• pomola

Traderatråden nr 16

Lingonflickan skrev 2011-02-22 14:28:02 följande:
    Ja, de gröna är fina. Sen gillar jag de turkosa skarpt. De är lite tunnare visserligen men funkar lika bra.
    Och jag gillar de vita...
    Så - är M Kylli bättre än magasinglag? Jag har alltid beställt från M-Glag och nu när det är dags för en ny beställning kanske jag ska kolla upp vart det är bäst/ billigast/ smidigast att beställa ifrån.

Första intrycket brukar säga ganska mycket om vad man kan förvänta sig av innehållet, tycker jag.
    Sämst är det att få något klädesplagg nedtryckt i ett C5-kuvert. Det känns som ett under att det kommit fram helt överhuvudtaget.
    Äckligast var den gången jag fick kläder skickade i en sanitär-påse, sådana där som hänger på offentliga toaletter för bindor osv. Det kändes inte så fräscht =/
    dotter född -08
  • pomola
    annat82 skrev 2011-02-22 15:33:15 följande:
    Skickar ganska ofta i C5-kuvert och ser faktiskt inget fel i det. Alltid de bruna starka kuverten dock, men de jag har fått tag i är mycket billigare än mailingbags och allt som ligger i ligger alltid i plastpåse för att skydda mot fukt. Små bodys i 50-56 och strumpor och en hel del annat får plats utan problem och de går inte heller sönder i första taget
    Jag tror inte att vi menar samma kuvert och jag skrev kanske lite otydligt, jag menade om kläderna skickas direkt i kuvertet, utan plastpåse inuti. Och "vanliga" vita, inte speciellt slittåliga. Det är inte sällan det är revor på dem, i synnerhet om det är lite tjockare innehåll.
    dotter född -08
  • pomola
    AochJsMamma skrev 2011-02-23 10:25:12 följande:
    5 kr till och jag är över 2 000 kr, firar dte med att slänga ut mer ikväll! Måste dock fota mer idag.. Kräks
    Visst är det roligt när det tickar på!
    Jag hade avslut igår på flera auktioner och de gick över all förväntan. Nästan så att jag satte händerna för huvudet och tänkte "buda inte högre nu...." på någon auktion.
    dotter född -08
  • pomola
    Greksmurfen skrev 2011-02-23 22:18:28 följande:
    hejhe!
    vad gällande mailingbags kan ja rekomendera ebay starkt.
    stores.ebay.com/Cheap-place-here?_trksid=p434... denna säljaren köper jag ifrån. han skickar samma dag man betalt så det är supesnabb leverans plus att mailingbagsen är suuuuper och kostar ca 50 öre st =) dvs det kan inte bli bättre=)
    å ingen av dem e genomskinliga har lila, röda , gråa å rosa hemma
    Intressant tips. Mottages tacksamt.
    Hur är fraktpriserna?
    dotter född -08
  • pomola

"Hej xxxxx!

Jag kan tyvärr inte fullfölja köpet för vår bil gick sönder igår och vi behöver varje krona denna månaden att laga bilen… är ledsen men kan inte göra nåt åt detta!! Du får lägga ut auktionerna igen du kommer ju ändå att få det sålt lätt! Hoppas på din förståelse

Trevlig helg

Mvh xxxxx"

Tänk. Jag hade det på känn. Det var en 94%-are...
    Köpte både skor och skaljacka - värdet var nästan 900 kr. Han skrev samma dag "det är lite bråttom, kan du posta imorgon" och så kom inga pengar (förstås). Trodde han att jag skulle posta ändå?

Det är en hämndomdömes-lämnare också, så jag vågar inte sätta negativt.
    Men fasen vad jag lackar ur över sådan nonchalans.
    Hade det varit en 100%-are hade jag kanske trott att bilen var sönder. Vederbörande är nu blockad på min sida. (Han budade så sent som igår på fler auktioner).

Demon 

dotter född -08
  • pomola
    Carmen1 skrev 2011-03-03 20:41:00 följande:
    Hej!
    Köpte en pop singoallaklänning på T, det stod att den var svart/vit och det såg ut så på bilden.
    När jag fick hem den hade den blå/vit randiga ärmar...! Inte så snyggt.. Har aldrig sett det tidigare!

