Inlägg från: NoMatter |Visa alla inlägg
  • NoMatter

För oss pladdriga.

CuteElliz skrev 2010-03-19 22:39:27 följande:
    oh ja... definitivt... men det är ju skönt att claudia är kvar... då tror jag faktiskt att hon vinner... Heja Claudia...
    Jag hoppas verkligen att hon vinner, hon har varit kanonduktig ju. Och alltid glad och positiv.
    Det största modet är tålamodet!
  • NoMatter
    Fru U skrev 2010-03-19 22:39:29 följande:
    Har ni sett att vi är med i hetaste debatterna
    Jodå, det var någon som påpekade det tidigare.
  • NoMatter
    CuteElliz skrev 2010-03-19 22:47:20 följande:
    haha... ok... men min mamma eldar verkligen upp sig över just homosexualiteten... hon vill verkligen att hennes barnbarn (oavsett kön) ska bli homosexuellt... jag o min sambo däremot anser att det märks vad barnet har för läggning sen så småningom... men min mamma är lika förtjust i homosexuella som en del är i choklad till exempel... i brist på bättre jämförelse... haha... jag förstår inte riktigt poängen med att elda upp sig så dant' över att barnet ska bli homosexuellt... ärligt talat så är det nästan så det känns som att hon skulle bli besviken om det inte blev homosexuellt... förstår du då vad jag menar med att hon är helt galen i homosexualitet...??
    Jag fattar.

Som motpol kan jag berätta om mina barns farmor som ständigt tjatade om att äldste grabben skulle bli advokat eller läkare eller...ja det var en massa han skulle blir. Till slut blev jag så jäkla less på det där så jag sa: "Men tänk om han blir bög då?" Sen hörde jag aldrig något mer om vad han skulle bli när han blev stor.

Det var rätt skönt att slippa.
  • NoMatter
    Fru U skrev 2010-03-19 22:54:40 följande:
    omg, jaja vi är alla olika Jag är är glad för jag hittade faktiskt både en klänning o ett par byxor idag när vi var o handlade
    Guskelov säger jag bara. MEn man behöver ju verkligen int evara extrem åt något håll egentligen.

Det där som CuteElliz mamma ägnar sig åt verkar vara antingen en förträngd homosexualitet alternativt bisexualitet eller en förtäckt homofobi. Vem vet? Eller så är det bara att hon vill visa att hon VERKLIGEN inte har några fördomar. (vilket ju alla har och dom som förnekar det verkar vara dom som har flest. )
  • NoMatter
    My Girls skrev 2010-03-19 22:56:10 följande:
    Vad ni skriver....jag är ju inte liite seen *Skyller på att jag har snöat inne* Nattmaror lät faktiskt helt trovärdigt enligt listan *noterar* Ååh kan du inte få nu Elliz???!!! Ut och skotta snö!! Eller drick en liter hallonbladste.... var det så det hette?  Jag hann inte fundera så mycket annat än att jag skulle äta glass dagen innan bf *poff* gick vattnet så glassen fick snällt vänta... 
    Det funkar lika bra med munkar eller pannkakor, det var vad jag åt några timmar innan mina föddes.
  • NoMatter
    CuteElliz skrev 2010-03-19 22:56:29 följande:
    fru u: haha... ja, då förstår du kanske att jag tycker att min mamma är liiite väl extrem vad det gäller homosexualitet...??   skönt att du hittade kläder idag... jag funderade på en sak... korv ska tydligen vara cancerframkallande... gäller det även "mänsklig korv"...??   o ja, jag vet... jag har dålig humor just nu...
    Nope, det gäller bara korv med två ändar. *vet* Eller hoppas.
  • NoMatter
    Fru U skrev 2010-03-19 23:01:03 följande:
    Men fy, vill du skada barnet! *ringer soc* Tack. Sitter dock o funderar på att lämna igen byxorna som jag köpte och köpa ett par andra jag provade (som förvisso var lite för stora i midjan så maken får sy in lite). Detta sa jag naturligtvis högt, kvinna som jag är, och minen från maken var "amen kvinna!" och sen "finns den butiken här?" (hoppas, hoppas, hoppas) Vi körde runt lite idag så byxorna är inte handlade i den stad vi bor i. Nåväl, han drog en lättnadens suck när han insåg att det inte var nödvändigt att köra tillbaka. Han börjar bli van. Förra året gjorde vi många inköp o återköp (kläder ska sitta bra!)
    *skickar ner mina senast inköpta jeans till Fru U:s make* Behöver få dom insydda minst en storlek.
  • NoMatter
    CuteElliz skrev 2010-03-19 23:03:55 följande:
    haha... ja det förstår jag... vilket får mej att tänka på när mamma o jag satt o snackade om förlossning... jag sa att det var väl i princip det enda med hela det här graviditet o barn som verkligen skrämmer mej... jag menar... jag vet att det kommer göra ont... frågan är ju bara hur ont... då sa hon ngt att ja, men kommer det in så kommer det också ut... varpå jag svarade att det är betydligt mindre när det kommer in än när det kommer ut... då sa hon: säg inte det... då utbrast jag: jag vägrar faan tror att pappa var så jävla välutrustad att han hade en 50 cm lång kuk som vägde 3,5-4 kg...!!!! då garvade hon o sa: ok då...
    Hahaha! Men när barnet ska ut så är det ju något bra man väntar på och visst gör det ont men det går ju faktiskt över. Och belöningen är värd all möda i världen.

Jag är helt överygad om att jag gillar din mamma.
  • NoMatter
    My Girls skrev 2010-03-19 23:04:17 följande:
    Tidigare idag tipsade jag om en grogg, det hade min kompis hört skulle fungera. Och det gjorde det på henne.
  • NoMatter
    CuteElliz skrev 2010-03-19 23:06:43 följande:
    ja, ibland undrar jag fasen om hon inte är det... alltså bisexuell eller homosexuell... men sen kommer jag fram till att det är hon inte... hon bara tycker det är häftigt med homosexualitet... har väl fått lite av hennes inställning till det... nämligen att det är kärlek det också o man ska inte se ner på det... men där går gränsen... iaf för mej...
    Jamen alltså, folk får älska vem dom vill och hur dom vill....bara dom ger fasen i mig. Fast av någon märklig anledning så verkar jag dra till mig homosexuella kvinnor. Vad gör jag för fel? Jag är långt ifrån bi även om jag är övertygad om att sexualdriften är så stark att har man inget annat val så väljer man en av samma kön....till slut.
Svar på tråden För oss pladdriga.