• IsaCMoJs

¨Vad är dyrt enligt dig (barnkläder)

Jag har blivit homepartyförsäljare men tyvärr så höjer folk på ögonen och tycker att kläderna är dyra trots att de är ekologiska och öko-texcertifierade! Jag som inte har så bra ekonomi kan faktiskt tycka att en body för 200:- som dessutom är växa-gren på och växamuddar i är prisvärt, eller har jag fel?
    Alla jämför ju med H&M och då är det ju självklart lite dyrare men man kan ju inte jämföra H&M´s billigaste basic kläder utan tryck eller något med de kläderna jag säljer!!
    Jag köper själv både på H&M, kappahl ochh lindex men jag vill även kunna köpa några plagg som känns lite speciella och då blir det ju dyrare om man vill ha kvalité!

Äntligen är hon här, vår älskade Moa
  • Svar på tråden ¨Vad är dyrt enligt dig (barnkläder)
  • Sarah84
    AnniPanni skrev 2010-03-20 21:59:05 följande:
    Vi kör kvantitet här hemma Har tre döttrar som är 2år, 5,5 år och 7 år. 2åringe får fläckar på allt, mat, målarfärg osv och det är ingen ide att köpa några dyra plagg till henne alls. Visst har hon lite "dyrare" tröjor för ca 200 men det är inte många alls utan vi köper helst typ Lindex ta 3 betala för 2 (5,5 åringen är expert få att få hål på allt så det är samma princip på henne. 7åringen sliter inte på samma sätt men hon är expert på att få fläckar på allt ändå. Och då jag är smått allergisk mot kläder med fläckar så blir det inget dyrare till henne heller Lindex H&M KappAhl o Åhlens handlas majoriteten på. Ytterkläder köper vi gärna PoP o Molo men de ska ju hålla på ett helt annat sätt...
    Samma princip som här =) "vanliga" kläder köpes på typ Lindex, Kappahl, H&M osv, medans nästan uteslutande alla ytterkläder är POP, Didrikson, Lego.
  • 4 prinsar

jag har tre killar i åldrarna 7 år, snart 5 år och 1 ½ år.jag bara ääälskar barnkläder och köper kläder ofta!tycker 200 kr för en body är helt ok pris!handlar nästan bara kvlitetskläder från polarn o pyret så det va ingen konstig summa för mej.handlar aldrig second hand eller begagnat.mycket roligare med nytt o fräscht=)ytterkläder köper jag endast från pop och reima.

Liam,Elliot o Mio,älskar er
  • J1983

Jo jag tycker det är rätt dyrt, kvalité och bodysar hör liksom inte ihop i min värld, det är inte nödvändigt. Annat är det om vi snackar kläder för större barn och funktionskläder. Men visst, jag har köpt en del märkeskläder för jag har råd men då har det främst varit för att det var nåt som var speciellt snyggt.

• CCA

Är faktiskt tveksam på om jag skulle betala 200kr på en body. Däremot kan jag köpa tröjor till stora tjejen för mer än 200.

• Marma

ja 200kr för en body bara så känns dyrt men visst e det ekogrej o så o ÄR hållbart så e det värt pengarna om det e speciellt plagg. Tror barnens första body kostade runt 250kr men det var iofs speciall beställd för det skulle vara deras första   men i längden skulle jag aldrig handla enbart bodys för 200kr/st då får det bli hm/lindex

• joasia

En body for 200kr ar ganska mycket tycker aven jag , men visst finns det bodies for det priset i barnens garderob. visserligen har det varit sa fina att jag fallit pladask och de har arvt efter varandra - och nu nar lillkillen vaxer ur dem sa far vi oftast minst halva priset pa tradera (tom flackiga och slitna klader gar bra pa tradera, bara de ar "ratt marken" - folk kan vara bra konstiga...). Sa om man raknar ihop slutpriset sa har det ju inte varit sa dyrt.

