Inlägg från: Elina73 |Visa alla inlägg
  • Elina73

Traderatråden nr 16

Kan någon smart människa förklara för mig vad jag gjort för fel i den här annonsen? Den var nerstängd helt plötsligt - och jag som fått över 120kr i bud....

Kan jag göra om den på något sätt för att få lägga upp den?

http://www.tradera.com/auction/viewitempage.aspx?aid=118358995

• Elina73
    Smultronhjärta skrev 2010-09-15 14:16:14 följande:
    Annonsen går inte att se.. Vad var det för något?
    En hotellövernattning. Så här skrev jag 

Hotell övernattning på herrgård värdebevis

Bo på herrgård eller hotell i höst. Säljer 1st värdebevis för 2 personer. Gäller på övernattningen. Man får betala för middag o frukost. Se customer.se/avkoppling/

Gäller till mars 2011-03-31

• Elina73
    AMDA skrev 2010-09-15 14:20:12 följande:
    kan det vara att du glömt räkningen eller nått sånt?
    NEj jag har massor av andra auktioner ute nu, och de är kvar.  Har fått ett mejl från tradera nu där det står: 

Vi har uppmärksammat att denna annons strider mot rättighetsinnehavarens copyright, varumärkesskydd eller andra rättigheter.

Denna annons har härmed avslutats och alla eventuella bud är borttagna.

Anledningen till detta är överträdelser mot Traderas gällande regler och avtal. Efter att vi blivit kontaktade av rättighetsinnehavaren eller deras ombud har vi kunnat konstatera att du har via din försäljning gjort intrång i deras copyright, varumärkesskydd eller andra rättigheter.

• Elina73
    Underbara ungar skrev 2010-09-15 14:24:45 följande:
    Företaget kanske inte uppskattade att finnas till "försäljning" på tradera och så har t helt enkelt tagit bort annonsen?
    Jag fattar inte varför. Finns ju hur mycket som helst på tradera med företagsnamn och liknande. Folk säljer ju värdebevis och personliga checkar hela tiden. Jag är sur nu Demon
  • Elina73
    Smultronhjärta skrev 2010-09-15 14:26:28 följande:
    Ja men där står ju solklart vad det handlar om
    Tror du det är för att jag har en länk till deras hemsida med? Annars får man väl använda företagsnamn utan att det strider mot copyrighten? Det har ju alla som skriver ut pop molo osv.
  • Elina73
    Smultronhjärta skrev 2010-09-15 14:32:21 följande:
    Möjligt.. för du hade väl inte lånat någon bild eller liknande?
    Nej inte lånat bild. Bara fotat det fysiska värdebeviset som jag har hemma. Undrar om man kan fråga tradera  om de kan tipsa om hur man kan lägga ut den utan att göra "intrång".....?
  • Elina73
    Elina73 skrev 2010-09-15 14:31:10 följande:
    Tror du det är för att jag har en länk till deras hemsida med? Annars får man väl använda företagsnamn utan att det strider mot copyrighten? Det har ju alla som skriver ut pop molo osv.
    I traderas regler står 
    Det är däremot tillåtet att:
    använda länkar för att visa kompletterande information eller bilder
    till det objekt som säljs.

Jäkligt surt det här tycker jag

• Elina73

God morgon alla. Undrar vad den här helgens avslut kan ge...Hmmm Jag vill ju ha lite kosing till min Köpenhamns resa. Ta er gärna en liten titt på mina auktioner. http://www.tradera.com/auktioner/ElinaD73

Ni som någon gång har mejlat till tradera, hur lång tid har det tagit innan ni fick svar? Jag ställde en fråga om en auktion som jag tyckte att de tagit bort på felaktiga grunder. Gjorde det i ondags, men har inte fått svar än. Ska jag mejla igen tycker ni? Det gällde ett presentkort på hotellövernattnig som de bara tog bort.

• Elina73

Hjälp önskas från er smarta.
    Ska skicka ett paket som väger 970gr och är skrymmande. VAd kostar det ?

• Elina73
    Tonarslisa skrev 2010-09-20 14:38:49 följande:
    60 kronor med posten
    Tack Jag anade det. Jag har bara skrivit 48 kronor i annonsen och jackan vann de på 7 kronor....Skapligt dålig affär för mig.Skrikandes
  • Elina73

Vet att frågan varit uppe förr...Vilken storlek är bäst på mailingbags  om man skickar bäbiskläder? Hur får jag bort strecket hahaSkrattande      

• Elina73

Är så trött på en del traderare nu. Har inte fått betalt för 5 av mina senaste auktioner. Har fått lov att starta om 2 av dem för --"OJ Jag som budar har visst inga pengar" Demon Hur dum får man vara. Typiskt nog är det givetvis de som gick för ganska höga summar. JAg vill ju ha mina pengar till min Köpenhamnsresa. Jag tjatar via mejl men får inte svar. Blä nu har jag spytt klart för ett tag!

• Elina73

Vet inte hur jag ska göra nu! En kund påstår att hon inte kan betala till mitt konto. Hon har provat allt till och med bett sin bank om hjälp (påstår hon). Tillslut bestämmde vi att hon skulle lägga pengarna i ett brev och skicka. Inga stora summor typ 150kr. Hon säger att hon skickade i tisdags.....Jag har inte fått brevet. Har aldrig råkat ut för att post försvunnit. känns lite konstifgt att just det här skulle göra det. Men vad gör jag om det inte kommer fram? Jag kan ju inte rå för att hon inte kan betala, eller? Har haft flera som betalat efter det här uten problem.

• Elina73

Har läst att en del säljer på FB. HUr funkar det? Länk?

• Elina73

Länge sen jag traderade nu. Är det någon mening med att lägga ut barn skor? Har ett par kanon fina basketkängor typ converse i storlek 21. Det är pax. Lila till tjejer. Kan man få något för dem tror ni. Jag vet inte om jag orkar lägga ut kort och greja för 20 spänn eller nåt.Flört
     Har någon erfarenhet av att sälja skor?

Svar på tråden Traderatråden nr 16