Inlägg från: Konstantine |Visa alla inlägg
  • Konstantine

Traderatråden nr 16

Nån som vet va sjutton 84 kr i frakt på posten är för nåt? Hittepå-pris kanske?
    Är inte det inte max 78 kr? Får man ha ett hittepå-pris utan o berätta att "emballget" gick på 6 kr?
    Tur att plagget va billigt!!

• Konstantine

Förresten så tror jag att det där med att man kan bevaka auktioner gör att man inte budar för tidigt. Varför skulle man liksom? Det räcker ju med att buda sista minuten.. dumt, jag vet!
    Jag är nybliven säljare men har köpt några gånger, och nåt som gör att jag inte vill buda är den dumma frakten. Dom flesta större barnplagg ligger ju frakten på typ 60 kr, o det känns ju sisådär om man vill ha en beg. jacka som kostar 300 kr ny....

Så jag skyller allt på Posten!! Tungan ute

• Konstantine
    MejaKiZnic: Vad jag har förstått så är det ens egen plikt att se till att få information om hur skicket är... 

och hon har ju inte skrivit nåt om skicket... Rynkar på näsan 

Jag hoppas det löser sig! Fult spel är det iallafall. 
  • Konstantine
    StaffenAssar skrev 2011-09-19 21:22:54 följande:
    Nu har jag en lite konstig sak... En av mina auktioner som gick ut 11/9, strax efter får jag ett mail via en av mina aktiva auktioner (alltså inte "svar" på vinnarmailet utan "kontakta säljaren") av en person som säger att hon vann den auktionen och vill att jag ska skicka till ett annat namn och en annan adress. Hon använder det alias som vann. Jag tyckte att det verkade lite konstigt, men jämförde mailadressen med den som stod på köparen på tradera och det var samma, alltså skrev jag att det var ok och fick till svar att den personen skulle sätta in pengarna på en gång. Detta var 13/9 och eftersom jag inte fått några pengar än så mailade jag idag. Hon säger att pengarna drogs från hennes konto den 13/9 och att hon satte in dem på det kontonr som jag mailat henne. Grejen är bara att jag inte har mailat henne något kontonr (kollade igenom mailen dessutom för att vara säker) utan det står i vinnarmailet. Hon har över 1000 positiva omdömen, så jag vet inte riktigt vad jag är orolig för? Men det känns konstigt på något sätt. Är jag knäpp? 
    Hon kanske har betalat till nån annan? Med tanke på hur rörigt det där lät Obestämd
  • Konstantine
    StaffenAssar skrev 2011-09-19 21:29:34 följande:
    Jo, jag tänker också att det är rörigt, så kan det ju vara  
    Speciellt om hon kanske handlar mycket/ofta. Du får fråga henne!
  • Konstantine

Men hon mailade alltså igenom en av dina andra auktioner fast med samma mail som stod i vinnarmailet?...
    Varför gör man så...? Obestämd

• Konstantine
    StaffenAssar skrev 2011-09-19 21:35:43 följande:
    Jag vet, jättekonstigt! 
    Möjligtvis om hon är lat och inte orkar logga in på sin mail. Men hon måste ju fortfarande ha gått in och kollat mailen eftersom hon skulle se ditt kontonummer...

Hoppas det löser sig! :S
  • Konstantine
    TinkyWinky skrev 2011-09-20 21:53:15 följande:
    Är det ngn mer än ja som blivit av med paket på posten ??
    Har skickat en hel del paket som jag sålt o det är iaf två st som ej fått sina paket ?!
    Har skrivit deras adress rätt plus min adress står som avsändare..

vad mer ska man göra? För jag har väl ingen skyldighet att betala tbx eller ngt då jag avsäger mig allt när jag skickat paketet .

Usch känns ju hemskt. jag kan ju lixom inte övertyga dem att jag verkligen skickat paketen.. 
    Hur länge sen var det du skickade då?

Jag har haft ett jobb där vi dagligen skickade runt 30 brev/paket med posten och jag tror vi hade typ två paket som "försvann" det året jag jobbade där. Dock tog det upp till två veckor ibland innan dom fick paketet! Man fick bara säga åt dom att ha tålamod och vänta :)
  • Konstantine
    TinkyWinky skrev 2011-09-21 11:27:37 följande:
    tack för era svar angående försvunnet paket, har nu anmält den ena försvunnen, den andra köparen har jag mejlat för o se om det dykt upp iaf..

Har dom ens gått till deras postombud? För som sagt ovan - det kan ju va avin som är borta.
Svar på tråden Traderatråden nr 16