Maste erkanna att dyrast i slutandan har icke-markes kladerna blivit for oss - paket av klader som gatt mkt billigt pa tradera och da har man anda lagt ut pengar for dem.

Jag brukar shoppa mest pa markesrea sa markeskladerna blir inte sa dyra - plastisock, molo, meandi, pop med 30-50 procents rabatt brukar vara helt ok pris.

Visst har vi aven Lindex i garderoben (de har vissa superfina tryck - tyvarr inte lika ofta till killar som till tjejer ) och jattebra prisvarda velourisar. Jeans blir det mest Kappahl for de har fina barnjeans tycker jag (eller att vi shoppar i USA nar vi halsar pa svarforaldrarna)

• Stargirl

Jag är förvånad över hur folk tycker 200 pix är dyrt visst kan jag handla på HM oxå till mina barn men det mesta jag köper/har köpt kostar en bra bit över 200 kr per plagg. Blir det inte extremt trist att köpa köp 3 betala för två och Kappahl plagg dagarna i ända??

♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • nikki2006

Jag köper fina kläder som jag tycker om och älskar, sen får de kosta nästan vad de vill. Handlar både småfolk, molo, meandi, nova star och lindex. lindex har ju super tuffa jeans tex och deras velour byxor är ju super bra. Men när det gäller tröjor klänningar och tights så köper jag molo och småfolk mest.
    Dyrt med en tröja från molo för 400kr, ja det är klart att jag tycker men säljer ju vidare den på tradera när den är för liten så någon annan får nytta av den.
    Blir jag förälskad i nåt plagg så köper jag det i den mån jag har råd
    Och ja matchningsbög är jag med då detta är min stora hobby.
    Och innan nån säger nåt om att barnen inte bryr sig och att jag inte skall klä dem som dockor. Så kan jag säga att kläderna är mycket mjuka och gosiga och då är barnen nöjda och jag tyckler de är vackra så då är jag nöjd också{#lang_emotions_laughing}
    Den dagen de kommer hem och vill bestämma själv så är det klart att jag kommer låta dem vara med och bestämma. Men än sålänge njuter jag av att få bestämma själv{#lang_emotions_wink}Jag köper en del begagnat också på tradera om det tex är gamla print av de märke jag gillar som inte finns att få tag på längre. Jag har inget emot begagnade kläder men köper ofta direkt när kollektionerna släpps så det blir mest nytt.
    Tycker inte att 200 för en body är dyrt

• Glass

hehe, 200 för en body, finns inte i min värld, oavsett hur mycket pengar jag har.
    Jag handlar billigt, kvalité? Javist, när honhar ett plagg mer än ett halvår och inte förstör det med fläckar eller hål, men det lär dröja.
    Jag lägger knappt 200 spänn på byxor till mig.
    Ja, jag köper jäkligt mycket begagnat, tycker att det är prisvärt och framförallt miljövänligt

tttttttttttttttt och tttttt lite extra t:n att använda istället för de som mitt tangentbord tappar bort
  • J1983
    Stargirl skrev 2010-03-21 06:24:56 följande:
    Jag är förvånad över hur folk tycker 200 pix är dyrt visst kan jag handla på HM oxå till mina barn men det mesta jag köper/har köpt kostar en bra bit över 200 kr per plagg. Blir det inte extremt trist att köpa köp 3 betala för två och Kappahl plagg dagarna i ända??
    Jag kan väl säga såhär att jag handlar inte barnkläder dagarna i ända eftersom jag jobbar på dagarna och här där jag bor finns inget att köpa. När jag var hemma och föräldraledig så ägnade jag mer tid åt kläder och då var hon ju så liten så de hölls rena. Nu är vi i en period där kläderna är alldeles nersmetade av mat trots förkläde när hon äter så det känns inte som någon större tid att lägga pengar eller energi på kläder som bara blir förstörda.
Svar på tråden ¨Vad är dyrt enligt dig (barnkläder)