Inlägg från: Aprikos |Visa alla inlägg
  • Aprikos

Traderatråden nr 16

Hur tycker ni attt det går på tradera nu? Är det lönt att lägga ut kläder och windfleecejackor? har precis rensat igenom barnens garderober och där fanns en hel del märkeskläder som de vuxit ur nu.Tror ni att man kanske ska vänta till efetr semestern, eller är det bra att sälja nu om det ligegr minre ute, så försvinner inte kläderna bland allt annat på samma sätt?

• Aprikos

Hm, tycker det verkar gå väldigt bra på tra´dera just nu ändå! lade ut 10 plagg igår och jag har fått flera bud på samtliga. fast det beror kanske på vad man säljer och vilka märken? Mina barn har så himla mycket kläder att dom inte hinner använda allt innan det blir urvuxet, så det kanske också spelar in. Sen är jag lite av en shoppoholic ocg tycker det är jättekul att köpa barnmärkeskläder. Så det blir ju himla bra att fått iallafall lite utrensat nu innan höstens nyheter kommer in i butikerna! Cool

• Aprikos

För ca 2 år sedan köpte jag en skaljacka från PO.p på tradera. Nu har jag använt den till 2 barn, och den är för liten, så jag la ut den. Själv köpte jag den för 80 kr, så jag satte ett KÖP NU pris på 50 kr, kändes rimligt liksom. Utropspris 1 kr. TROR ni att jag fick en chock nu när jag kollade till mina auktioner eller?! 238 (!!!!!!) kr ligger den på, och 3 dagar kvar. Känns ju HELT galet, jag skäms nästan lite. Men det står klart och tydligt att den varit använd av 3 barn, så jag tror jag bara tackar och tar emot, och konstaterar att jag hade tur denna gång. Men jag trodde verkligen inte att den skulle gå så högt, speciellt inte nu när pop har rea också. Visst är det lite galet?

• Aprikos

Jag tycker det är skitfult att ta emballagekostnad, eller då ska man iallafall skriva det i objektbeskrivningen att "si och så många kronor av frakten är emballagekostnad". Ibland har mna betalt 40 kr för frakt, och så sitter det TVÅ frimärken på. 28 kr för en icakasse och lite tejp? Tror inte det va.

Jag har aldrig nån emballagekostnad och försöker packa så litet och lätt som möjligt.

• Aprikos

Jag hade ett KÖPNU-köp för fyra dagar sedan. Jag hade skrivit att jag ville ha betalt inom 3 bankdagar, och det har det gått nu, utan vare sig betalning eller mail. Jag har aldrig varit med om att nån inte betalar/hör av sig, vad gör man nu, liksom? Jag skickade ett trevligt påminnelsemail, men sen då? Känns ju surt attt betala traderas avgift för inget, hon köpte ändå för 600, så lite blir det ju. Nästa steg är väl kanske att ringa henne, men det känns lite dumt. Brukar ni ringa dom som inte betalar?

• Aprikos
    Mamma till Simon skrev 2010-07-23 19:35:45 följande:
    du har inget mobilnummer för då kan du ju alltid sms:a.
    Jag brukar skicka 2 påminnelsemail sedan är det bra...ibland har jag även sänt ett sms om det är en köpare med bara bra omdömen för då kan det ju ha hänt något.
    Det var en bra idé att sms:a. Denna köpare hade inte ett enda negativt, och på en massa omdömen stod det att hon betalar snabbt. Får väl vänta ett par dagar, så skickar jag ett sms sen. Tack för tipset!
  • Aprikos

Jag har redan börjat kolla efter vinterkläder på T. Hojta till om någon har lagt ut en fräsch overall i storlek 86!

• Aprikos
    Kristyr skrev 2010-07-24 16:30:31 följande:
    eller flicka eller pojke? är väl den viktigaste annars är det svårt att tipsa..
    Ojdå, det glömde jag visst säga. Storlek 86 till pojke. Inte Lindex, H&M och Kappahl och sånt, känns lite osäkert att köpa dom märkena på vinteroverall i andra hand känner jag...
  • Aprikos
    Lilla Ego 07 skrev 2010-07-24 22:29:11 följande:
    Här står det också stilla med bud. Gick ju så bra i början, fick flera köp nu och en del bud men nu sen en vecka tillbaka är det tvärdöttGråter
    Har en bra bit över 200 klick på båda mina overaller men inte nåt endaste bud, jäkligt konstigt tycker jag. Får hoppas att de tittar, lägger i minnes och kommer ihåg att buda på slutet iaf.
    Så gör jag ibland. För att inte trissa upp priset i onödan så bjuder jag inte under auktionens gång, men se sitter jag där redo när den pricis ska gå ut och ninjar till med en större summa än 1 kr :)
  • Aprikos
    Väntarochlängtar skrev 2010-07-31 20:01:01 följande:

Vågar ni lägga ut 1 -kronors auktioner nu? (barnkläder)

Vad tror ni om avslut - bäst typ nästa helg eller nästa helg igen ( dvs om 14 dgr) ??

Nja... Jag vågade inte ha 1-kronors annonser den här gången. La utgång lite högre, det minsta jag kunde tänka mig för kläderna ungefär. Nu har det gått 2 dagar sedan jag la ut annonserna och inga bud, men så nu ikväll rasslade det till och det är utgångspris iallafall. Känns ju inget kul att skänka bort kläderna på Tradera, och det värsta som händer annars är ju att jag skulle fått betala osålt-avgift. Så tänker jag just nu iallafall.
Svar på tråden Traderatråden nr 16