Inlägg från: piiiinkcat |Visa alla inlägg
  • piiiinkcat

Traderatråden nr 16

Alltså jag skall vara lite basic hä.. men hur gör man för at tsälja kläder bäst på T. Lägga ut dem för en krona styck.. eller i paket? Eller skall man sätta en summa.. typ 20-40 kr i utrop? Känns som man år fler besökare om man har startbud en krona.. men risen kanske är stor då att man inte får kläderna sålda.... eller?

Molly 061216 ٩๏̯͡๏)۶ ♥ ٩(●̮̮̃?̃)۶ Leonard 090519
  • piiiinkcat

är det nån ide att lägga ut ett regnställ från bamse nu...?

• piiiinkcat

nu är jag här å kladdar igen.... Fråga... om man skall lägga upp typ klädpaket med lite blandade plagg.... skall man lägga dem under Övrigt då?? Eller vad ger mest klick.-- typ en body och ett par byxor

• piiiinkcat

Jag undrar om FIX räknas som ett märke? Jag ha massa FIX-kläder (Lindex) och tycker ju att de är lite dyrare / finare än vanliag baby Lindex. Vad tycker ni?

• piiiinkcat

Hejsan, jag har ett litet stort bekymmer. Jag köpte en växt på Tradera och när jag hade fått hem den så hade säljaren skrivit att man inte skulle ta bort pappret för att rötterna kunde ramla av då?. Jag planerade lltså plantan med pappret på och gissa vad. Dagen efter var plantan död.. det var inte mycket til planta egentligen.. mer en liten "kvist" med tre blad på.

Mailade säljaren om detta men hon vägrar ersätta.

Skall man lämna rött, eller vad?

Säljaren säger att hon skrev avsändare på paketet, men det fanns ingen avsändare på den när jag fick den.

Molly 061216 ✲ Leonard 090519 ✲ ...å en liten ängel född 050817 (Arwen)
  • piiiinkcat
    Aprikos skrev 2010-07-16 13:57:04 följande:
    Hur tycker ni attt det går på tradera nu? Är det lönt att lägga ut kläder och windfleecejackor? har precis rensat igenom barnens garderober och där fanns en hel del märkeskläder som de vuxit ur nu.Tror ni att man kanske ska vänta till efetr semestern, eller är det bra att sälja nu om det ligegr minre ute, så försvinner inte kläderna bland allt annat på samma sätt?
    Tror man skall vänta lite.. kanske til nästa månad
  • piiiinkcat
    Lilla Ego 07 skrev 2010-07-16 14:05:38 följande:
    Två köp nu hittills, en på en vinteroverall samt en på en lurvjackaGlad Sen har jag bud på två auktioner också, det är alltid nåt.

Jag brukar alltid lägga ut vinterkläderna tidigt innan alla andra gör samma sak. Får nästan alltid sålt  mitt på en gång. Sen så är det så många som ska ut med likadana grejor så då är det lätt att försvinna i mängden.
    Smart...
  • piiiinkcat
    Olivers Mamma skrev 2010-07-16 17:08:53 följande:
    Det är ju ganska så uppenbart att växten mådde dåligt redan när  den skickades tycker jag. annars dör ju inte växter så knall o fall
    Nej det sa jag också... nu har hon lovat att skicka två nya plantor till mig om jag betalar extra frakt.

Tyvärr har jag inga pengar men hon skulle skicka dem på måndag.. så betalar jag när jag kan.
  • piiiinkcat

Hej hopp, har handlat lite på Tradera, men undrar hur man skall gå till väga om man köpt något som man inte tycker stämmer överens med beskrivningen. Köpte en svart klänning i veloruliknande tyg.. men inte var det något velour över den. Kändes handsydd.. satt ingen ettikett i eller nått och mer som frotte material. Visst 50 kr inte så mycket men 60 kr i frakt... så Bilden var ganska mörk så svart att avgöra.. på den.. kan man få pengarna tillbaka eller hur skall man gå tillväga?

• piiiinkcat

Har sålt en massa saker på T, men nu är det två som inte har betalt trots att det är 10 dagar sedan auktionerna gick ut. Inga mail, eller jo den ena har mailat.. men nu har inte hört av sig på ett tag. Hon bodde tydligen i Finland och "brukade" handla på T sa hon. Men nänä... *besviken* Tiden har gått ut nu enligt mig då jag faktiskt vill ha betalt  inom en vecka.

Svar på tråden Traderatråden nr 16