Inlägg från: CuteElliz |Visa alla inlägg
  • CuteElliz

För oss pladdriga.

Denebola skrev 2010-03-30 15:00:37 följande:
    Mest likt flodhäst också. Så det hela kanske berodde på en felhörning
    precis...
  • CuteElliz
    t0va skrev 2010-03-30 16:15:33 följande:
    Nähä, jag som trodde att man hade lekhörna och klätterställningar för bebisarna där också. Då kanske jag inte är så dum som vill ha med datorn ändå... speciellt som jag nog får stanna ett par dagar. Så du och grodhästen och resten mår bra då? här är bilderna från igår på min Kiwi, jag älskar den första för där ser man hjärtat också img.skitch.com/20100330-8byhpfpkx91h8rwjb5m31... img.skitch.com/20100330-jrncfh46tacsneka44wfd... Om en vecka är det halvvägs... tiden går så fort. Sambon hade möte med AF och en arbetsterapeut idag, ang. anpassningar på hans praktik/jobb. Arbetsterapeuten hade tydligen varit ytterligare ett stolpskott. Var nog tur att jag låg hemma och sov och inte följde med. Han har rygg och höftproblem så han behöver bra saker att sitta på, men kärringen fattade inte alls. Hon visste inte ens vad skolios var förnågot. Än mindre hur man ska sitta, för han får inte sitta med fötterna under sitsen utan ska sitta med benen rakt fram på en pall... Så nu ska jag gräva mig ner i kategorin ergonomiska kontorsmöbler och förbättra kunskaperna i sittergonomi och sen studera hur han sitter på jobbet, för det gjorde man inte alls idag. Så blir det till att köra över ännu en sk. proffessionell som inte vet åt villket håll rumpan är. Hans arbetsterapeut från vården har jag sågat längs fotknölarna så hon är så dresserad nu :)
    haha... nej, det är inte dumt alls... sista natten var jag på special-bb (mer personal på natten) o i det rummet fanns det åtminstone en tv... =)  hamnade där eftersom jag hade strul med grodan natten innan... då låg hon o tuttade konstant i fyra timmar med följden att jag inget sov... fick nog o ringde på personal o sa som det var... så den som kom in var snäll o tog med henne ut en stund o gav henne lite ersättning o lät mej sova ungefär en timme iaf... sen blev det lite bättre... men då var frustrationen hög... o jag kände mej urusel som inte orkade med mitt eget barn... men det löste sig bra sen... hon hade gått ner lite för mycket i vikt o blev inte mätt av att bara tutta utan behöver ersättning efteråt för att bli mätt...

hon kanske tror han har en framstjärt...?? =p
  • CuteElliz

förresten: tiden går fort nu, men de tre sista månaderna går otroligt segt... speciellt om du går över tiden... haha...

Marinero skrev 2010-03-30 15:56:28 följande:
    Grattis till lilla tjejen
    NoMatter skrev 2010-03-30 14:40:34 följande:
    Grattis till den lilla. Fast det blev fel vid leveransen.
    tack... =) o så fel tyckte jag inte att det blev... =p  det blev en söt liten Isabelle... =)
  • CuteElliz
    t0va skrev 2010-03-30 16:45:18 följande:
    japp... jag håller på att forma en teori om att ju mer folk pluggar desto dummare blir dem. Men den här var tydligen en äldre dam och de har ofta gått sin utbildning för länge sedan, när arbetsterapeuter jobbade på äldreboenden och vävde dukar och tryckte med potatistryck med gamlingarna... sen ändrades inriktningen på mer hjälpmedel och sånt och då var det många som inte hängde med... man borde nog gjort 2 yrken av det hela. Så jag antar att detta är en potatistrycktant. Sånna krossar man lättast med fina ord och paragrafer :D CuteElliz: en liten snuttgroda som bara ville gosa. Skönt att du fick lite stöttning då. Vart var det du hamnade?
    jag var i linköping... när jag väl ansåg att det var dags att åka in så ringde jag linköping... haha... efter förlossningen sen hamnade jag på förlossnings-bb fram till sista natten...
  • CuteElliz
    Diverse skrev 2010-03-30 17:03:34 följande:
    Du skulle tatt Norrköping.. Massa bättre!
    orkade inte härda ut så pass länge... =p  det gick ju snabbt sen dessutom...
  • CuteElliz
    Diverse skrev 2010-03-30 17:09:59 följande:
    Sant.. Värre med mig då som låg i värkar över ett dygn.
    haha... ja, definitivt att det var värre... här var det ju inte ens fem timmar mellan inskrivning o tills hon var född... =p
  • CuteElliz
    t0va skrev 2010-03-30 17:11:26 följande:
    men hon är lite kass som inte kan knipa ihop tillräckligt länge ;)
    haha... det tycker nog min kusin också... haha... hon ville ju ha sin födelsedag ifred... men det tyckte inte jag... {#lang_emotions_djavulsk}
  • CuteElliz
    NoMatter skrev 2010-03-30 17:45:30 följande:
    Meh! Jag hade ju beställt en kille. Då blev det ju felleverans men den killen kom väl till någon som uppskattade honom bättre. :-P
    haha... jo... antagligen... =p  var nog bra att det blev en liten Isabelle för då behöver vi inte diskutera stavningen av namnet... haha...
  • CuteElliz
    t0va skrev 2010-03-30 17:57:24 följande:
    Ezabel menar du väl?
    haha... nej... vanlig svensson-stavning: Isabelle...
    NoMatter skrev 2010-03-30 18:01:45 följande:
    Jag slår vad om att hade det blivit en kille så hade han blivit mobbad med det namnet, så du har nog rätt. Det var tur att det blev en tjej.
    hihi... annars hade det blivit en Karl... =p
  • CuteElliz

jaha... instämmer väl i morrandet för har en känsla av att många tycker jag är en ung mamma... men jag anser att jag inte behållt barnet om inte jag var redo för det ansvaret...

Svar på tråden För oss pladdriga.