• Berenike

pojknamn som passar i chile o sverige?

Sitter med nykomlingen i famnen, en pojke den här gången. pojknamn känns svårare, gossen är en chilensk-svensk gatukorsning;) så vi vill gärna ha ett namn som funkar på spanska också. ha kommert antagligen få Juan eller Xan som mellannamn.

vad tycker ni om dessa? behöver lite input...

Damian
    Rafael
    Matteo (lite vanligt kanske)

• Svar på tråden pojknamn som passar i chile o sverige?
  • Tiiah

I Chile funkar alla namn. När jag var där hette folk Scarlett, Janis, Melany, Dylan, Angel, Jordan etc...

Peronligen tycker jag Joaquin är vackert. Eller Fransisco?

• BlommyNess12

Namn på svensk-chilenare jag känner
    Alexander
    Andres
    Emanuel
    Leo

• Storbarnsmamman

Röstar på Rafael, fint namn! 

~ Niklas -91, Isabella -94, Alexander,Benjamin & Felix -99, Alice & Matilda -04, Elian -07, Lillebror BF 2010 ~
  • emmwr

Nej! Döp inte barnet till något trendigt engelsk-klingande (förlåt tiiah) av typen Brian. Det är iof ganska vanligt att göra det nuförtiden men man får tänka på vad det är för sorts föräldrar som döper sina barn till det (mest flaite).

Tänk på ev. smeknamn: Jag tycker att Ignacio är jättefint men alla Ignacio kallas för Nacho :)

• LalaAndTheBean

Danilo  
    Camilo
    Dante

Tycker jag är himlans fint...
    Tyväär så har mina systersöner o bror dom namnen så att jag kan inte ta dom till min lilla =(

• Isanje

Mina barns pappa är från El Salvador och våra barn heter Anthony Vicente och Jennifer Rose.

Annars funderade vi på
    Emilio
    Antonio (ville jag men fanns redan 2 i släkten som hette de)
    Miguel

Matteo är jättefint

• Tiiah
    emmwr skrev 2010-04-11 08:25:30 följande:
    Nej! Döp inte barnet till något trendigt engelsk-klingande (förlåt tiiah) av typen Brian. Det är iof ganska vanligt att göra det nuförtiden men man får tänka på vad det är för sorts föräldrar som döper sina barn till det (mest flaite). Tänk på ev. smeknamn: Jag tycker att Ignacio är jättefint men alla Ignacio kallas för Nacho :)
    Haha, har jag föreslagit något sådant? Joaquin tycker jag inte är speciellt engelskt, inte heller Fransisco??
    Jag menar bara att i Chile kan man hitta de mest udda namn...
  • emmwr

fast dylan, scarlett och melany.... fast det kanske va sånt du hade hört och inga förslag. då fattar jag... :) f.ö. är namn som Ivan och Igor inte helt ovanligt där heller...

• Tiiah
    emmwr skrev 2010-04-12 00:23:12 följande:
    fast dylan, scarlett och melany.... fast det kanske va sånt du hade hört och inga förslag. då fattar jag... :) f.ö. är namn som Ivan och Igor inte helt ovanligt där heller...
    precis, det var inga förslag, bara namn på personer jag träffade där borta.
  • Bjellsmamma

Min yngsta son är svensk/chilenare. Han heter Leon. :)
    Jag tycker att Matteo var väldigt fint av de tre namn du funderade över.

• emmwr

Kul att ni valde Mateo! Jag hade tänkt det också, men så blev det en flicka, en liten Alma :)
    Jag får spara på det namnet till en eventuell lillebror :)

• Sofie
    LalaAndTheBean skrev 2010-04-11 15:17:30 följande:
    Danilo  Camilo DanteTycker jag är himlans fint...Tyväär så har mina systersöner o bror dom namnen så att jag kan inte ta dom till min lilla =(
    Här har ni en till som behöver namntips! (pappa från El Salvador). Så glad att jag hittade den här tråden! Vi har rul om en vecka och har redan 4-5 olika flicknamn men fortfarande inget pojknamn...

Jag ÄLSKAR Danilo. Får se vad killen säger. Damian tycker jag är så fint men är lite fundersam på hur det kommer uttalas i Sverige?
  • bellzan
    BlommyNess12 skrev 2010-04-08 07:09:34 följande:
    Namn på svensk-chilenare jag känner
    Alexander
    Andres
    Emanuel
    Leo
    Alexander, Alejandró. Min pappa e Chilenare och så blir det iaf på min kusin Alexander, från pappas sida.
    Andrés e som Andreas osv :P
Svar på tråden pojknamn som passar i chile o sverige?