Inlägg från: piiiinkcat |Visa alla inlägg
  • piiiinkcat

Traderatråden nr 16

Bellbox skrev 2011-01-13 14:29:29 följande:
    nej det tror jag inte du är (egentligen)
    Jo, den här säsongen i alla fall...
    Molly 061216 ✲ Leonard 090519 ✲ ...å en liten ängel född 050817 (Arwen)
  • piiiinkcat
    Viktorsmamma skrev 2011-01-13 15:17:51 följande:
    åh fint dolt. 
    tackar
    Ja visst!
    Molly 061216 ✲ Leonard 090519 ✲ ...å en liten ängel född 050817 (Arwen)
  • piiiinkcat
    aLttjolajban skrev 2011-01-14 12:44:21 följande:
    Vad kan man ta för en babyboom åkpåse by gekås?
    Åkpåsen är i nyskick,har sett att de flesta tar runt 200 kr.
    Någon som vet vad de kostar nya?

Här ska jag rensa ut bland barnkläder och barnvagnsprylar i helgen.
    Frågan är om man ska köa med B eller TSkrattande
    Annars är det bara å kasta hit sakerna.
    Molly ✲ Leonard ✲ www.tradera.com/category/category.aspx&ftgnr=642411
  • piiiinkcat
    aLttjolajban skrev 2011-01-14 14:08:02 följande:
    Ligger på B nuFlört Är en del barnvagns prylar. Ska försöka få tid och fota alla barnplagg. Bättre att få några kronor för dem än att de ligger till ingen nytta.

Idag får posten stor tumme ner av mig. Sist lämande jag in alla skrymmande brev direkt till postsorteringen. Där lyckades de slarva bort portot på ett brev och slarva bort ett annat brev!Skrikandes
    Usch då... inget skoj.. jag har haft garderobsrensning och tömt ut en hel del.. får se om någon bjuder... 9 kr plagget har jag lagt... det jag inte säljer kommer jag lägga upp igen antar jag eller så skickar jag dem till Vitryssland
    Molly ✲ Leonard ✲ www.tradera.com/category/category.aspx&ftgnr=642411
  • piiiinkcat
    dicny skrev 2011-01-14 14:28:47 följande:
    Jag har lite bekymmer med en säljare...

Jag köpte tejprullar på Tradera av en säljare och fick de idag. I auktionen står det att frakten kostar 24 kr och i vinnarmailet så stod det bl a:

Genom att bjuda har du accepterat mina auktionsvillkor. Betalningsinfo finns direkt i mailet du får från Tradera.

Sen får jag ett mail från säljaren att han tar 4 kr extra för emballage. Vilket inte framgått verken i auktionen eller i vinnarmailet. Det står i hans personliga meddelande, men det ska ju inte räknas som villkor för auktionen. Där står det dessutom 3 kr och inte 4 kr som jag fick betala. Skriver ett mail till säljaren och klagar på att han lägger till extra kostnader utan att skriva om det i auktionen, men får ingen respons. Ville ju ha mina tejprullar så jag betalade de extra 4 kr som han begärde. Jag har inget emot att betala extra avgift för emballage, men då tycker jag man ska bli informerad om det i auktionen. Idag när jag fick tejprullarna har han bara frankerat för 12 kr och inte de 24 kr jag betalat för. Tycker det är riktigt dålig stil!

Skulle ni lämnat negativt omdöme på en sån säljare när ni är nöjda med det ni köpt, men inte säljaren eller skulle ni nöja er med att sänka fraktkostnadstabellen bara? Med tanke på att han inte svarade på mitt första mail så förväntar jag mig inte att få tillbaka mina 12 kr.

Han verkar ha fått en hel del negativa omdömen så jag är långt ifrån ensam om att vara missnöjd: www.tradera.com/MyTradera/Feedback/ViewFeedba...
    Jag hade nog skrivit något drygt men ändå lämnat positivt...
    Min Traderasida ✲ www.tradera.com/category/category.aspx&ftgnr=642411
  • piiiinkcat
    dicny skrev 2011-01-14 14:33:53 följande:
    Jo jag funderar på det också. Din rutiga top från KappAhl var väldigt fin, men XS är lite för litet för mig. Annars hade jag garanterat budat!
    Den är jättefin, samma sak som jag sa när jag köpte den.. men tyvärr den är lite för liten för mig... har använt den typ två gånger.. =/ Tyvärr är man större ään vad man inbillar sig ibland...
  • piiiinkcat

Tycker det var fult av honom att ta ut mer i emballage än han angett.. jag menar det som står är det som gäller... frakt och emballage är ju det som står... ytterligare avgifter skall man aldrig behöva betala för enligt Tradera. Sen att han tog 12 kr för porto det är ju en annan sak, du har ju godkänt 24 kr... thats it.. sen att han bara tar 12 kr det gör ju inte så mycket tycker jag... man godkänner ju det pris som står i auktionen i och med att man budar.

• piiiinkcat
    dicny skrev 2011-01-14 15:32:46 följande:
    Nej det var ett vanligt vitt vadderat kuvert så mer spännande än så var det inte. Flört
    piiiinkcat skrev 2011-01-14 15:04:11 följande:
    Tycker det var fult av honom att ta ut mer i emballage än han angett.. jag menar det som står är det som gäller... frakt och emballage är ju det som står... ytterligare avgifter skall man aldrig behöva betala för enligt Tradera. Sen att han tog 12 kr för porto det är ju en annan sak, du har ju godkänt 24 kr... thats it.. sen att han bara tar 12 kr det gör ju inte så mycket tycker jag... man godkänner ju det pris som står i auktionen i och med att man budar.
    Jo jag vet att jag accepterade 24 kr, men man ligar ju på att den som säljer har koll på att det faktiskt kostar så mycket som man angett i auktionen. Vet att jag inte ska behöva betala mer än vad som står i auktionen, men jag ville ju ha mina tejprullar och trodde inte jag skulle få de annars.
    Såg att det var ett företag nu.. dålig stil tycker jag ju.... men han skriver även att man får kontakta honom om det är några frågor innan man lämnar negativt...
Svar på tråden Traderatråden nr 16