa bebis. Annars mår min kropp oförskämt bra. Snittet är så fint och allt funkar som det ska.

Våran bebis är jättelugn och lätt att ha att göra med, inatt var han visserligen svårsomnad men han känner säkert av våran stress.

första kontakten med honom

img.skitch.com/20100820-k8ynxkctc8qai8k95phb4...

img.skitch.com/20100820-gamis3nmd84etsk4erqhy...

Så håll nu tummarna för oss imorgon, att det går fort och bra så jag slipper smärtan mer och kan börja lära känna vårat mirakel, vi har inte bestämt namn än för jag vill få en chans att ta på honom och lära känna honom. Missade mycket i början när jag var hög på mediciner och nu när jag har så ont och bara byter på honom egentligen efter att hanen lagt upp honom på bordet. :( 

Hoppas ni andra har det bättre.  

Grattis
  • smurf52
    t0va skrev 2010-10-01 09:18:17 följande:
    Jag tog liten i bilen och åkte iväg i 2 timmar, han slutade skrika rätt fort men jag orkade inte åka hem. Väl hemma så tog hanen Liten 2 timmar så jag fick sova ostört en stund. 

Inatt har liten sovit mycket bättre, han lades vid 19 somnade vid 20 och sen har han ätit vid 1, 4, 6 och nu 9 och somnat om rätt så fort. Tidigare har jag fått sitta och massera och gunga honom massor. Känns nog som mjölken... är inte lika mycket gaser heller och igår låg han och lekte när vi kom hem från hörselkontrollen. Måste bara försöka övertala bvc, får se om jag hinner ringa idag annars blir det krig på måndag.

Jag är aningen piggare nu när nätterna och kvällarna inte varit stoppa skrikande unge. Känns så dumt om det nu är mjölken och vi gått på vad bvc sagt, tortyr ju. Tänkte trycka upp en tshirt "hysterisk förstagångsmamma" och ha till bvc...

Funderar på att kolla efter ett annat ställe känns inte tryggt att gå där. Måste ju finnas någonstans där man blir lyssnad på.  
    Går du här i området? Jag gick hos Margareta i början.
    Bytt till Susanne Bergius på Hageby, känns mkt bättre!
Svar på tråden För oss pladdriga.