Inlägg från: paramore |Visa alla inlägg
  • paramore

Traderatråden nr 16

hmm antar att de är nån bugg.
    Har 2 sålda auktioner som helt plötsligt försvunnit, och det har inte gått 2 månader...

• paramore

En av mina ring auktioner gick ut ikväll med 330 besök! Vanligtvis brukar dom ha högst 60 besök.

Måste vara länkad nånstans. Blir så nyfiken :)

• paramore

Hur är det med överföringar på helger om man har annan bank?

Har hela tiden trott att om jag tex sätter in från nordea till swedbank på fredagen så har h*n pengarna på måndagen. Hittar inget på swedbanks info heller...

• paramore
    Viktorsmamma skrev 2010-11-27 11:39:44 följande:

jag tror att om man gör överföringen innan ett visst klockslag på fredagen så¨har de pengarna samma dag.

för swedbank så om man föröver till annan bank innan 13 på vardag ska mottagaren ha pengarna samma dag.

Men förs pengar över på helgerna till andra konton?
  • paramore
    Prodin skrev 2010-11-28 17:02:16 följande:
    Hello!

Jag behöver hjälp. Jag fick ett mejl från en köpare av en auktion, via en annan auktion (alltså sån hejsan jag kontaktar dig angående, blablabla) att hon inte fått något vinnarmejl från mig eller tradera. Jag använder det automatiska vinnarmejlet.
    Och när jag skulle svara till henne då så funkar inte hennes mejl. Inte konstigt att hon inte fått nåt m.a.o. Så nu undrar jag hur jag ska få tag på henne? Mejlen funkar alltså inte. Måste jag lämna omdöme och skriva där att hon ska ta kontakt?

Hon har själv inga auktioner ute, så jag kan inte göra som hon, alltså kontakta via en auktion.
    hmm men om hon kunde skriva från sin mail borde den ju inte va trasig...

Du kan inte söka om hon har några nyligen asvlutade auktioner? som du kan ta kontakt genom alltså.
  • paramore
    Prodin skrev 2010-11-29 13:48:43 följande:
    Yo folkens! Här är egentligen fel tråd, men det finns väl ett par shoppingrävar här så jag frågar. Min lillasyster (22) och lillebror (20) önskar sig båda kläder till jul. Och jag tänkte därför köpa presentkort på nån nätbutik, men det verkar ju knappt vara några som har? Kollade forever21 men där hittade jag inget. Har försökt med Nelly, men det strular som f*n. Några andra tips?
    superpresentkortet.se?

Då har dom ju lite å välja mellan, åhlens,hm,vero moda, jc,stadium mm mm mm! :)
  • paramore

Alltså det är nästan på gränsen lika irriterande med dom som hör av sig och inte sätter in pengar som dom som inte hör av sig alls.

Har haft bra kontakt med en köpare som nu i 4 har bett om ursäkt att han glömt och har haft mycket att göra men han sätter in dom på stört, när jag fick det mailet la han oxå positivt omdöme men inte har jag sett till några pengar.

Konstiga människor...aja kan lägga neg utan att vara orolig att få hämdomdöme iaf :)

• paramore

Gah Blir tokig snart...

Har en köpare som ej betalat, auktionen gick ut för en månad sen idag.
    Har skickat ett mail i veckan och påminnt honom och fått "ursäka jag har glömt bort" "sätter in dom på en gång" till svar. När han skrev de senaste la han oxå positivt omdöme så jag antog ju att han satt in pengarna. Men icke då, efter en vecka IGEN skrev jag att på torsdag (idag) då det gått en 1 månad sätter jag neg omdöme om jag inte sett till några pengar.

Idag fick jag svar (1 timme efter jag satt hans neg) och nu har jag lite dåligt samvete....vet inte vad han snackar om för omdöme, han har ju redan gett mig mitt, positivt.

Hej!

Jag försöker att orka att svara nu, när jag fått beslut om
    förtidspension p g a svår depression.

Kanske vill du meddela mig IBAN, BIC och summa (frakt inom Sverige) en
    gång till.

Jag skall ännu fundera på vad jag kommer att ge som omdöme. Neutralt
    alternativ finns väl inte.
  • paramore
    piiiinkcat skrev 2010-12-06 12:05:11 följande:
    Julhandeln går bra ser jag.. insåg precis när jag skulle in å betala för en Tradera-auktion att mitt konto visar på -514 kr... Hur gick det till? Inte brukar man väl kunna handla på sitt kort om man har under 0 kr?

