Inlägg från: t0va |Visa alla inlägg
  • t0va

För oss pladdriga.

Fru U skrev 2010-04-23 22:29:44 följande:
    Hushållspapper är inte lika smaksatt ;-D
    hmm... där gav du mig en idee...
  • t0va

men hur kan man vara så dum att tågen stannar, vad har det med varandra att göra?? Jag fattar inte. {#lang_emotions_undecided}

Vi har fullt upp, eller jag i alla fall. Packar som en galning för på lördag så går flyttlasset till nya lägenheten, nu har jag bokat släp också. Så det är bara allt smått kvar. Men jag blir bara sämre och sämre... behöver få klart detta så jag kan vila.

Har massa ont och muskelkramper, idag vaknade jag med sammandragningar så jag har inte lyft ett finger, vi åkte tom. iväg för att äta så vi inte behövde laga mat själva. Hoppas kroppen får vila klart idag så jag orkar ta endel imorgon.

Kiwin sprattlar på för fullt, idag fick sambon tillfälle att känna några små sparkar också {#lang_emotions_laughing}
    Det verkade vara ett stort ögonblick för honom, är första gången också, jag har ju kännt i typ 2 månader. Igår var vi och kollade på barnvagn också, så nu har vi nästan bestämt oss, är bara färgvalet kvar, men vi har enats om 3 färger och det gick fort.

Nu ska jag fortsätta vila och äta glass i soffan.

• t0va

Och jag lever men sen är det inte så mycket mer, packar för fullt och imorgon ska jag köra släp så vi förhoppningsvis får över nästan allt. Har fått låna en Tens nu så jag har lindring för min foglossning, är så skönt att kunna röra mig lite. Fast just nu dämpar det smärtan så jag kan köra på men på söndag så får jag troligen vila.

Vi har fixat internet till nya lägenheten, räckte att koppla upp sig via nätverkskabel och beställa så började det fungera direkt. Jag är så nöjd och glad så jag kan surfa även nästa vecka, för planen är att få över alla kartonger och sängarna imorgon så vi kan börja bo där direkt.

:)

• t0va

Jösses, hittade en tråd om en människa som vill att bebis ska föda nu för hon har så ont i fogarna så hon inte kan sova, och knappt röra sig och är jättedålig. Sen 2 timmar senare så skrier hon att hon städat hela huset, tvättar och ska städa badrumen lite senare.

Lixom va?! Om man klarar av att städa hela huset då är man knappast helt utslagen... Sen kan det ju gå i vågor men 2 timmar senare. Verkar vara ännu en gnällare som tror de förstår hur det är att vara dålig.

Vi körde över endel saker till nya lägenheten, min innerullstol och kyl/frysvarorna, så jag har en rullstol där och en kvar här imorgon. För då slipper vi köra dem fram och tillbaka. Men vi skulle åka en vända till fast orkade inte så jag hade ingen stol med mig, utan fick gå från garaget och till lägenheten. Är typ 200m, satan så jobbigt det var. Körde på tensen en massa och sen fick sambon släpa mig fram och jag höll i väggen och honom.

Väl hemma så kom tårarna, jag är så trött nu så jag fattar inte hur jag ska orka med imorgon, men svärmor och en av sambons kompisar kommer och hjälper oss. Hoppas vi får över alla kartonger, för jag är totalt slutkörd och behöver få vila hela söndagen och sen resten av veckan.

Ska avboka kuratormötet nästa vecka, behöver vila då. Min kropp protestera massor, sparka ut björnen för på söndag är det jag som ska gå i ide :D

• t0va

Jag lever... vi fick över alla kartonger och alla stora möbler, så imorgon ska vi ta lite småsaker, men nu känns det riktigt lungt. Sovrummet är rätt fixat ändå, sängen är uppe och kaninerna får dela rum med oss inatt.

