• IsaCMoJs

¨Vad är dyrt enligt dig (barnkläder)

Jag har blivit homepartyförsäljare men tyvärr så höjer folk på ögonen och tycker att kläderna är dyra trots att de är ekologiska och öko-texcertifierade! Jag som inte har så bra ekonomi kan faktiskt tycka att en body för 200:- som dessutom är växa-gren på och växamuddar i är prisvärt, eller har jag fel?
    Alla jämför ju med H&M och då är det ju självklart lite dyrare men man kan ju inte jämföra H&M´s billigaste basic kläder utan tryck eller något med de kläderna jag säljer!!
    Jag köper själv både på H&M, kappahl ochh lindex men jag vill även kunna köpa några plagg som känns lite speciella och då blir det ju dyrare om man vill ha kvalité!

Äntligen är hon här, vår älskade Moa
  • Svar på tråden ¨Vad är dyrt enligt dig (barnkläder)
  • Shtatzënë

Tja mina barn och jag själv åxå för den delen är vana vid Gekås och jag personligen hade aldrig i livet gett 200kr för ETT enda plagg till mina barn!
    Är student och försörjer oss ensam= Kan få 4-5 plagg för samma pris någon annanstans= tar hellre något annat!
    Barn växer såååå fort. Är det något jag anser onödigt så är det att lägga massa pengar på att ge dem "finare" kläder än HM och Gekås.

• banansmoothie

Jag tycker inte det är dyrt för öko, men det är ju dyrt och folk som inte har en bra inkomst har inte råd med sånt. Så det beror ju lite i vilka kretsar du försöker sälja, är det till ensamstående mammor eller andra låginkomsttagare så lär du ju inte få sålt mycket.

• Tette86021

I vanliga fall så lägger jag inte ut 200 på ett enda plagg, men är det ett tryck på som jag faller för så skulle jag kunna det absolut=)

Vill man ha kläder med lite bättre kvallite så får man ju räkna med att det kostar några kronor mer.
    Men kanske inte när barnet är så jättelitet och bara några månader gammal... då ska det verkligen vara något speciellt jag lägger pengarna på i så fall..
    men nu när dotra är lite äldre (2½) kan jag lägga ner ett par tre hundra på en tröja...
    Stå på dig, annars gör någon annan det!
  • IsaCMoJs

Självklart förstår jag ju att det finns dom som inte har råd att köpa kläderna pga ekonomin (jag är en av dem) och jag köper ju precis som jag skrev billigare märken själv också. Men jag känner att jag vill ha vissa finasre plagg som inte varenda unge springer omkring med och självklart så är ju alla olika i sitt tänk och inget är fel i det! 

banansmoothie skrev 2010-03-20 01:29:06 följande:
    Jag tycker inte det är dyrt för öko, men det är ju dyrt och folk som inte har en bra inkomst har inte råd med sånt. Så det beror ju lite i vilka kretsar du försöker sälja, är det till ensamstående mammor eller andra låginkomsttagare så lär du ju inte få sålt mycket.
    Tyvärr så har jag ingen aning om hur mycket/lite pengar folk har och det kan nog skilja mycket emellan alla beroende på hur man tjänade innan osv.

Nu VET ju jag att MÅNGA köper tex PoP, villervalla, blingo, me&i mm och dessa kläder är dyrare så det borde egentligen inte vara svårt!!
  • EmmAhh

Jag handlar på H&M, ellos, Kappahl och Lindex, så jag tycker 200kr för en body ÄR DYRT! Undantagsfall (typ 1-2plagg per år) kan jag köpa nåt dyrare, men för att köpa en body för 200kr krävs det att den är MYCKET speciell. Vet inte vad det är för stil på kläderna du säljer men jag är inte vidare förtjust i t.ex. PoP och me&i kläder. Sånt är typ bara kul att få i present.

• IsaCMoJs
    EmmAhh skrev 2010-03-20 05:06:00 följande:
    Jag handlar på H&M, ellos, Kappahl och Lindex, så jag tycker 200kr för en body ÄR DYRT! Undantagsfall (typ 1-2plagg per år) kan jag köpa nåt dyrare, men för att köpa en body för 200kr krävs det att den är MYCKET speciell. Vet inte vad det är för stil på kläderna du säljer men jag är inte vidare förtjust i t.ex. PoP och me&i kläder. Sånt är typ bara kul att få i present.
    Jag tror inte jag får skriva vad jag säljer för märke men bodysarna har växa-gren och växamuddar så barnen kan ha bodyn extra länge och många fina tryck också!! Dessutom så är dom ekologiska och öko-tex och då kostar de ju lite extra för att de ska vara det!
  • EmmAhh

Jag vill gärna ha nytt, tror det är därför jag gillar billiga märken också. Då har jag råd att köpa nytt ofta! Hellre två olika bodysar i två olika storlekar (billigt märke) än en body som räcker över två storlekar (dyrare märke).

• MalinEddie

Jag handlar helst villervalla. Gillar även danska barnkläder. Det händer alltså att jag lägger ut 200 kr eller mer för ett enskilt barnplagg. Jag tycker dock att det blir billigare i slutändan att handla lite dyrare eftersom det är lättare att sälja dessa kläder på tradera än vad hm är till exempel.

• Gravid2010

Jag köper sällan kläder som kostar 200 kr styck, inte ens tjockare tröjor som kostar så på Lindex etc.  Min gräns går vid 149kr men så handlar jag väldigt mycket på Rea och second hand istället..

• La Lola

Jag skulle aldrig köpa en body för 200 spänn.
    Sen får den vara hur bra den vill på alla sätt.....

*mamma till Alma 9 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
Svar på tråden ¨Vad är dyrt enligt dig (barnkläder)