Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

För oss pladdriga.

Diverse skrev 2010-03-25 12:31:16 följande:
    Jag har blivit moster kl 07.31 imorse! 51cm lång och 3960gram. Hon är jättelik sin mor!!
    Grattis till moster och mamma
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • frukarlssonn

Tova: skönt att allt va som det ska
    Jag har vart på hälsosamtal hos bm idag. Är i v8 och mår ju för sjutton illa {#lang_emotions_throwup} Fats inte så jag vill spy men jag har ngt som hänger över mig hela tiden. Mådde inte alls såhär med dottern.

♥ Olivia 090610 ♥
  • frukarlssonn
    t0va skrev 2010-03-26 16:56:59 följande:
    urk, så kände jag med i början när den extrema hungern gått över. Kräktes bara några få gånger men mådde allmänt illa och skit. Postafen och sen en annan tablett hjälpte... minns inte vad den heter. Men postafen tog jag till natten så jag kunde få sova lite bättre. Var så jobbigt att sova när man bara mådde tjockt lixom. Hoppas det släpper för dig fort nu då.
    Ja som tur är så mår jag inte så illa så jag känner för att spy. Men det känns som den står bakom hörnet om man säger så, lurar på en. Går lite fram och tillbaka. Har vart värst idag faktiskt, annars har jag hittills mått väldigt bra. Men nu är jag generellt lite tröttare än n'r jag väntade dottern och ju tröttare desto lättare för att bli offer för illamåendet. Blää.

Ja usch inte kul att må illa! Förstår faktiskt inte de som säger att de vill må illa för att käna sig gravida! Finns ju många andra symptom man hellre dras med än just illamående!!
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • frukarlssonn
    Fru U skrev 2010-03-26 21:02:36 följande:
    Jag är här, men totalt urlakad. Var på första mötet på familjerättsbyrån idag (vi söker medgivande för adoption) och jag har varit så uppstressad över det men nu är det över. Nu stressar jag istället om levnadsbeskrivningen jag måste skriva (på typ två veckor)
    Är det långa väntetider för adoption?
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • frukarlssonn
    Fru U skrev 2010-03-26 21:22:37 följande:
    Ja. Generellt sett kan man säga att minst tre års väntetid. Vi har köat i de organisationer vi betalt till i drygt två år och räknar därmed (om socialen godkänner oss) med att kanske få barn om 2 år.
    Ja ok. Det är en lång process att daoptera har jag förstått, men värt det i slutändan Är det ngt speciellt land ni köar för eller blir det varsom helst?
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • frukarlssonn
    Fru U skrev 2010-03-26 23:49:11 följande:
    Vi vet inte vilket land det blir, får bli ett som godkänner oss (länderna har många krav och vi vet att vi inte passar in på rätt många länder)
    Ååh spännande Hoppas ni snart får er lilla skatt
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • frukarlssonn
    t0va skrev 2010-03-28 12:07:51 följande:
    lol... jag gick in på systemet när jag var i v.5 har oroat mig sen dess att bebis ska ta skada av det. Så numera går jag en lång omväg så jag inte ens ser systemet när vi är och handlar i köpcentrumen för att vara på den säkra sidan. Ja jösses... oavsett om detta är en riktig sandlådetråd eller inte så finns det ju folk som tror att det är så... Såg ni denna igår? img.skitch.com/20100328-duih3gd1m1tf638qrkame... Visst är det underbart att leva i ett flyttkaos? Det ser aningen bättre ut nu när jag lekt tetris med kartongerna och sorterat bort påsarna med kläder som vi aldrig kommer använda igen :) Lagom tills allt var uppe så smet ena kaninen och kröp bakom kartongerna mot väggen och kunde inte vända så hon fick backa ut och fastnade då i en antennkabel halvvägs... så det blev till att försöka gräva fram kaninen igen... jo, det är samma kanin som jag har grävt fram från under soffan för ett tag sedan. Att den aldrig lär sig lixom. Den andra kaninen är för tjock för att komma in på de ställena som tur är ;)
    Ja då riskerar bebben att bli alkis ju

Hihi ja att dom aldrig lär sig Då kan den andre skatta sig som en lyclig tjock kanin då

Oj ja det är underbart med flyttkaos tills man får ordning på allt.
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • frukarlssonn
    bluebird skrev 2010-03-28 18:05:25 följande:
    Men det trodde jag var orsaken till att jag blev på smällen. Jag är ju oskuld ju, eller nåt.
    Okej, ja men det går säkert. Du använde säkert sambons tvål eller nåt

