Förlova sig utan ringar?
Jag har två vänner som nyligen förlovat sig.Utan ringar.
Jag tycker detta är kontigt eftersom det är ringarna som symboliserar förlovningen (i min mening) då förlovning inte är något juridiskt.
Anledningen till att de inte köpte ringar var att de inte hade råd.Personligen hade jag väntat eftersom jag inte förstår hur själva förlovningen går till utan ringar:S
Och inte nog med att jag tycker ovanstående är konstigt så har det även visat sig att hon faktiskt bär en ring.Nämligen en förlovningsring sen hon var förlovat tidigare.Jag tycker detta är helskumt.
vad tycker ni?
Skulle ni kunna förlova er utan ringar!?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-20 13:53
Ser att folk verkar ha delad uppfattning ang detta med ringar.
Ville bara se vilket som var vanligast.
Jag tycker ändå att ringen med datumet i är viktig.Jag sulle inte vilja förlova mig utan ring.Det skulle kännas konstigt.
Som tur är delar jag och min sambo denna uppfattning och ingen av oss vill gifta oss.Så vi kommer ju iaf slippa tänka på detta iframtiden.
Men då får jag väl öppna mitt sinne lite för andra tankar och sluta vara så konservativ.
Och sluta att tycka att mina vänner är konstiga.Fast det kommer jag tycka ändå av helt andra anledningar.Skulle kunna skriva en bok om dom=)hehe
Men tack för att ni tog er tid att få mig att förstå hur andra människor kan se på detta med förlovning och ringar.=)
Jag trodde faktiskt att de flesta fortfarande tyckte att det skulle vara som förr.Att man förlovar sig med ringar för att man tänkt gifta sig inom en snar framtid.Att man liksom ville "ringmärka" varann som man sa förr.För att visa att man skulle gifta sig.Men vi lever ju som sagt på 2000-talet.Iaf tur att man fortfarande har ringar i kyrkan:P
Men förlovning verkar ha en helt annan innebörd nu.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-20 19:56
Tack till alla som delat med sig av sina åsikter,Och av sina erfarenheter
Jag kommer förmodligen inte svara mer i denna tråd nu då jag inte har tid att sitta här mera på ett tag.
Ha en fortsatt trevlig helg