Traderatråden nr 16
Hej hej - tänkte göra mig aktiv i denna tråd. Har tidigare bara läst utan medlemskap i familjeliv. Nu är det ändring på det...
Jag är aktiv på Tradera och säljer framförallt barnkläder och leksaker i samma takt som vår dotter vuxit ur eller lekt klart (vi kör också efter devisen "en leksak in - en leksak ut" för att inte drunkna i leksakshavet så småningom). Det blir "bara" ett barn här, så vi behöver inte spara till kommande syskon. T o m vår dotter (snart 3) har fattat grejen med Tradera: "ska vi sälja den till ett annat barn nuuuu?".
Jag läser och begrundar mycket av det ni skriver och har skrivit. Någon känner jag igen från Tradera-köp.
Idag fick jag hem ett kit som jag budat hem. Efter att ha öppnat brevet insåg jag att det var budat till överpris. Det var tvättsolkigt och missfärgat. Jag har mailat säljaren och hoppas på kompensation. Säljaren har redan satt positivt omdöme på mig och jag hoppas kunna göra detsamma. Affären för övrigt var exemplariskt skött.
Lika roligt som det är att öppna begagnade kläder i superskick, lika tråkigt är det att inse att man har köpt grisen i säcken. Varför kan inte säljare vara ärliga med skicket? Jag skriver hellre en rad för mycket än en för lite...