Det va ju en tjej som blev gravid genom att bada i en pool utomlands enligt hennes mamma. För dottern hade ju inte haft sex! Nej de va sperma i poolen enligt mamman som stämde hotellet! Guuud va alla inblandade måste garvat halvt ihjäl sig åt en sådan naiv morsa
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • frukarlssonn
    CuteElliz skrev 2010-03-30 14:31:15 följande:
    hej gott folk... nu har jag läst ikapp... har garvat så jag skakat o det är ett rent under att inte min lilla groda (hon ligger som en sådan ibland) har vaknat... t0va: på bb har man extremt lite att göra... de där små plasrbunkarna på hjul är ungarnas sängar... men inte ngn favorit hos min lilla sötnos... hon ville o vill fortfarande helst ligga hos sin mamma... =p fru u: trist att det strular... OM (tror inte det kommer bli så, men iaf) ni får ett nekande svar... kan ni överklaga det nånstans då...??
    Grattis till lilla tjejen
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • frukarlssonn
    t0va skrev 2010-04-02 16:33:15 följande:
    fan, fan, fan! Trodde lilla kaninen var förkyld igår när hon nös, men idag så tyckte jag hon såg lite sned ut i ansiktet. Så nu kollade jag lite mer och hon har en knöl eller svullnad vid ena käken. Sambon höll och jag klämde lite och det är lite blött kring det, vet inte om hon dregglar eller vad det är. Men helt klart är det en svullnad eller något sånt. fan vi har varken tid, ork eller råd med en sjuk kanin nu också. Eller jo vi har råd om det inte drar iväg för mycket men troligen måste vi skaffa nya däck fram till bilen också för svärfar var lat och inte justerade framvagnen på den så ena däcket är snedslitet... Orkar inte med en dålig kanin och ev. behöva ta jobbiga beslut nu... hon är ganska pigg ändå och sprang runt här idag och busade och hon har ätit banan men inte så mycket pellets som hon brukar. Lite oboypulver gick ju också ner. Alltid är det något skit, nu när jag börjat slappna av ordentligt för kiwin så kommer nästa grej. Blir hon inte sämre så väntar vi med att ringa vetrinär på tisdag, så typiskt att det är långledigt också. Hur ska jag kunna tänka på något annat nu.
    Åh nej, hoppas din lilla kanin blir bra!!

CuteElliz: hur går det för dig och mammarollen? Har inte hunnit läsa ikapp. Hra du fått amningshjärnan än? (eller jag vet ju inte om du ammar men ja, man kan ju bli förvirrad ändå )
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • frukarlssonn
    CuteElliz skrev 2010-04-02 21:50:55 följande:
    hmm... försöker få igång amningen, men än så länge går det inget bra... tyvärr... men förvirrad har jag varit ett tag nu... haha... ska ta o lägga in förlossningsberättelsen här på fl... =)
    Ja okej. Det tog ett tag för mig med. Ja jag ammade men fick inte till greppet och det kom inte tillräckligt med mjölk. Och gjorde så förgrymmat ont!! Det rann inte till förrän efter en månad så Olivia gick inte upp i vikt ordentligt. Det är jättesvårt verkligen!
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • frukarlssonn
    CuteElliz skrev 2010-04-02 22:23:03 följande:
    jo... det gör ju det... här har inte mjölken runnit till än heller... så kör på ett mellanting med amningen... hon får enbart ersättning på dagarna o så ammar jag och ger ersättning efteråt på nätterna... men det har varit två nätter som varit riktigt tuffa... första natten var i lördags till söndagen... fy vad tufft det vr då... lillan vaknade vid elva o låg o tuttade o skrek om vartannat i fyra timmar... till slut visste jag varken in eller ut så då ringde jag på personal... det kom in en bm o jag förklarade läget med uppgiven röst... då var hon snäll o tog med sig lillstumpan ut i en o en halv timme... hon var deras sällskapsdam ett tag o de gav henne lite ersättning innan de kom in med henne igen... så jag fick sova ungefär en timme max två den natten... när bm tog med sig henne ut så grät jag först för att jag kände mej så hemsk... det kändes som att jag var världens sämsta mamma som skaffat barn jag inte klarade av att ta hand om... men på lördagen fick jag dessutom veta att hon har blåsljud på hjärtat... så blev väl oroligare än jag själv förstod o det kombinerat med för lite mjölk i brösten för att hon ska bli mätt utlöste nog det hela... har dock skaffat en pump som jag ska testa igen o se om jag får ur ngn mjölk alls... kan få ur om jag handmjölkar, men det känns ju lite jobbigt att göra det hela tiden...
    Oj då, förstår det vart tufft! Och det är inte alltid man får det här med amning att funka! Du får känna efter och är det helt omöjligt så är ju inte enbart ersättning alls fel! Man sätter ofta alldeles för höga krav på sig själv i onödan! Och du är ingen hemsk mamma alls, det är så mkt som händer när väl bebisen är ute så man får en chock faktiskt! Man är ju helt grön på moderskapet!

