Traderatråden nr 16
hmm antar att de är nån bugg.
Har 2 sålda auktioner som helt plötsligt försvunnit, och det har inte gått 2 månader...
hmm antar att de är nån bugg.
Har 2 sålda auktioner som helt plötsligt försvunnit, och det har inte gått 2 månader...
En av mina ring auktioner gick ut ikväll med 330 besök! Vanligtvis brukar dom ha högst 60 besök.
Måste vara länkad nånstans. Blir så nyfiken :)
Hur är det med överföringar på helger om man har annan bank?
Har hela tiden trott att om jag tex sätter in från nordea till swedbank på fredagen så har h*n pengarna på måndagen. Hittar inget på swedbanks info heller...
jag tror att om man gör överföringen innan ett visst klockslag på fredagen så¨har de pengarna samma dag.
för swedbank så om man föröver till annan bank innan 13 på vardag ska mottagaren ha pengarna samma dag.
Alltså det är nästan på gränsen lika irriterande med dom som hör av sig och inte sätter in pengar som dom som inte hör av sig alls.
Har haft bra kontakt med en köpare som nu i 4 har bett om ursäkt att han glömt och har haft mycket att göra men han sätter in dom på stört, när jag fick det mailet la han oxå positivt omdöme men inte har jag sett till några pengar.
Konstiga människor...aja kan lägga neg utan att vara orolig att få hämdomdöme iaf :)
Gah Blir tokig snart...
Har en köpare som ej betalat, auktionen gick ut för en månad sen idag.
Har skickat ett mail i veckan och påminnt honom och fått "ursäka jag har glömt bort" "sätter in dom på en gång" till svar. När han skrev de senaste la han oxå positivt omdöme så jag antog ju att han satt in pengarna. Men icke då, efter en vecka IGEN skrev jag att på torsdag (idag) då det gått en 1 månad sätter jag neg omdöme om jag inte sett till några pengar.
Idag fick jag svar (1 timme efter jag satt hans neg) och nu har jag lite dåligt samvete....vet inte vad han snackar om för omdöme, han har ju redan gett mig mitt, positivt.
"Eftersom varan/varorna skickas från Asien tar det 7-10 dagar innan du du mottagit varan/varorna
Ha en fortsatt bra dag! :)
mvh xxxx"
Enligt vissa har det tagit ca 2 månader att få varan.
Irriterad jag vart på mig själv.
Skulle lägga negativt omdöme på en köpare och skulle vänta till dagen innan. Men tänkte 2 månader ist för 60 dagar! Så auktionen försvann ju en dag tidigare :/
jag har en fråga om oktober faktura de hade dragit osåld avgift som man fick i erbjudande??
jag betalade faktura - 42 kr min nu jag har fått påmnelse att jag har inte betalat hela summa. jag hade fått den meddelande av dem.
Igår, den 15/10, skapades din faktura på Tradera avseende din aktivitet hos oss i oktober.
Eftersom du har deltagit i en kampanj i oktober där du fick sälja tre annonser utan provision eller osåltavgift har vi nu tagit bort dessa avgifter.
Anledningen till att vi mailar dig denna information är för att denna kreditering inte syns på din
faktura. Vi har tagit bort följande summa från din faktura: 41,96 kr exkl moms.
Här kan du granska din faktura.