Köparen erbjuder mig återköp men att jag bara får tillbaka summan minus traderas avgift. Jag får stå för portot tillbaka så då kommer jag gå back ca 60 kr på affären.

Jag anser ju att jag fått en felaktig vara och säljaren borde stå för portot tillbaka också! Vad tycker ni?

(Säljaren har redan gett pos.omdömme! )
    Du ska definitivt inte stå för Traderas avgift. Hon kan få den krediterad om hon lägger ut klänningen på nytt.
    Säljaren har gjort fel, det är hon/han som ska stå för fraktkostnaderna. Är du schysst erbjuder du dig att gå halvvägs på frakten. Tråkigt med snåla säljare som inte kan stå för sina misstag.

Eller så lägger du ut klänningen på nytt och får högre bud än du gav. Det tror jag att det finns möjlighet till.
    dotter född -08
  • pomola
    alvaereva skrev 2011-03-03 16:10:58 följande:
    Jag är himla irriterad på Schenker. Det står ju att paketen ska levereras inom 2-4 arbetsdagar. Jag skickade två paket i lördags och paketen har inte ens lämnat affären jag lämnade in dom i!
    Jag har varit med om att den spårbara länken har "fastnat", även om paketet var på väg.
    Jag minns inte om det var länken via mina sidor på Tradera som hakat upp sig eller om det var länken jag fick av Schenker efter registrering. Kolla upp båda sökvägar så att det inte bara är något "vajsing" med det tekniska.

Skulle det vara så att paketet inte lämnat affären låter det mer som om det är affärens fel än Schenkers. Kan de ha lagt paketet på fel ställe? har det trillat bakom? osv Gå dit och kolla med dem.
    dotter född -08
  • pomola
    annie dark skrev 2011-03-05 20:18:36 följande:

Fick mitt första neg omdöme idag, har handlat och sålt en del och inte stött på några problem hittils.
    Vi har haft en tuff februari månad med sjukdomar. Upptäckte igår att jag missat att skick ett plagg. Ska precis mejla köparen då jag ser att hon skickat en mejl om att det gått två veckor sedan hon betalt och hon vill ha pengarna tillbaka. Mejlet är skickat typ 17.00 och tio minuter senare har hon gått in och lagt neg omdöme, väntar man inte in ett svar innan, det skulle jag ha gjort iaf.
    Om jag nu hade skickat plagget och det kommit bort så kan hon väl inte kräva pengar tillbaka? Hon hade iofs bara runt 7 omdömmen.

Sicken dålig stil!
    Hoppas att ni kan lösa det i efterhand och dra tillbaka det negativa.
    Som köpare reagerar jag inte när en säljare med bara positiva omdömen har ett negativt. Fast som säljare svider det rejält ändå.

Hoppas du kan kommentera det negativa på ett bra och sakligt sätt. Jag tror att man vinner på det.
    dotter född -08
  • pomola
    Virrpirr skrev 2011-03-07 09:53:03 följande:
    Vad tror ni om denna säljaren:

www.tradera.com/listing.mvc/itemlisting?ftgnr...

Säljer massa billiga pop ytterkläder billigt som fraktas från utlandet.
    Jag säger inte att det är så, men jag kan tänka mig att det är kopior.
    Jag handlade av personen i fråga en gång. Varorna kom från något asiatiskt land (tror det var Kina) och det var en kopia visade det sig.
    Jag tror att det är något lurt, tyvärr.
    dotter född -08
  • pomola
    Virrpirr skrev 2011-03-07 14:29:26 följande:
    Har faktisk aldrig hört talas om några Pop-kopior men det är väl mycket möjligt.

Nästan bara positiva omdömen iallafall.

Jag köpte faktiskt de rutiga skalbyxorna som jag letat efter hur länge som helst. Får väl se när (om) jag får hem dem om de är kopior.
    Min man har sett po.p-kopior på silk market i Kina.
    Det finns t o m kopior som sys och tillverkas på samma fabrik som originalen. Det är inte alltid lätt att avgöra vad som är kopia eller inte. Visst materialval kan vara sämre; t ex blixtlåsen går lättare/ snabbare sönder (detta gäller generellt, inte po.p).

Som sagt, jag sa det där ovan (inlägg 21176) väldigt tyst - jag har inga som helst belägg för det.
    dotter född -08
Svar på tråden Traderatråden nr 16