Men vad är blåsljud? Ja det är jättesvårt att veta varför de bara skriker ibland, och man känner sig ju så hjälplös med!
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • frukarlssonn
    t0va skrev 2010-04-03 13:15:01 följande:
    här har du lite om blåsljud hos barn www.growingpeople.se/templates/Page.aspx?id=5... Är ändå ganska många som har det, en av mina vänner i gymnasiet fick veta att hon har det, fast inte förrens hon blev vuxen. Så tydligen kan det vara svårt att upptäcka ibland.
    Aha okej. Har hört talas om blåsljud men aldrig tagit reda på vad det eg är.
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • frukarlssonn
    CuteElliz skrev 2010-04-05 16:18:31 följande:
    jo... det var det verkligen... o innerst inne vet jag ju att jag inte är en hemsk mamma... det var bara det att i det stadiet att mental utmattning pga absolut ingen sömn så kom dom tankarna... så hormonerna spelade ett spratt... men jag gör så gott jag kan o mer kan jag inte göra iaf... vad gäller amningen verkar det funka som jag gör nu... ersättning på dagen o amning på kvällen/natten/morgonen med tillmatning av ersättning vid behov... har börjat läcka lilte dessutom från brösten så mjölken kanske är på väg iaf... vad gäller skrikandet så tar det ett tag innan man börjar förstå de olika skriken... måste bara dela med mej av våran glädje... =)  haha... lillan har sovit i sin egen säng två nätter av tre nu... =)  i natt var jag trött innan hon somnat ordentligt så då fick hennes pappa ta henne... när han försökte lägga henne så vaknade hon igen o skrek... jag gav henne nappen o hon somnade till... för att vakna av att hon spottat ut nappen... *suckar*  så jag gav upp... var så trött så jag visste att det skulle bli kaos idag om jag inte fick sova pga hennes skrik... så i natt fick hon sova hos mej... men innan dess så sov hon två nätter i rad i sin egen säng... =)  känns skönt att kunna ligga o gosa med hennes pappa utan att hela tiden behöva ha koll på henne... bara att kunna ligga o kramas lite med sambon är helt underbart... blev ju liksom nästan inget sånt alls sista veckan innan hon föddes o sen mina dagar på bb... men det är skönt för många förhållanden lider ju av påfrestelsen att inte få det fokus som tidigare... o visst, det gör väl vårt med på sätt o vis, men samtidigt känns det nästan som att vi kommit varandra ännu närmre o är ännu mer noga med att faktiskt säga att vi älskar varandra... =)
    Ja det ska gudarna veta att det är mkt tankar som snurrar i huvudet och hormoner hit o dit! Va skönt att amningen kommit igång!

Ja de där med skrik, jag tror Olivia va ett halvår minst innan jag började skilja på skrik, om hon e trött, hungrig osv. Inte alls lätt!

Och ang förhållande så är det en riktig pärs måste jag säga. Vårt förhållande fick sig en liten törn när Olivia sov så kasst som hon gjorde. Men när hon började sova hela nätter och skippa nattmaten blev allt bättre
    ♥ Olivia 090610 & Bf nov ♥
  • frukarlssonn
    CuteElliz skrev 2010-04-05 16:21:10 följande:
    chanelll: glömde säga att skruttan har ett hål i väggen mellan höger och vänster kammare i hjärtat... dock ett väldigt litet så inget de gör ngt åt mer än håller koll på det... det kan växa ihop och då är allt jättebra... det kan finnas kvar i samma storlek o då förändrar det ingenting så länge det inte påverkar henne... men om det däremot blir större så opererar de henne o sätter en bit goretex-material för att laga hålet så att säga...
    Ahaa, skönt att det inte påverkar henne och gör de det så verkar det va lättåtgärdat

Igår va jag förresten på tidigt ul och fick se ett litet {#lang_emotions_heart} på skrutt i magen Så i november smäller det igen hoppas vi på
    ♥ Olivia 090610 & Bf nov ♥
Svar på tråden För oss pladdriga.