Inlägg från: Aprikos |Visa alla inlägg
  • Aprikos

Traderatråden nr 16

Jag har en denim 3 i 1 jacka med tillhörande fodrade byxor som hänger här hemma i garderoben, helt nya med lapp. Köpte dem på rean förra året och hade tänkt att sonen skulle ha dom i vinter. Men dom är redan lite små, så jag tänkte lägga ut dem på T lite senare i höst. Tror ni jag vågar lägga ut dom för 1 kr..? Vore ju himla trist om dom gick för 10 spänn liksom, någonstans i stilen jag betalde för dom vill jag ju gärna ha. Svårt, det här! Tyr att man kan vända sig till er andra mer rutinerade säljare och köpare nu!

• Aprikos
    Tingelingstar skrev 2010-08-01 23:23:33 följande:
    Är det Pop? Vad är det för storlek?  Jag har samma problem fast det bara är jackan som är för liten medan byxorna fortfarande är lite långa.
    Japp, pop´s kläder, storlek 86 på jackan!
  • Aprikos
    Viktorsmamma skrev 2010-08-02 09:45:18 följande:
    lägg de i separata auktioner och ta utrop 1kr
    jag tror själv att du får lite mer för dem om de inte är i samma auktion.

skulle jag gjort. POP´s kläder går bäst när det är 1kr auktioner har jag märkt.

vet inte vad ni andra tycker här?
    Tack. Tror nästan jag ska våga chansa. Men inte i augusti, ska försöka hålla mig tills sept/okt tror jag.
  • Aprikos
    Viktorsmamma skrev 2010-08-02 10:47:06 följande:

=) jag ska iaf hålla koll på dem, är det hängslen på de fodrade byxorna?

Japp, hängslen på dom. Men byxorna är i storlek 80. Enorma dock. Ur försäljningssynpunkt är det ju skitdumt att det är olika storlekar på dom, men vi hade ju tänkt använda dom. Och min kille har galet korta ben, haha.
  • Aprikos

Alltså, jag har en massa på minneslistan nu och det kliar verkligen i fingrarna för att lägga ut vinterkläder. Vågar man tro? Tror jag ska lägga ut denimkläderna för 1 kr i utgång och sen reapriset i köp-nu. Tycker ni att det låter okej? Jag är egentligen inte ute efter att tjäna pengar på dom, vill bara ha ungefär vad jag gett för dom, så att jag kan köpa annat. Jag har handlat i perioder på T i några år, och det är verkligen beroendeframkallande!

• Aprikos
    Viktorsmamma skrev 2010-08-02 14:21:52 följande:
    åh=( fasen....

vi har ett par skalbyxor från POP i 86 (dock superstora) men vågar nog inte köpa täckbyxor i 80 då från samma märke =(

vilken storlek har din kille på byxor i övrigt om dessa ärpåväg att bli för små? vi har inte haft några skalisar i 80 så jag vet inte hur stor skillnaden är mellan 80&86.
    Hehe, det är väldigt komplicerat det här med kläder hemma hos oss... Den stora killen har 80, medans den lille har 86 och nästan 92. Men den store killen kan inte ha fodrade byxor och jacka, det blir så himla knöligt för honom märkte vi nu. Min lille kille kan ha byxorna i 80, men det är ju NU, och antagligen inte i vinter. I-landsproblem, haha!
  • Aprikos
    Viktorsmamma skrev 2010-08-02 17:06:15 följande:
    okej, hmm får tänka över det för skulle ju va super snyggt med denim.
    Aprikos skrev 2010-08-02 14:58:45 följande:
    Hehe, det är väldigt komplicerat det här med kläder hemma hos oss... Den stora killen har 80, medans den lille har 86 och nästan 92. Men den store killen kan inte ha fodrade byxor och jacka, det blir så himla knöligt för honom märkte vi nu. Min lille kille kan ha byxorna i 80, men det är ju NU, och antagligen inte i vinter. I-landsproblem, haha!
    hehe härligt. Viktor sitter 80 super bra i tex. Nova Star jeans, han har däremot 86 i mjukisar (lindex) och POP tights är helanedre mudden uppvikt på hans 86 byxor =P råkade köpa fel storlek där..

du kanske helt enkelt har möjlighet att mäta innermåttet (grenen till foten) se hur mycket det skiljer hans skalbyxor då somsagt, jag skulle digga ett denim set till vintern isf blir det att sälja den marinblåa 86jackan och ljusblåa WS i 80 =)
    Jag ska mäta ikväll. Det är verkligen superfint, önskar bara att jag hade köpt större...
  • Aprikos
    Tingelingstar skrev 2010-08-02 21:40:29 följande:
    Åhhh . Vi har stl 80 och byxorna är enorma medan jackan är på gränsen redan nu och då är det ett par månader kvar tills vintern.

Jag tror det går bra att lägga ut för 1 kr. Sätt 100 kr styck annars om du inte vågar chansa. Ska hålla ögonen öppna i höst.
    Jag körde en chansning och la ut dom för 1 kr. Det får bära eller brista, får jag bara 1 kr så är det ju iallafall en krona mer än vad jag skulle fått om dom hängt kvar i garderoben. Så är det ju bra om någon annan får använda dom också.

Jag la nämligen ut en superfin skaljacka för några dagar sen, typ inte använd och hade då 199 som utgång. Med facit i hand skulle jag nog haft det betydligt lägre, för den går inte bra alls. Men men, det är väl tradera antar jag, ibland går det jättebra och man får mer än förväntat, och ibland går det åt andra hållet, det är ju nästan lite av charmen i det! :)
  • Aprikos

Jag har ockå ute en sån jacka med turkosa detlajer, och den går inte bra alls. 204 kr om jag inte missminner mig, och bara använd i vagnen. Men jag tröstar mig med att jag inte hade fått  nått om vi haft kvar den i garderoben...

• Aprikos

haft avslut på några auktioner ikväll och är ganska nöjd med alla slutpriser faktiskt. Speciellt den skaljackan som slutade på 35 kr mer än vad jag betalade för den på rean förra året, haha. Alltid skoj att kunna få betalt för att ha haft kläderna. Solig Det är dessa auktioner man ska minnas när andra går kasst!

Svar på tråden Traderatråden nr 16