Inlägg från: Den Osynlige |Visa alla inlägg
  • Den Osynlige

Traderatråden nr 16

Lalalong skrev 2010-03-26 23:00:30 följande:
    Alltså herre min je vad tröööööögt det går!!! Har alla försvunnit från Tradera eller vad är det frågan om?
    allt går dåligt på T.
    i vanliga fall går ju allt att sälja runt lön
    inte ens påsksaker som är eftertraktade har några bud{#lang_emotions_frown}
  • Den Osynlige

fy fan på ren svenska för desperata köpare!
    jag hade avslut den 27/3.
    i alla auktioner står det klart och tydligt att jag/vi skickar varorna EN gång per vecka
    Under denna vecka har jag postat varorna tre dagar i rad.
    ikväll ringde min pappa ursinnig efter ha fått ett riktigt otrevligt samtal från en köpare!köparen var  arg och uselt otrevlig!

hon ringde till mig och var riktigt oförskämd!hon betalade direkt,var ursinnig att hennes vara inte hade kommit fram

jag kan för fan inte göra mer än posta varan!{#lang_emotions_frown}fy för otrevliga hysteriska köpare
    Under denna vecka har jag vart 3 gånger på posten och skickat varor med avslut 27/3 trots att jag är sjuk

vi har även skrivit i auktionen att vi bara vill ha kontakt via mail.denna köpare har lekt dektetiv och ringt oss och varit rejält oförskämd!

jag har T kontot med min ena förälder(villket är okej för T)
    jag har nu mailat köparen detta:

Hej

Tyget är skickat i veckan.Trist att ni ringer och är otrevlig i tonen.

Jag kan inget göra mer än posta varan,sen om posten är långsamma är inte mitt fel!

Det står klart och tydligt i auktionen att jag/vi skickar EN gång per vecka.

Denna vecka var jag tre gånger och postade varorna som gick ut den 27/3 .Jag trodde att posten skulle hålla sina tider och

att alla varor skulle komma fram innan påsken.Men tydligen har posten inte skött sin del

Vore tacksam om du kan maila innan och fråga om varför det tar tid än att du ringer och är otrevlig.

mvh (mitt namn)

Ps jag väntar själv på en vunnen vara sedan ca 1 vecka.jag har varken ringt eller mailat säljaren då det är påsk.man kan bli sjuk eller få förhinder.men det fattar inte vissa personer!

mitt omdömme kommer bli som köparen förtjänar!

har ni fårr sådana hysteriska köpare?

*En massa skratt och glädje är underbart!*
  • Den Osynlige
    x karin76 skrev 2010-04-04 23:25:25 följande:
    Helt sjukt, galet!! Tyvärr finns det idioter i alla världar... Om man har så kort med tålamod får man väl handla i butik i stället.
    tyvärr har vi fått sådana konstiga köpare flera gånger genom åren.

2 st har inte fått sina varor.en anklagar mig nu för att behålla en jacka då den såldes billigt.den är ju skickad! samma dag som den andre jag skrev om.
    sen så tyckte jag att det var skönt att bli av med jackan som alldeles för liten för mig
    här säljer jag nu mina sista saker.i veckan ska jag ringa och stänga kontot.jag har fått nog av idioter nu{#lang_emotions_frown}
  • Den Osynlige
    Lilla Ego 07 skrev 2010-04-04 22:32:36 följande:
    Hur går det för er ni som har auktioner ute nu?Här droppar det in ett köp nu då och då faktiskt! Tror jag har sålt 12 eller kanske fler på köp nu senaste veckan. Men har bara en auktion som har bud på Men det är bättre med lite köp  nu då och då så slipper man spänningen sen vid auktionsslut ju
    här går de trögt.ska bli skönt när sista auktionerna är sålda{#lang_emotions_smile}.jag kommer byta till en annan säljsida.....
  • Den Osynlige
    Lilaa skrev 2010-04-05 09:23:00 följande:
    Hjälp mig.Jag vann denna auktion www.tradera.com/fint-rosa-linne-auktion_30284... och fick ett vinnarmail där hon skrev att hon ville ha 24 kr i frakt plus 35 kr i embalagekostnad. Har jag rätt som köpare att säga till att jag inte vill ha nått speciellt emballage utan att det räcker med en plastpåse? Jag fattar inte hur hon tänkt packa linnet?
    köparen får inte ta ut emballagekostnad om det inte står klart och tydligt i auktionen att hon tar ut det
  • Den Osynlige

såg nu att säljaren har skrivit att hon tar "några kronor för emballage"

35 kr är inte några kronor.

jag budar aldrig hos dem som tar betalt för emballage

• Den Osynlige

jag vann en auktion den 26/3.när kan man efterlysa varan via DHL?

jag funderar på att maila säljaren och höra om varan är skickad.hon har skickat snabbt förut

• Den Osynlige
    Pixxi skrev 2010-04-05 10:45:04 följande:
    Gå in på "mina köp" så kan du söka var sändingen är själv
    tusen tack {#lang_emotions_smile}
  • Den Osynlige

hon lämnade in paketet 7 dagar efter att jag betalade. hon skickar en gång i veckan. precis som jag.

då behöver jag inte maila henne och fråga om vart varan är.

• Den Osynlige

jag älskar T!!!!!!!!!!!!!!!
    de ät toppenbäst just nu.äntligen slipper jag dela konto.jag får öppna upp ett nytt konto hos dem{#lang_emotions_smile}

nackdelen att jag får börja med 0 i omdömme.

kan man hänvisa till det gamla alias där jag/vi har över 1500 omdömmen?äntligen slipper jag dela konto och slipper en jäkla massa tjaffs från den jag delade kontot med.

jippi

var bara tvungen att dela min glädje!{#lang_emotions_laughing}

Pumanprinsen skrev 2010-04-06 14:30:26 följande:
    Ville ha den här då jag har vinkorken... Men kändes lite mycket för en magnet www.tradera.com/Fantastiskt-sot-Angel-m-stras...Eller är jag snålt nu?
    åhh vad söt.jag skulle nog kunnat ge 50 kr för den
Svar på tråden Traderatråden nr 16