Inlägg från: paramore |Visa alla inlägg
  • paramore

Traderatråden nr 16

hej alla!

nån som har nån koll på om det är mot reglerna att lägga ut ett chippat dataspel till försäljning?

• paramore
    ebbiesmamma skrev 2010-09-07 19:15:49 följande:
    ja det är ju inte olagligt, Vissabutiker chippar . Men om man chippar själv, så kanske de inte går på garantin?
    jag har inte chippat de själv, köpte det på blocket chippat :)

Får helt enkelt maila tradera :)
  • paramore

Nån som har tråkigt och vill hjälpa mig räkna ut porto på 2 saker? Jag är troligtvis dum som inte fattar när jag läser på postens hemsida.

En tavla: Längd 60cm bredd:41cm Tjocklek: 1cm vikt: 960g

En rulle (hård papprulle som man skickar posters i)  höjd:54cm och 8,5cm i diameter

Nån lite smartare än jag? ;)

• paramore

hej!

Fick precis ett mail från en privatperson att jag säljer en oäkta tatueringsfärg. Har fått bud på den så kan inte ta bort annonsen.

visste inte ens att de fanns kopior på tatueringsfärg då den är köpt på en svensk känd sida för tatuering/piercingtillbehör.

Vad tycker ni jag ska göra? låtsas som de regnar? eller låta nån bekant bjuda över?

• paramore
    annat82 skrev 2010-10-06 12:06:14 följande:

Om du inte tror att den är oäkta så vet jag inte om du borde ta bort den. Tror du att den är oäkta och inte vill att den ska ligga kvar så kan du anmäla din annons till tradera och skriva som det är och att du inte visste.

Längst ned under annonsen hittar du anmäl för granskning. Skriv som det är och att du inte kan ta bort den själv eftersom det ligger bud på den. Då slipper i så fall andra buda.

Har gjort det en gång själv då jag hade ett amningslinne, med inbyggd bh, som bara var använt en gång, men enligt tradera så räknas det som underkläder och får då inte säljas begagnat. De tog bort den utan varning eller påföljd

Hade inte den här personen skrivit till mig hade jag ju inte haft en aning om att det ens fanns en chans att den va oäkta. Detta är dessutom andra gången jag har den ute då jag inte fick den såld första gången....
  • paramore

Ibland blir man bara såå trött på Traderas 7miljoner regler....

Dom tog nyss bort en glasburk jag hade ute bara för jag hade skrivit "marimekko inspirerad" eftersom blommorna på burken ser ut som marimekko, Gud så dumt...jag har ju inte skrivit att det är marimekko

• paramore
    Tonarslisa skrev 2010-10-07 16:16:41 följande:
    Det är ju medlemmar som anmält dig. Sen så får man inte skriva lik, inspirerad, ser ut som osv. Hur mkt den än liknar originalet
    Vet det nu. Och tycker det är en väldigt onödig regel.
  • paramore
    aLttjolajban skrev 2010-10-07 16:35:01 följande:
    Jag tycker det är en bra regel. Hopplöst att man alltid får upp träffar på sådant som beskrivs "liknar po.p" eller något annat märke
    Det gör att köpare ger upp till slut då de får upp en massa saker som inte är orginalet.Jag blir så trött ex på att få upp ex hm plagg som ser ut som po.p osv
    haha nu när du skrev sådär fick jag lov att söka lite å hitta den här som gjort en fuling.

"Pop olära baggyjeans från hm stl 98 ljus blå"
  • paramore

Såg just att mätare på min omdömen har  kommit fram nu när jag har 10 nya säljaromdömen.

4,7 på leveranstid. Jag har skickat alla saker samma dag pengarna kom in på mitt konto. Konstigt...

• paramore
    Toke skrev 2010-10-07 20:01:41 följande:
    Hejsan alla!
    En liten fråga bara, jag har handlat en del på Tradera under åren och aldrig råkat ut för något direkt , men nu så vann jag två auktioner med lite vuxen kläder, en tröja och ett par leggings, reagerade på att frakten var så dyr innan auktionen. Men brydde mig inte utan budade ändå, tänkte att de kanske ("emballagerar" stavning???!!) men emballaget var inget märkvärdigt, typ presentpapper och påse, dessutom var det bara lagt 66:- i frakt och jag betalat 126:-. När jag varit med om liknande har jag fått pengar överfört tillbaka eller i paketet och ett par gånger har säljaren hört av sig och jag har sagt att "då bjuder jag på det..". Vad tycker ni, skall jag medela säljaren eller skall jag strunta i det?

Tack på förhand! 
    absolut meddela säljaren när det skiljer så mycket på frakten.

är det 1 eller 2 frimärken så är det väl inte hela världen.

Jag hade mailat säljaren :)
Svar på tråden Traderatråden nr 16