Har aldrig hänt tidigare och jag kan inte se att det är några räkningar som har dragits så här i efterhand.. Mycket mystiskt...
    Läste nånstans att en butik/företag har upp til 3 år på sig att dra summan från ditt kort.

Det är helt sjukt ju.
  • paramore
    aLttjolajban skrev 2010-12-07 12:10:39 följande:
    Här ska jag fylla på med auktioner ikväll

Haha vet inte inte om jag ska skratta eller gråta

Fick detta svar av den oserösa säljaren idag. Enligt auktionen skickas varan från norge,nu ska den skickas från ett helt annat land!

Detta mail fick jag

"Eftersom varan/varorna skickas från Asien tar det 7-10 dagar innan du du mottagit varan/varorna

Ha en fortsatt bra dag! :)

mvh xxxx"

Enligt vissa har det tagit ca 2 månader att få varan.

Ähh jag betalde direkt den 21/11,ska man vänta ännu flera veckor på varan nu?

Usel säljare och mitt omdöme är redan lämnatSkrattande
    Jag handlar massvis på ebay och det mesta är från asien, det mesta kommer efter 2-3 veckor. Jag har aldrig väntat längre än 1 månad iaf.

Synd att du lagt omdöme redan, det finns ju en liten risk att du får betala tull när det skickas från Asien...
    Blir riktigt irriterad på sånna säljare som skriver att varan finns i ett land men skickas sen från ett helt annat...
  • paramore

Irriterad jag vart på mig själv.

Skulle lägga negativt omdöme på en köpare och skulle vänta till dagen innan. Men tänkte 2 månader ist för 60 dagar! Så auktionen försvann ju en dag tidigare :/

• paramore
    ominte skrev 2010-12-08 19:39:56 följande:
    Sålde en bondelidklänning för ett tag sen och nu har köparen lagt ut den igen. Fine men, hon har använt mina bilder i sin annons Överreagerar jag?
    Har precis anmält en tjej som tagit bilder från min bästa väns rätt populära blogg, hon sålde en klänning på en sk "bloppis" med bilder på sig själv i klänningen och nu har den här tjejen tagit dom bilderna till sin auktion.

Irriterar mig nå fruktansvärt!
  • paramore
    Finsmamma skrev 2010-12-09 21:51:27 följande:
    ååå så nervös. säljer en minidator på tradera. utgång 22.44 och jag är supernervös. aldrig sålt något sådant dyrt någon gång
    oo vart lite sugen faktiskt, bor i grannstaden oxå så hade kunnat hämta den ;)
    synd att man inte har nå pengar bara :P 
  • paramore
    star67 skrev 2010-12-13 13:20:27 följande:

jag har en fråga om oktober faktura de hade dragit osåld avgift som man fick i erbjudande??

jag betalade faktura - 42 kr min nu jag har fått påmnelse att jag har inte betalat hela summa. jag hade fått den meddelande av dem.

Igår, den 15/10, skapades din faktura på Tradera avseende din aktivitet hos oss i oktober.

Eftersom du har deltagit i en kampanj i oktober där du fick sälja tre annonser utan provision eller osåltavgift har vi nu tagit bort dessa avgifter.

Anledningen till att vi mailar dig denna information är för att denna kreditering inte syns på din
    faktura. Vi har tagit bort följande summa från din faktura: 41,96 kr exkl moms.

Här kan du granska din faktura.

Jag fick ett likadant mail. Dom menar att summan redan är dragen från din faktura. Du ska inte dra av något själv, dom gör dig bara uppmärksam att dom dragit av :)
  • paramore
    ominte skrev 2010-12-13 14:49:25 följande:
    Vaf*n, är det inte förbjudet att sno andras foton när man lägger ut annonser? Ska börja vattenmärka alla mina bilder så folk slutar upp med det.

Jag har anmält en annons till tradera där säljaren har använt alla mina bilder, rubrik och objektsbeskrivning, rakt av. Så j**la sur
    Usch sånt är riktigt irriterande.

En vän med en populär blogg fick en bild stulen som va upplagd i en auktion, inte så kul med tanke på att det var hon själv på bilden. Hon befinner sig i thailand så jag anmälde åt henne, men det går inte att göra nått åt om dom inte fick orginalbilden :/ irriterande!
Svar på tråden Traderatråden nr 16