Inlägg från: Konstantine |Visa alla inlägg
  • Konstantine

Traderatråden nr 16

Makka Pakka skrev 2011-09-30 10:22:11 följande:
    Hmmmm
    Obestämd

Vann en åkpåse som säljaren skickat med Schenker. När jag spårar paketet så står det att igår så skicades avi med löpnummer till mitt mail. men jag har inte fått nåt!

Alltså paketet har kommit fram men jag kan inte hämta ut den utan löpr-nr. Har nån haft samma problem?    
    Har du kollat utkast/papperskorgen/vad det nu heter?
  • Konstantine
    backi2008 skrev 2011-10-03 21:26:36 följande:
    Helt plötsligt får jag sms avisering när det är x minuter kvar på auktioner i minneslistan. Hur tar jag bort detta. Har även tradera appen i iphonen, kanske den som spökar??
    Den funktionen kom med nya uppdateringen, jag vet dock inte hur man tar bort den =)
  • Konstantine
    backi2008 skrev 2011-10-03 21:39:37 följande:
    Förklarar det, uppdaterade apparna i helgen, hatar den redan Demon
    Haha!
    Jag frågade min iphone-kunnige sambo! Du går in på appen - trycker på mer - sen påminnelser :) 
  • Konstantine
    Jessika82 skrev 2011-10-18 18:57:38 följande:
    ni som säljer pop kläder hur vet man om det är en vanlig fleece jacka eller windstopper eller är det samma ?
    Nej det är inte samma, en windstopper har reflexer blandannat Kolla på pop's hemsida så ser du ju på ett ungefär.
  • Konstantine
    fjonkan skrev 2011-10-18 17:15:39 följande:
    Letade duschdraperi på T idag men det fanns inte mycket . Istället tittade jag på Lagerhaus och hittade billigare draperier där:)) Tycker det är lite väl mycket affärer på T som tar stor plats med alla sina annonser. För mig är det ett störande element men jag kanske är lite intolerant ibland;)
    Du är inte ensam! Idag när jag kollade igenom barninredning (eller nåt sånt) så kom bokstäverna typ A-Ö i flera olika färger efter varandra!!! Jag kollade på mobilen så då är det ju riktigt segt... Kräks Speciellt eftersom min app hänger sig och stänger ner sig när man scrollar för fort, vilket gör att jag får börja om från början... Kräks
  • Konstantine
    Mammiztill2 skrev 2011-10-25 22:40:00 följande:
    Undrar bara hur "social/ trevliga" är ni ert vinnar mail?! jag har legat 4.9 på Allt men nu hamnat ner på 4.7 i kommunikation, vinnar mail får dem direkt efter en auktion är avslutad. Något man ska tänka på? jag har bara gjort 322 affärer
    Skickar du bara vinnarmailet?

Jag som köpare uppskattar ett till mail där det kanske står att dom har fått pengarna och/eller att dom har skickat paketet.  
  • Konstantine
    Mammiztill2 skrev 2011-10-25 23:25:58 följande:
    nej jag skickar att "hej nu har jag mottagit pengarna och varan har jag precis lämnat" (typ)

eller att pengarna kom idag, och skriver om jag kommer hinna upp till postlådan exakt samma dag då de kommer in.. ibland hinner jag inte då pengarna kommer på eftermiddagen, hinner inte alltid upp innan 17.

så jag förstår inte hur mitt omdöme kunnat sjunka..
    Nej då verkar det ju jättekonstigt! Obestämd Vad mer kan dom begära liksom undrar man ju.
  • Konstantine
    aglili skrev 2011-11-14 16:37:13 följande:
    Nu ger jag nog snart upp T

Köpte ett ytterplagg som enligt beskrivningen är "som ny" "eftersom dottern ville ha en annan".
    Och så är den namnad med ett pojknamn, två små fläckar och knapparna skavda (färgen borta)
    Varit med om liknande!  
    Vann ett par vinterskor i "jätte fint skick", säljaren måste ha varit blind... limmet hade släppt framtill och lite baktill på skorna :( Jag är glad att vi inte betalade mycket för dom!
  • Konstantine
    Smilla1976 skrev 2011-12-06 17:15:05 följande:
    Detta löste sig. Säljaren satte in 22kr på mitt konto så att jag kan betala posten, men hur gör jag? Någon som vet? Åka dit eller vänta på faktura?

Tråkigt för säljaren som gick minus på denna affären, men kanske att hon packar smartare i fortsättningen..påpekade att det inte var ok att skriva stl 110 fast det stod 146 i tröjan, men jag orkade inte bråka, den passade iaf min son!!
    Du har fått en krav-lapp men inte nån info om hur det ska betalas?
  • Konstantine
    Smilla1976 skrev 2011-12-07 08:38:30 följande:
    På mitt paket som jag fick stod endast en liten grön lapp: Lösen 22kr

Men får höra med posten Obestämd
    Borde man inte betala när man får paketet då? :S

Jo alltid bra att höra med dom. 
  • Konstantine
    tessum skrev 2011-12-21 11:44:08 följande:
    Tycker att det här är lite konstigt... köpte en dator förra veckan och nu finns en likadan ute på Tradera med samma bilder och samma text. Hur troligt är det att båda köpte den i juli och använde den 14dagar under semestern?

Den jag köpte
    www.tradera.com/packard-bell-laptop-10-pink-o...

Kopian
    www.tradera.com/packard-bell-laptop-10-pink-a...
    Väldigt o-troligt faktiskt. Obestämd 
  • Konstantine
    Konstantine skrev 2012-01-26 14:00:33 följande:
    Nåt som kan dom eller vet vart man hittar schenkers priser hos tradera?
    Hittade visst alldeles själv Tungan ute
Svar på tråden Traderatråden nr 16