Jag är helt slut men det gick bättre än jag befarade. Tror tensen räddade min dag, jag har inte alls haft så ont i fogarna och kroppen har hållt hyffsat. Får väl se om jag tar mig upp ur sängen imorgon ;)

Nu ska jag däcka i sängen, kiwin är det full fart på vet inte hur jag ska lyckas övertala den om att sova.

• t0va

Precis och om inte annat så är det frächt tills nästa som kommer och ska ha skötbordet. Så slipper man stå och torka om det kommer brevid.

Vi har precis upptäckt att våra grannar är snälla nog att dela med sig av sin musiksmak... har dunkat musik nu i typ 2 timmar, i vardagsrummet så är det värst. Men om det inte lugnar ner sig så pratar vi med hyresvärden, troligen så är det väl så att de andra grannarna vågar inte eller orkar inte säga till men jag tvekar inte en sekund. Funderar på att bränna en skiva med svensk danbandsmusik och gå över och  ge till dem så det blir lite variation. :D

• t0va

Falskt alarm, när vi gick utanför så såg vi att det var ett gäng ungdomar som hade någon dansträning i lokalen under våran lägenhet. Så då är det lungt, för även om det dunkade på ordentlgit så känns det ok när vi vet att det tar slut efter en stund och vi vet vad det är.

Vet ni vad, idag är jag jätteglad. Gjorde ett fynd på babyproffsen. Såg att de hade en filt för 199kr, en som enligt dem kostar 799kr fast i leksaksaffären låg runt 600kr. Jg har tittat på den sen jag plussade men 600kr är lite väl mycket. Tog bilen till babyproffsen och de hade filtar kvar så jag köpte en. Den är så underbar och söt :D

Hemma väntade sambon på msn, han har fått besked om jobb... han blir kvar där efter praktiken som går ut om en månad :D

Så allt talar för att han får tillräckligt i lön för att vi ska klara oss själva och slipper soc, men vad han får det vet vi efter mötet med AF, för han kan få lönebidrag också.

Det skulle vara en av de bästa saker som hänt oss förutom Kiwi om han får ut så vi klarar oss, bara att han får sysselsättning betyder otroligt mycket. Att det är något han trivs med, för han mår så mycket bättre nu när han har aktivitet. Så vi har kämpat för att han ska få hjälp och komma vidare. :D

Tror jag ska åka och köpa lite tårta till ikväll.

• t0va

Blev glass istället för tårta, men inte före middagen ;)

Är det oroande att flyttstädfirman inte hört av sig än, de ringde vid 11 och sa att de var där och skulle börja... Eller hur lång tid tar en flyttstäd?

• t0va

Blev varken tårta, middag eller glass. Hanen somnade i soffan, han var uppe hela natten. Så det får bli i helgen istället, för på onsdag ska vi fira 4år som förlovade så det får bli massa firande i helgen. :D

• t0va
    Denebola skrev 2010-05-06 21:34:45 följande:
    Oh, vad kul =) Grattis! Hur länge har ni varit tillsammans totalt?
    4år och 8 månader på onsdag. Och vi flyttade ihop typ 2 månader efer att vi blev ihop och det har hållt hela tiden.

Känns så overkligt, tiden har gått så fort men samtidit har vi kommit väldigt långt även om endel saker kunde gått fortare.

Är i v.25 nu och nästa vecka åker jag på semester till släktingarna, ska bli så skönt även om det är rätt lungt här nu också när vi fixat flytten. Hoppas diskmaskinen kommer nästa vecka jag har handdiskat idag. Är inte lätt med ben som inte orkar stå och en mage som börjar bli ivägen. :)

Våra kaninisar har bestämt sig för att de vill bo kvar i alla fall, nu har även den lilla börjat skutta till balkongen när jag släpper ut henne för att få sola där ute. Stora pälsen charmar alla, idag kom en från hyresgästföreningen som tyckte pälsen var så söt som satt mellan mina fötter som en hund.
Svar på tråden För oss pladdriga.