Inlägg från: piiiinkcat |Visa alla inlägg
  • piiiinkcat

Traderatråden nr 16

Måste verkligen rekommendera PayPal.. jag är helt såld på det... har haft det ganska länge, men kom inte på förräns nu att det ju faktiskt inte kostar mig något och folk kan sätta över pengar direkt till mig om de har PayPal.. pengarna sätts in direkt på kontot. Underbart!!!

Molly 061216 ✲ Leonard 090519 ✲ en liten änglaflicka född aug -05
  • piiiinkcat
    aLttjolajban skrev 2011-02-02 18:22:23 följande:
    Jahapp då har man fått ett neg omdöme!

Denna köpare vann i december och mailade direkt att hon betalar i januari.
    Inte ett enda ljud från henne kom det sen trots påminnelser.

Nu har hon lämnat neg omdöme och ljuger hej vilt!

Jag skickar ju inget förren varan är BETALD!Skrikandes
    Idiot köpare....

Hur gör man? Jag har väntat en MÅNAD på att människan skulle svara på mitt påminnelsemail. Kan jag maila tradera om detta. Jag har köparens ENDA mail som jag fick där hon skrev att hon skulle betala i januari.

Denna är det www.tradera.com/MyTradera/Feedback/ViewFeedba...
    Usch, jävligt att de lämnar negativt. Det är ju liksom de som inte sköter sig.. hoppas de blir avstängda
  • piiiinkcat

Håller på å bli galen. En tjej sålde en grej till mig på Tradera. Satt 1 kr utrop.. 40 i frakt.. och nu efter att jag vunnit så vägrar hon skicka varan om jag inte sätter in 20 kr extra för frakten eftersom det nu går på 60 kr efter vägningen.. Skall jag verkligen acceptera detta?

• piiiinkcat
    Väntarochlängtar skrev 2011-06-17 14:34:07 följande:
    Har vunnit en auktion för 1 vecka sedan och har inte fått något vinnarmail ännu, har mailat säljaren 2 ggr men inte fått ngt svar... Vad gör man då?
    Undrar om säljaren tycker att auktionen blev för billigt?! Det känns nästan så...
    Jag la ut auktioner som gick ut förra veckan. De flesta betalade direkt.. men sen är det tre som jag inte hört något från.. och fick veta av den ena att hon aldrig fått något vinnarmail. Mystiskt.. men det var ju tur att i alla fall hon hörde av sig. Jag mailade de andra men de har inte hört av sig alls. Som Tradera anger så skall köparen kontakta säljaren om han hon inte fått något vinnarmail inom några dagar efter vunnen auktion. Man får ju verkligen anta att folk som budar på saker håller koll på om de vinner eller ej tycker ju jag som säljare.
  • piiiinkcat
    Jessika82 skrev 2011-06-18 21:36:12 följande:
    nä igentligen inte. det hade jag inte gjort. jag har gjort den missen och då fick jag stå mitt kast och snällt betala resterande av frakten...
    Tycker precis som du... jag menar alla kostnader skall anges i frakten så att köparen skall kunna räkna ut totalkostnaden vid vunnet bud...
  • piiiinkcat

Nu vägrar hon helt enkelt att skicka byxorna om jag inte för över resterande 20 kr...

• piiiinkcat
    Jessika82 skrev 2011-06-18 21:45:55 följande:
    säg att du vill ha tillbaka dina pengar.... jag hade inte gått med på det. jag hade blivit mycket irriterad.
    Fick ett mail nu efter att jag hotade med att polisanmäla.. hon hade gått in å läst om det på Traderas sidor... och insåg att hon får stå för allt själv... billigare fraktalternativ? Jag har ju valt posten så inte kan hon väl skicka med något annat då? Ev b-post kanske.. men det tar ju längre tid
  • piiiinkcat

Lämnade neg på henne och då blev hon ledsen... lämnar hon neg tillbaka så lär hon leva surt resten av livet

• piiiinkcat

Ah blir tokig.. köpte ett par byxor för över en månad sedan på T. I annonsensen står dte tat om jag väljer KÖP NU så är frakten fri. Suveränt tänkte jag och valde att köpa direkt. Satte över pengarna i samma veva. En vecka senare får jag svar från säljaren att hon postat varan. Jag mailar henne och undrar vart mitt paket tagit vägen när den inte dykt upp efter en vecka.. Oj.. då har hon satt på för lite i porto och det har inte ens lämnat kontoret... Hon lovar att skicka direkt.... jag väntar Å VÄNTAR... efter ytterligare en vecka så mailar jag henne igen och frågar vart paketet är... inget svar. Skriver att jag vil lha tillbaka mina pengar. Inget svar. Efter ytterligare en vecka lämnar jag negativt omdöme och anmäler till Tradera som tydligen tar kontakt med henne.. då hör hon av sig och tycker jag är dum som lämnar negativt omdöme... att jag kan glömma att jag får några pengar... Skall det vara på det här viset, Fortfarande inget paket trots att det gått över en månad nu... och jag tycker att jag i alla fall har rätt till hälften av summan jag betalt... Vi snackar 200 kr här.. inte mycket,. men hon lär ju säkert få tillbaka byxorna förr eller senare.. plus att hon tagit de där 200 kr i egen kassa.

• piiiinkcat

...för övrigt så har hon fått en massa negativa omdömen sen jag tog kontakt med henne. Hon känns väldigt oseriös då hon bara säljer NYA saker. Humm.. 5 negativa omdömen på en månad....

• piiiinkcat

Jag har aldrig blivit av några flrsändelser med schenker, däremot dhl. Tyvärr.. men då fick både köparen och jag tillbaka paketets värde. Lite knas. Dock ringde de efter ett halvår och berättade att de hade hittat paketet och undrade om köparen ville ha det. Knasfolk...

Jag mailade dem och frågade varför jag inte fick tillbaka paketet som de slarvat bort.. var ju lika mycket förlust för mig trots att jag sålt det. Men men.. inget svar.. så jag antar att de inte är å lite på. Har aldrig skickat med DHL sedan dess (fem år sedan nu)

Svar på tråden Traderatråden nr 16