Inlägg från: Denebola |Visa alla inlägg
  • Denebola

För oss pladdriga.

t0va skrev 2010-03-26 15:45:22 följande:
    Jadu, jag reagerade inte ens på det... du kanske tyckte det var läge att skjuta mig direkt ;) Hmm... bebisarna kanske gillar att åka runt och se ut som guldfiskar i små skålar, jag vet inte vad sånna där små saker gillar vi får väl fråga elliz sen. Jo, han var inte alls beredd, jag sa visserligen att jag skulle ringa mvc men jag trodde det var lungt lixom att vänta tills måndag. Men jag är inte så hispig så det är nog tur att andra kan vara det åt mig och se till att sånt blir kollat direkt. Jag gick ju i nästan ett år med en halvt avsluten sena i tummen för att jag inte tyckte det var så akut... ortopeden undrade varför jag inte åkt in direkt till akuten.
    Antagligen

Haha ja Elliz går säkert själv och rastar sin lilla flodhäst i sin plastbunke bäst hon kan nu Kommer vara expert på det där när hon kommer tillbaka.

Hmm får hoppas att du ändrar syn på det där när kiwin kommer, fast det kan förstås slå över också så att du blir helt jättehispig över ett litet skrubbsår
    Jag har inte klen benstomme, det är bara det att jag är smal.
  • Denebola
    Fru U skrev 2010-03-27 16:15:40 följande:
    Tack. Får se först om vi får medgivande för adoption men det känns som att vi har en chans trots allt (dvs trots att vi är sjuka båda två)
    Jag håller tummarna och skickar en ... ähm ... såndäringa ... *styjkekjam*.
  • Denebola
    Marinero skrev 2010-03-28 11:54:44 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-4-252/m51617569.html Måste va lika korkat som att: "jag fick sperma på mig, är jag gravid?"
    Tråden är borttagen... Vad för spännande handlade den om?
  • Denebola
    t0va skrev 2010-03-28 16:34:59 följande:
    Den var om en tjej som hällt vin över sig och undrade om alkoholen kunde tas upp genom huden och skada bebis... som vanligt när det är sådana trådar så tyckte endel att det var en ovanligt korkad fråga... villket jag håller med om medans några andra "förstod" och stöttade den stackaren som verkar ha levt i en bubbla och sovit på biologilektionerna. ;)
    Ahaha hoho hihi hahaha *skrattar som hyenan Ed/Flin i lejonkungen*
  • Denebola
    CuteElliz skrev 2010-03-30 14:31:15 följande:
    hej gott folk... nu har jag läst ikapp... har garvat så jag skakat o det är ett rent under att inte min lilla groda (hon ligger som en sådan ibland) har vaknat... t0va: på bb har man extremt lite att göra... de där små plasrbunkarna på hjul är ungarnas sängar... men inte ngn favorit hos min lilla sötnos... hon ville o vill fortfarande helst ligga hos sin mamma... =p fru u: trist att det strular... OM (tror inte det kommer bli så, men iaf) ni får ett nekande svar... kan ni överklaga det nånstans då...??
    Välkommen tillbaka Hoppas att allt har gått fint med lilla grodan (men var vi inte överrens om att det var en flodhäst?!).
  • Denebola
    CuteElliz skrev 2010-03-30 14:49:56 följande:
    haha... jo... men det var nog bara en stor groda... haha...
    Flodgroda? Grodhäst?
  • Denebola
    CuteElliz skrev 2010-03-30 14:57:23 följande:
    grodhäst låter roligast...
    Mest likt flodhäst också. Så det hela kanske berodde på en felhörning
  • Denebola
    t0va skrev 2010-03-30 16:15:33 följande:
    Nähä, jag som trodde att man hade lekhörna och klätterställningar för bebisarna där också. Då kanske jag inte är så dum som vill ha med datorn ändå... speciellt som jag nog får stanna ett par dagar. Så du och grodhästen och resten mår bra då? här är bilderna från igår på min Kiwi, jag älskar den första för där ser man hjärtat också img.skitch.com/20100330-8byhpfpkx91h8rwjb5m31... img.skitch.com/20100330-jrncfh46tacsneka44wfd... Om en vecka är det halvvägs... tiden går så fort. Sambon hade möte med AF och en arbetsterapeut idag, ang. anpassningar på hans praktik/jobb. Arbetsterapeuten hade tydligen varit ytterligare ett stolpskott. Var nog tur att jag låg hemma och sov och inte följde med. Han har rygg och höftproblem så han behöver bra saker att sitta på, men kärringen fattade inte alls. Hon visste inte ens vad skolios var förnågot. Än mindre hur man ska sitta, för han får inte sitta med fötterna under sitsen utan ska sitta med benen rakt fram på en pall... Så nu ska jag gräva mig ner i kategorin ergonomiska kontorsmöbler och förbättra kunskaperna i sittergonomi och sen studera hur han sitter på jobbet, för det gjorde man inte alls idag. Så blir det till att köra över ännu en sk. proffessionell som inte vet åt villket håll rumpan är. Hans arbetsterapeut från vården har jag sågat längs fotknölarna så hon är så dresserad nu :)
    Fin kiwi

Men jisses vilken människa {#lang_emotions_surprised}
  • Denebola
    t0va skrev 2010-03-30 16:45:18 följande:
    japp... jag håller på att forma en teori om att ju mer folk pluggar desto dummare blir dem. Men den här var tydligen en äldre dam och de har ofta gått sin utbildning för länge sedan, när arbetsterapeuter jobbade på äldreboenden och vävde dukar och tryckte med potatistryck med gamlingarna... sen ändrades inriktningen på mer hjälpmedel och sånt och då var det många som inte hängde med... man borde nog gjort 2 yrken av det hela. Så jag antar att detta är en potatistrycktant. Sånna krossar man lättast med fina ord och paragrafer :D CuteElliz: en liten snuttgroda som bara ville gosa. Skönt att du fick lite stöttning då. Vart var det du hamnade?
    Ja, det är ju bra att ni inte ger er utan härdar i
  • Denebola
    t0va skrev 2010-03-30 17:11:26 följande:
    oja, speciellt som jag började plugga till arbetsterapeut innan jag blev sjuk men har som mål att gå klart så är sånt här lite kul. Jag kan gräva ner mig totalt i hur saker funkar och sen använda argumenten mot dem. Den här personen verkade vara helt blåst också så det underlättar ju ;)
    Haha, ja då är det inte så svårt att smida onda planer mot henne :P
Svar på tråden För oss pladdriga.